Geldigheid brevetten voor TQ?

Gillin

New member
Tot wanneer moet mijn CPL ME/IR geldig blijven ten opzichte van een typerating?

- tot start van de cursus?
- tot LST?
- tot 3 maanden na LST? (zegt mijn collega)
- anders?

Ik probeer het terug te vinden in het JAR-FCL op ivw.nl maar wordt niet echt wijzer:passed:.
 
Ik geloof tot je skill test, gezien dat weer als je nieuwe prof-check gezien wordt. Maar ik zou er geen risico's voor lopen, is het een beetje krap doe je gewoon prof-checkje in een sim / of gewoon even IVW bellen.
 
Ja ik heb wel eens gelezen hier op het forum dat ze de IVW gebeld hadden en dat ze te horen gekregen hebben dat het geen probleem is. Maar het staat wel in de JAR-FCL 1.250

Voorafgaande voorwaarden voor de training. Een kanidaat voor de eerste typebevoegdheidsverklaringopleiding voor een meervlieger-gecertificeerd vliegtuigtype moet:

(1) i Tenminste 70 uur ervaring hebben als eerste bestuurder van vliegtuigen;

ii Beschikken over een geldige bevoegdverklaring voor instrumentvliegen op meermotorige vliegtuigen (A)

iii Houder zijn van MCC certificaat, of deze moet worden gedaan tegelijk met type rating

(2) Een leerling zijn van een MPL trainingscursus (A)


In principe kan je altijd alles terugvinden hierover op de IVW site. Het is alleen niet de meest gebruiksvriendelijke website.

Maar ik zou ook je maatschappij even bellen, gezien ik voor mijn bedrijf ook een prof-check moest doen voor aanvang van de training. Dus dat zou ik zeker even navragen.
 
Back
Top