Onzekere tijden?

Volgens mij is Thermal al aan het besparen...op het aantal letters per bericht, hoe minder hij typt hoe minder zijn toetsenbord slijt, dus minder snel aan vervaning toe :rolleyes:
En hij is ook al aardig pessimistisch over zijn carrièreperspectieven als ik op z'n avatar mag afgaan..:rolleyes:
 
haha ja ik zie nu dat een deel van mijn post was weggevallen. Heb die halve zin ook maar weggehaald, is toch achterhaald wat ik wilde zeggen.

En hij is ook al aardig pessimistisch over zijn carrièreperspectieven als ik op z'n avatar mag afgaan..

Hoezo pessimistisch? Misschien wilde ik naast piloot altijd al vakkenvuller worden ;)
 
haha ja ik zie nu dat een deel van mijn post was weggevallen. Heb die halve zin ook maar weggehaald, is toch achterhaald wat ik wilde zeggen.



Hoezo pessimistisch? Misschien wilde ik naast piloot altijd al vakkenvuller worden ;)
Gaat ook lastig worden, in deze tijden, met al die gesjeesde ab-initios als concurrentie!;)
 
De voorspellende blik van mensen uit "het wereldje" is in mijn ogen de laatste tijd toch iets minder geloofwaardig geworden (niet lullig bedoeld)

Want wat is er toch gebeurd met aaaaal die zelf uitgeroepen beurskenners (lees: vliegers) die de afgelopen maanden dit board overspoelden met nachtmerrie scenario´s waarbij in hun ogen de prijs van een barrel olie op minsten $150 zou staan voordat de maand september was aangebroken? Want zij konden het weten want zij zaten in het wereldje.

Gisteren stond een barrel op $69,85. Ja hun voorspelling was bijna goed. :bwah:

Mijn punt: Dat er slechte tijden aan zitten te komen behoeft geen discussie, daar is iedereen het over eens.

Maar omdat iemand elke dag in een cockpit zit op 33.000 ft en daar een heel mooi uiztzicht heeft en erg ver kan kijken, betekent dat niet gelijk dat hij meer zicht heeft op wat de toekomst gaat brengen dan bijvoorbeeld een boekhouder bij die ijzerwinkel op de hoek.
 
Gaat ook lastig worden, in deze tijden, met al die gesjeesde ab-initios als concurrentie!

Not to worry , ik ben gesjeesder. Ik heb namelijk twee type ratings, heb vele uren gelogd bij de afdeling ´houdbaar´ en daarnaast nog flink wat sectors bij de afdeling ´groenten´. En dat bij de AH én de C1000.

Doen weinig me na :grijns:
 
Not to worry , ik ben gesjeesder. Ik heb namelijk twee type ratings, heb vele uren gelogd bij de afdeling ´houdbaar´ en daarnaast nog flink wat sectors bij de afdeling ´groenten´. En dat bij de AH én de C1000.

Doen weinig me na :grijns:

Ok dan, de AH toe maar! Dan heb je vast ook je opleiding genoten op de AVS (Albert Heijn Vakkenvul School), anders kom je daar echt niet aan de bak! :blabla:
 
Maar ik ben net begonnen bij de Borat vakkenvul academie en de meneer van die school zei dat er onderhandelingen met de Appie waren....:(
 
Jongens laat je niet foppen! Het vakkenvullers tekort is een hoax. Er is alleen een tekort aan ERVAREN vakkenvullers.......zoals ik. :p:

:eek:fftopic:
 
Maar ik ben net begonnen bij de Borat vakkenvul academie en de meneer van die school zei dat er onderhandelingen met de Appie waren....:(

Damm.. ze pronken wel mooi met die onderhandelingen, maar je hebt er niks aan. Ik heb net gebeld naar die Appie of ik uberhaupt op selectie mag komen. Het antwoord was:
" NEE, alleen als u Appie Academy, Super.d.Boer Academy of vliegensvlugge werkervaring heeft bij de AldiKLU/AldiMDU. Ook de Appie Bridge Course is stopgezet! Tut tut tut... "

:nicethread:
 
De voorspellende blik van mensen uit "het wereldje" is in mijn ogen de laatste tijd toch iets minder geloofwaardig geworden (niet lullig bedoeld)

Want wat is er toch gebeurd met aaaaal die zelf uitgeroepen beurskenners (lees: vliegers) die de afgelopen maanden dit board overspoelden met nachtmerrie scenario´s waarbij in hun ogen de prijs van een barrel olie op minsten $150 zou staan voordat de maand september was aangebroken? Want zij konden het weten want zij zaten in het wereldje.

