Hoi,
Ik zit momenteel op 17 jarige leeftijd, al een tijdje in het 5de middebaar en zal ongeveer halverwege 18 worden, wat wil zeggen dat ik min of meer mag doen wat ik wil, dus ook een PPL halen met mijn spaargeld
Ik wil graag proberen alles af te ronden tijdens de zomervakantie (bij Martinair Vliegschool kan je met 1 les / week binnen het jaar je PPL behalen - wat dus wil zeggen dat als je bijna dagelijks gedurende 2 maand les volgt het dus in die korte periode kan halen, bij hun of een andere FTO)
Maar daar zit ik dus met ~50 uren, en een PPL ...
Ik ben na het middelbaar van plan nog een jaartje op kot te gaan, om wat levenservaring op te doen en wat 'familiar' te worden met het harde studeren.
Conclusie: Ik zal minstens 2 jaar een PPL hebben vooraleer ik hopelijk bij Oxford Aviation Academy begin
Als student / jonge knaap is het natuurlijk moeilijk om te hour builden, want dat kost natuurlijk veel geld ... Daarom dacht ik aan wat vrijwillig Gliders omhoog trekken bij de local club, en zoveel mogelijk (gratis) te vliegen in mijn vrije tijd.
Ik weet ook wel dat dit vrijwel onmogelijk zal zijn als ik net met een PPL het luchtvaart wereldje binnenstap.
Dus daarom zou ik graag weten wat jullie hiervan denken, of wat ik eventueel zou kunnen doen.
Enkel vraagjes ...
* Als ik 2 jaar men PPL heb, langzaam maar zeker aan uurtjes raak en daarna een Integrated course wil volgen, zullen ze niet raar opkijken ? Modular is eigenlijk niets voor mij, ik wil gewoon vliegen omdat ik het graag doe - en daarna via OAA hun Integrated course doen, hun baangarantie en dergelijke vind ik kortom prachtig en dat is ook de reden dat ik Integrated wil gaan (Er zal ook wel garantie zijn bij Modulair, maar mijn voorkeur gaat toch naar Integrated)
* Laten we zeggen dat ik op die 2 jaartjes aan 200 uur single engine geraakt ben, en daarna mijn opleiding voltooi zal dat wel voordelen hebben bij mijn solicitatie, of zijn die uren niet zó belangrijk ?
* Als je zo lang al vliegt, zullen ze toch wel wat meer van je verwachten tijdens de opleiding, maar als een airline je punten vergelijkt met een ander - en ziet dat je minder presteert dan sommige 'nieuwelingen' zonder uren, zullen ze toch ook wel vragen beginnen stellen?
MvG
Ik zit momenteel op 17 jarige leeftijd, al een tijdje in het 5de middebaar en zal ongeveer halverwege 18 worden, wat wil zeggen dat ik min of meer mag doen wat ik wil, dus ook een PPL halen met mijn spaargeld
Ik wil graag proberen alles af te ronden tijdens de zomervakantie (bij Martinair Vliegschool kan je met 1 les / week binnen het jaar je PPL behalen - wat dus wil zeggen dat als je bijna dagelijks gedurende 2 maand les volgt het dus in die korte periode kan halen, bij hun of een andere FTO)
Maar daar zit ik dus met ~50 uren, en een PPL ...
Ik ben na het middelbaar van plan nog een jaartje op kot te gaan, om wat levenservaring op te doen en wat 'familiar' te worden met het harde studeren.
Conclusie: Ik zal minstens 2 jaar een PPL hebben vooraleer ik hopelijk bij Oxford Aviation Academy begin
Als student / jonge knaap is het natuurlijk moeilijk om te hour builden, want dat kost natuurlijk veel geld ... Daarom dacht ik aan wat vrijwillig Gliders omhoog trekken bij de local club, en zoveel mogelijk (gratis) te vliegen in mijn vrije tijd.
Ik weet ook wel dat dit vrijwel onmogelijk zal zijn als ik net met een PPL het luchtvaart wereldje binnenstap.
Dus daarom zou ik graag weten wat jullie hiervan denken, of wat ik eventueel zou kunnen doen.
Enkel vraagjes ...
* Als ik 2 jaar men PPL heb, langzaam maar zeker aan uurtjes raak en daarna een Integrated course wil volgen, zullen ze niet raar opkijken ? Modular is eigenlijk niets voor mij, ik wil gewoon vliegen omdat ik het graag doe - en daarna via OAA hun Integrated course doen, hun baangarantie en dergelijke vind ik kortom prachtig en dat is ook de reden dat ik Integrated wil gaan (Er zal ook wel garantie zijn bij Modulair, maar mijn voorkeur gaat toch naar Integrated)
* Laten we zeggen dat ik op die 2 jaartjes aan 200 uur single engine geraakt ben, en daarna mijn opleiding voltooi zal dat wel voordelen hebben bij mijn solicitatie, of zijn die uren niet zó belangrijk ?
* Als je zo lang al vliegt, zullen ze toch wel wat meer van je verwachten tijdens de opleiding, maar als een airline je punten vergelijkt met een ander - en ziet dat je minder presteert dan sommige 'nieuwelingen' zonder uren, zullen ze toch ook wel vragen beginnen stellen?
MvG