Stella selectie en MBO zonder wiskunde of natuurkunde

@ mr. Jones

11 september 7 jaar geleden bedoel je.... ik had het toch over pieken en dalen. Laten we dat dan een dal noemen.

@ Bruns

Misschien kun je aangeven wat je ervaring is op MBO niveau. Als je geen ervaring hebt lijkt het me nl. niet aan jou om daar over te oordelen. Of zit je ergens in een selectie commissie? Want je ben ook aardig zeker over 'fatsoenlijke' maatschappijen. (Ik heb trouwens niet gezegd dat maatschappijen voorkeur hebben voor MBO. Zoals jij aangeeft....)

Daarnaast wil ik graag van je weten hoeveel mensen jij kent met een MB4 opleiding die ergens zijn afgewezen?

Alvast bedankt!
 
By the way, Fase 1 (sensomotorisch onderzoek) gehaald gisteren. Wat zo "bijzonder" was volgens de testleider dat m'n reactievermogen zo snel was, dat het niet eens in het scoreveld paste.

Met vriendelijke groet,

Ferdinand King Kong.

Als je zo goed bent zou ik de KLS selectie eens proberen! (weet niet of je dat al gedaan hebt)
Bij de KLS zit je een stuk veiliger de komende jaren...,
 
Heeft iemand van jullie cijfers van heren/dames die nog thuis op de bank zitten te solliciteren naar een baan? Is dat de helft, ehh 10 procent, minder meer? ben benieuwd naar de reacties

Mvg,

Ferdinand Koning
Cijfers hierover zijn er niet. Het enige wat hierover te vinden is, is een polletje dat ik een tijd geleden maakte, toen de markt er veel rooskleuriger uitzag. Misschien een idee om zelf ook zo'n polletje te maken en te vragen naar vooropleiding?

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7639&highlight=werkloosheid

En verder is het misschien ook handig om een blik op dit topic te werpen.

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7520
 
beste tho26,

Ik doe Havo Profiel Natuur&techniek,

Wiskunde b is best pittig hoor,
Het is niet zo van huppakeee klaar.

''Het is lang geleden dat ik Wiskunde B1 en Natuurkunde gehad heb ( VMBO-T 4de klas )''
Dit snap ik niet helemaal wat je hier zegt,
Alleen het niveau's havo&vwo hebben wiskunde b,

En je kans is ook heel klein om aangenomen te worden bij een vliegmaatschappij ,
Stel dat er havisten ook solliciteren , Dan roepen ze hen eerder dan jou,

Maarjah ik wens je veel succes , en hopelijk haal je het :)

Met vriendelijke groeten,

Yunnie
 
Last edited:
Mensen mensen,

Probeer toch eens door de verkooppraatjes van de opleidingen heen te prikken. ALLE fto's zullen in hun voordeel praten. Alle die ik heb gesproken tijdens mijn rondgang hebben de toekomst rooskleuriger afgebeeld dan hij was of ronduit gelogen tijdens de open dagen, maar ook als antwoord op directe vragen.

Een fto is een particuliere school. Een instelling om winst te maken dus. "Niet iedereen" die bij zulke instellingen werkt heeft het beter met de medemens dan met hemzelf voor.

In het geval van Stella kan ik je verzekeren dat niet alle studenten een baan hebben gevonden na de opleiding. Voor de andere opleidingen kan ik het je niet verzekeren, maar weet ik het bijna zeker.

Een student die wordt toegelaten ondanks dat zijn kansen op de arbeidsmarkt klein(er) zijn betaalt niet minder voor zijn opleiding. Voorbeeld: student 1 verlaat de opleiding en heeft direct een baan bij LuftBerlin XL. Hij heeft de fto 100.000 betaald. Student 2 verlaat de opleiding en vindt geen baan. Hij heeft de fto 100.000 betaald. Zie je het verschil voor de fto?

Misverstand: een garantiefonds keert niet aan jou uit maar aan de bank. Jij houdt dus altijd de schuld. Alleen bij een andere schuldeiser.

En Stella heeft geen speciale regelingen met Lufthansa Cityline. Misschien een telefoonnummer. Iedereen die wil kan daar solliciteren zonder VWO. Zoals gezegd is dat enkel nodig voor Lufthansa Main. (Dus ook als je ooit door wil groeien binnen de Lufthansa groep.)
 