Gisteren stond een barrel op $69,85. Ja hun voorspelling was bijna goed. :bwah:

Mijn punt: Dat er slechte tijden aan zitten te komen behoeft geen discussie, daar is iedereen het over eens.

Maar omdat iemand elke dag in een cockpit zit op 33.000 ft en daar een heel mooi uiztzicht heeft en erg ver kan kijken, betekent dat niet gelijk dat hij meer zicht heeft op wat de toekomst gaat brengen dan bijvoorbeeld een boekhouder bij die ijzerwinkel op de hoek.

Ik denk dat iemand die al een baan als vlieger heeft wel dingen meekrijgt dat het bijvoorbeeld slecht gaat met hun of andere maatschappijen.
Bijvoorbeeld voorheen altijd ontzettend veel aannames en dan nu een aannamestop voor een onbepaalde tijd.
Bijvoorbeeld veel ontslagen of dreigende ontslagen.
Minder passagiers aanboord dan wat je normaal zou verwachten..

Na 11 september hebben we al in het klein meegemaakt wat we nu kunnen verwachten. Hoe zat het dan bijvoorbeeld 2 jaar daarna, in 2003?
 
Waar ik me dan over verbaas is dat scholen met een garantiefonds nog zoveel mensen aannemen, terwijl de luchtvaart in een dip zit?
Ik kan me nog goed 2 opendagen herinneren (KLS en Stella) waarbij ze me toch heel duidelijk vertelden dat er een groot gat is wat betreft piloten en er nu zelfs snelcursussen bestaan bij maatschappijen zodat er zo snel mogelijk en zoveel mogelijk nieuwe piloten worden 'gerecruteerd'.
De open dag van de KLS is voor mij al 1.5 jaar geleden, maar die van Stella 3 weken.

Wat dat garantiefonds betreft: als er geen behoefte is aan piloten, krijg je toch dezelfde situatie als nu met de huizenmarkt in de VS? (veel nieuwelingen geen baan -> voorlopig hun schuld niet afbetalen -> Vliegschool moet geld aan banken voorschieten dat ze niet hebben?)
 
Last edited:
Resy, waarschijnlijk verdienen vliegscholen meer dan dat ze kwijt zijn met een evt. overname van schulden. Bovendien moet het later alsnog door de student worden terugbetaald.
 
Last edited:
Resy, waarschijnlijk verdienen vliegscholen meer dan dat ze kwijt zijn met een evt. overname van schulden. Bovendien moet het later alsnog door de student worden terugbetaald.

Jah dat mag ik aannemen dat ze meer verdienen ;)
Maar als ze in grote mate schulden moeten gaan overnemen, gaan zij er financieel gezien ook niet op vooruit..
 
Sinds wanneer zijn garantiefondsen ervoor om eventuele schulden/lening over te nemen van leerlingen die de opleiding afgerond hebben maar geen baan kunnen vinden. Garrantiefonds is er toch voor de lieden die afvallen gedurende de opleiding, en dan moet je nog aan bepaalde strenge voorwaarden voldoen. Correct me if I am wrong.
 
You're wrong. Indien je onder bepaalde voorwaarden binnen 5 jaar geen baan kunt vinden (zo is het dan bij EPST geloof ik), rekent de bank met EPST de schulden af.
 
You're wrong. Indien je onder bepaalde voorwaarden binnen 5 jaar geen baan kunt vinden (zo is het dan bij EPST geloof ik), rekent de bank met EPST de schulden af.
Ja klopt, de KLS binnen 2 jaar en stella ook als ik het me goed herinner.
 
Back
Top