Selectie soepeler?

Ze zeggen in het filmpje dat er nu 45 procent afvalt en dat dat naar 40 procent moet gaan. Maar ik had begrepen dat veel en veel meer mensen afvallen. Weet iemand toevallig hoeveel procent er nou werkelijk afvalt bij de selectie van de luchtmacht? KLS is 15 procent dat doorkomt weet ik, zou beetje raar zijn als er meer mensen afvallen bij kls dan bij luchtmacht.
 
ik denk dat ze het dan hebben over de medische keuring... bij PO1 bij luchtmacht valt al 75% af (so they say..)
 
Volgens mij is het zo omdat de kleuren magenta, groen en bruin vaak voorkomen in instrumenten. Deze kleuren zijn vaak moeilijk te onderscheiden voor mensen die kleurenblind zijn (althans, zo heb ik gelezen.. zelf geen ervaring mee gelukkig).

voor zo ver ik instrumenten heb gezien kan ik gewoon alles duidelijk zien, dus daarom snap ik het niet... ik zie kleuren wel, kan alleen niet die 2 kleuren naast elkaar van elkaar onderscheiden...
 
ik zie kleuren wel, kan alleen niet die 2 kleuren naast elkaar van elkaar onderscheiden...

Dat is het nou juist dan denk ik. Echt precieze info heb ik hier verder ook niet over helaas. Misschien hebben andere airworkers hier nog informatie over?
 
Wat ik me ook bedacht is, dat je op je snelheidsmeter balkjes hebt staan, met een bepaalde kleur. Rood - geel - groen - wit, om maar ff een voorbeeld te noemen, aan de hand van die kleurtjes kun je denk ik sneller zien of dat je snelheid goed zit, of de kleurtjes bij de throttle. Lijkt me dat je die sneller kunt onderscheiden / inschatten dan de cijfertjes lezen.

Weet niet of zo de beredenering is, maar dit lijkt me aannemelijk...
 
Volgens mij heeft het ook te maken met het lezen van kaarten. Daar gebruiken ze vaak letters in verschillende kleuren op een gekleurde achtergrond...
 
ik denk dat ze het dan hebben over de medische keuring... bij PO1 bij luchtmacht valt al 75% af (so they say..)

Van de 75% die afvalt zijn er altijd mensen die het een tweede keer proberen, en als ik dan de test leiders mag geloven komt van de mensen die po1 voor een tweede keer doen 80 % er door heen;)
 
Uiteraard gewoon voor gaan! Niet geschoten is altijd mis!!
Waag het erop gewoon op, nee heb je , ja kun je krijgen;)
 
En anders maak je een afspreek bij het CML voor zo'n meten is weten gebeuren, dan weet je meteen waar je aan toe bent... kan op alle werkdagen geloof ik, moet je even op de site kijken
 
En anders maak je een afspreek bij het CML voor zo'n meten is weten gebeuren, dan weet je meteen waar je aan toe bent... kan op alle werkdagen geloof ik, moet je even op de site kijken

Tis miss. makkelijker als je even naar de datum van t topic kijkt;)
 
Citaat:
Origineel gepost door grippa
Het gaat altijd over de f-16, nooit over een cougar ofzo

Hoe zou dat nou komen? (TOMCAT)

Hey Tomcat: Dat is natuurijk heel simpel de Cougar is gewoon TOPSECRET, dat heb ik uit betrouwbare bron (roy) vernomen... :grijns:

How's life in Taxas mate?
 
Back
Top