Korte toevoeging:

Bij welke FTO je ook gaat zitten. Uiteindelijk zal het toch op jezelf aankomen. De FTO kan je hoogstens binnenloodsen bij een maatschappij. Wat heel mooi is, maar het gesprek, de sim, de tests en ook het functioneren in je functie zul je altijd zelf moeten doen. Daarom is het ook bijna onmogelijk om een baangarantie te geven als FTO. Zij zijn daarvoor ook afhankelijk van jou. Piloot is toch echt een ander beroep dan (met alle respect) heftruckchauffeur waar ze wel dergelijke garanties kunnen geven.
 
Misschien moet je je is verdiepen in de KLS, de opleiding Airline Pilot en Management. Als je daar bij afgestudeerd bent heb je niet alleen je ATPL maar ook je HBO diploma!

Good luck,

Matthijs_
 
Als je zo goed bent zou ik de KLS selectie eens proberen! (weet niet of je dat al gedaan hebt)
Bij de KLS zit je een stuk veiliger de komende jaren...,

Tja, als je zo goed bent dat de score niet meer in het hokje past kun je natuurlijk ook de KLu proberen!:grijns:
 
In deze tijden (luchtvaart heeft zijn piek gehad) is HAVO/VWO echt de minumum eis. Als je dan bij een selectie aan komt zetten met een MBO diploma, dan is het beste (denk ik) om met een NLC (jaja ouwe tijd, heden vliegtuigtechnicus Niv-4) aan te kloppen. Dan heb je Wiskunde en natuurkunde, aero , motoren etc al gehad. Niet dat je er vrijstelling voor krijgt, maar je hebt wel de basis, en dat is wel heel belangrijk !

Lijkt me niet verstandig om zonder wiskunde en natuurkunde (vooral voor het vak aero) aan zo'n school te beginnen....
 
Dit is alweer een wat ouder topic.. maar ik blijf me verbazen dat mensen zich in zoveel bochten wringen om met MBO aan een opleiding te beginnen.

Wat is er zo moeilijk aan een extra jaartje HAVO erbovenop stapelen (heb ik zelf ook gedaan) Verklein je je kansen op een toekomstnachtmerrie toch aardig mee.
 
Ik kan het enigszins wel begrijpen. Ik zou voor geen goud meer terug willen naar de middelbare school. Maar voor het grootste deel ligt het toch aan onwetendheid. Veel mensen, en dat zie ik ook terug bij mij in de klas, weten niet hoe de luchtvaart ervoor staat. Ze gaan er vanuit dat je even de opleiding doet, solliciteert bij de KLM en dan je leven lang in een M3 naar je werk rijdt.

Het is jammer dat men nog steeds zo denkt over het beroep als vlieger. Er zou eigenlijk een soort van campagne moeten zijn om mensen goed te informeren alvorens ze deelnemen aan een selectie, zodat die mensen niet straks met een ton schuld op straat komen te slapen.
 
Het is jammer dat men nog steeds zo denkt over het beroep als vlieger. Er zou eigenlijk een soort van campagne moeten zijn om mensen goed te informeren alvorens ze deelnemen aan een selectie, zodat die mensen niet straks met een ton schuld op straat komen te slapen.
Ja het zou al helpen als hier eens in de krant of de Piloot&Vliegtuig wat aandacht aan werd besteed, i.p.v dat verhaal over een ' pilotentekort' dat je altijd hoort....
 
MBO-4

MBO-4

Hoi Tho26,

Zelfde geval hier :p
Had in maart ook een open dag bezocht. Het beviel mij erg, maar ze zeiden ook al ''wiskunde en natuurkunde op havo''

Ik ben vergeten te vragen, geldt deze vakken ook op MBO-4 niveau (omdat dit gelijk of net iets hoger ligt dan havo)?
 
Welkom op het forum Boeing737. Kun je je vraag nog een keer herhalen, ik begrijp namelijk niet wat je bedoelt. Verder is dit topic ongeveer 5 maanden oud.

Misschien eerst even de zoekfunctie gebruiken? Denk dat als je 'MBO' gebruikt, je ongeveer 130 topics terugkrijgt.
 
Hoi Tho26,

Zelfde geval hier :p
Had in maart ook een open dag bezocht. Het beviel mij erg, maar ze zeiden ook al ''wiskunde en natuurkunde op havo''

Ik ben vergeten te vragen, geldt deze vakken ook op MBO-4 niveau (omdat dit gelijk of net iets hoger ligt dan havo)?

Op de MTS is wis- en natuurkunde gelijk aan havo, Stella neemt daar ook genoegen mee als ik me niet vergis.
 
Back
Top