Nls minimaal havo

vinden jullie 25 jaar te oud ?

ik bedoel wanneer ik afgestuurd ben zal ik op m'n 25ste piloot zijn'

Maar dan heb ik Wel mijn Aviation engineering + mijn brevet op hbo niveau.
 
Last edited:
Persoonlijk vind ik dan dat je een andere carriere moet gaan zoeken. Werkelijk, als je op je 25e nog niet in de cockpit zit, dan heb je het echt niet begrepen. Je hebt dan misschien wel een diploma, maar wie interesseert dat nou eigenlijk? Je stuurt nog helemaal nada en dat is waar het om draait natuurlijk. Waardevolle jaren van je pensioensopbouw als je het mij vraagt.

;)

PS: Het antwoord is NEE. Als je 25 bent als ab-initio ben je niet te oud.
 
Als je een MBO4 afgerond hebt, is HAVO met Wiskunde moeilijker.
Men praat hier over Wiskunde B, het moeilijkste stukje wiskunde.
Dat is de eis die maatschappijen inderdaad stellen.

Ik weet niet zeker of dit klopt, maar als erdi7 een AML licensie bezit, had hij inderdaad al wiskunde B op HAVO niveau gehad.
Je krijgt wiskunde op B niveau als jij de PART exams haalt. ( boven 75% scoren)
Natuurlijk is het wel een beetje eenvoudiger gemaakt omdat je volgens de PART regels geen rekenmachine mag gebruiken, maar de stof die je krijgt is wel hetzelfde op HAVO niveau.
Overigens geld dat ook voor Natuurkunde.
 
Dus als ik ook me part examen doe , heb ik zeg maar een mbo vergelijkbaar met havo ..

Maar waarom doen de vliegscholen dan moeilijk ?
 
Persoonlijk vind ik dan dat je een andere carriere moet gaan zoeken. Werkelijk, als je op je 25e nog niet in de cockpit zit, dan heb je het echt niet begrepen. Je hebt dan misschien wel een diploma, maar wie interesseert dat nou eigenlijk? Je stuurt nog helemaal nada en dat is waar het om draait natuurlijk. Waardevolle jaren van je pensioensopbouw als je het mij vraagt.

;)

PS: Het antwoord is NEE. Als je 25 bent als ab-initio ben je niet te oud.


Dus niet te oud ? .. Ok bedankt :)
 
Last edited:
Dus als ik ook me part examen doe , heb ik zeg maar een mbo vergelijkbaar met havo ..

Maar waarom doen de vliegscholen dan moeilijk ?

Part is IVW, dat staat helemaal los van het MBO. Part is overigens niet van erg hooggegrepen niveau (de MBO-toetsen zijn moeilijker), het is gewoon dat de school waar wij op zitten het op de verkeerde manier aanpakt en daardoor kampt met lachwekkende slagingspercentages.

En ja, met MTS sta je wel hoger dan havo, maar maatschappijen willen nou eenmaal gewoon havo zien (en soms zelfs vwo). Dat is hard, maar dat is de enige manier om het aantal aanmeldingen onder controle te houden (vooral in de huidige financiële puree). Dan kun je net zoveel Universitaire studies achter de rug hebben, maar zonder havo kijken ze je gewoon niet aan.

Dat geldt overigens niet voor alle maatschappijen, maar helaas wel voor de meerderheid.

Als je een MBO4 afgerond hebt, is HAVO met Wiskunde moeilijker.
Men praat hier over Wiskunde B, het moeilijkste stukje wiskunde.

De wiskunde stof die ik op het MBO kreeg was min of meer gelijk aan wat ik op de havo voorgeschoteld kreeg. Alleen was het op het MBO wat minder uitgebreid, omdat wij daar geen (grafische) rekenmachine mochten gebruiken.
 
Last edited:
ok , Ik ga ook aviation flight doen :)

Maar dan wordt ik pas op me 25ste piloot , vind je dat te oud ?

Nee hoor, ik meen zelfs hier gelezen te hebben dat er iemand van in de 50 nog als co werd aangenomen bij Ryanair. Waar een wil is is altijd een weg.
 
En ik ken mensen die op hun 34e bij BA begonnen... It can all be done. Motivatie, wil enzo doet aardig wat, dat zal iedereen met me eens zijn!!
 
Helemaal met je eens motivatie kan veel voor je doen.
En nee 25 is echt niet te oud ken mensen die pas op hun 26e aan hun vliegopleiding begonnen zijn.

@Jester747

Ben er van op de hoogte en ja zonder HAVO zal je meer moeten knokken voor een plekkie dat zal altijd zo blijven.
Echter willen maatschappijen wel is afwijken van hun eisen wanneer de vraag groot is. Het is echter een Eis/Pre maar geen wet of regel. Natuurlijk bekijken ze dit van persoon tot persoon of ze überhaupt moeite in je gaan steken heb je weinig uren kun je beter eerst een andere maatschappij opzoeken ja. Maar inschrijven kan geen kwaad dan hebben ze tenminste al van je bestaan gehoord.

@DNMNR
Extra papieren kunnen nooit kwaad dus roepen van je kan je papieren wel weggooien vind ik respectloos en eigenlijk gewoon dom.

Evenmin kan ik het roepen van had je maar HAVO moeten gaan doen op je 12e waarderen.
Bij mij liep ook een hoop niet helemaal soepel waardoor het VMBO is geworden waardoor ik me dus 4 jaar dood verveelt heb op school met boeken in het plastic en negens op mijn cijferlijsten. Maar de scholen zijn te laks om dit op te merken en je hoger te plaatsten.
 
Last edited:
Erdi17,

Je komt op mij over (kan het mis hebben) dat je erg gemakkelijk denkt over je opleiding aan de HvA. Het is een zeer intensieve opleiding en je zal er veel werk/tijd in moeten steken. Hopelijk heb ik het mis en ben je je hier bewust van. In ieder geval veel succes.

Wat betreft het NLC (nu ROC) en daarna gaan vliegen. Dit is een mogelijkheid die ik zelf gedaan heb en tot op heden nog geen spijt van. Hier in de UK kom je gewoon met een MBO aan de bak (ook bij BA). Echter op het continent wordt er toch vaak HAVO/VWO gevraagd en als je de kans hebt zou ik zorgen dat je aan die eisen voldoet. Zo beperk je later je carriere kansen niet.

De opleiding aan het NLC zal je weinig helpen met het verkrijgen van een baan. Echter, eenmaal binnen bij een maatschappij kan (hoeft niet) je er, zoals ik nu ervaar, voordelen van hebben (technisch instructeur, Technisch vlieger etc.).

Dus mensen zoals DNMNR :blabla: hebben geen enkel idee waar ze over praten. Maar helaas zie je dat wel vaker op het forum.
 
Geen piloot met mbo 4? Natuurlijk wel!
Bij de KLS, je optie is dat om AP&M te doen.
Dat is eerst 1,5 jaar leren, je HBO diploma Bachelor of Engineering halen.
Na afstuderen ben je niet alleen volledig gebrevetteerd verkeersvlieger maar heb je ook je HBO diploma Bachelor of Engineering.
Hier mee krijg je dus evenveel kans als andere bij airlines omdat je dus ook HBO hebt!

Kijk hier maar eens:
http://www.pilootworden.nl/hasflash/9/page/6216/AP&M

Veel suc6,
Matthijs_
 
Back
Top