Nls minimaal havo

Voor mij is alles duidelijk , Piloot = Geen mbo 4

Dan ga ik hbo doen bij de HVA aviation Flight , Waar je je engineer diploma + atpl krijgt op hbo niveau , duurt 4 jaar , voor mij met een half jaar afgekort,

Je begint volgens mij begin 3de jaar van aviation flight aan je atpl bij Stella Aviation studies.

Je begint in de 2e helft van jaar 3 bij SAA. En ook jij doet de opleiding in 4 jaar als je de selectie met goed gevolg doorloopt, er bestaat namelijk geen verkort Flight traject. Verkort traject is alleen beschikbaar voor zij die Aviation Engineering doen en daarvoor MBO gedaan hebben. Misschien dat het nu wat duidelijker is :)
 
Als je een MBO4 afgerond hebt, is HAVO met Wiskunde moeilijker.
Men praat hier over Wiskunde B, het moeilijkste stukje wiskunde.
Dat is de eis die maatschappijen inderdaad stellen.

Gelezen heb ik dat vroeger MBO4 wel werd aangenomen, maar nu niet meer.
Dat is is jammer voor je, maar hoe dan ook je komt niet makkelijk aan de bak zonder HAVO.

Ik zal niet op het randje gaan zitten om met mijn HAVO aan de bak te komen, ik ga eerst naar de HvA, o.i.d. om levenservaring op te doen :) en nog mijn GPL proberen te halen.
Dan ben ik 20 jaar voor de selectie. maar dan heb ik wel een HAVO+HBO.
 
Sorry Erdi, had je maar op je 12 de naar de HAVO moeten gaan, dan was je nu piloot geweest:blabla:. Want die 4 jaar opleiding in vliegtuig techniek kun je wel weggooien, daar kun je in de luchtvaart niks mee:blabla:. Want als je bijv naar Flightsafety gaat voor een type rating dan krijg je eerst een week, 2 weken ground school in de systems van het vliegtuig en daar :blabla: sluit een HAVO veel beter op aan dan een opleiding vliegtuig techniek.:blabla:. Maar er is misschien nog een kans. Ga naar een andere vliegschool. Of informeer even bij diverse maatschappijen wat hun aanname eisen zijn en wat ZIJ vinden van jouw opleiding.
 
Ik ga hbo doen : Aviation flight.

en dankzij mijn mbo 4 krijg ik ook nog vrijstelling ^^

Niet erg veel hoor. Hooguit een paar vakken. Onderschat de opleiding in ieder geval niet. Bovendien moet je de selectie eerst doen en om daarvoor in aanmerking te komen moet je ook weer aan een aantal voorwaarden voldoen. Zoals dat je niet meer dan 2 vakken nog niet gehaald hebt voordat je aan het Flight traject kan beginnen.

gr
 
Ik ga hbo doen : Aviation flight.

en dankzij mijn mbo 4 krijg ik ook nog vrijstelling ^^

Zoals 3Bergen al zegt, kies niet de opleiding omdat je er vrijstelling krijgt ofzo. Het zijn de wat "makkelijke" vakken waarvoor je vrijstelling krijgt. Wiskunde, Mechanica en Natuurkunde vragen toch aardig wat aandacht, onderschat dit zeker niet. Kies niet voor Aviation omdat je dan "makkelijk" je ATPL kan halen, je moet ook je HBO halen.

Gr Jeroen
 
Ik denk dat Erdi17 wat te veel eist van zichzelf.
Want ook al doe je HBO, dan nog heb je geen HAVO gehad en kun je bij sommige maatschappijen al niet meer terecht.
 
Maar HAVO is meer een basisopleiding. HBO is gespecificeerder. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.
 
Volgens mij is deze discussie al heel vaak gevoerd. Maar ik denk dat maatschappijen een hogere algemene basisopleiding willen, HAVO dus.

En niet een gespecialiseerde lagere/gelijke/hogere opleiding als MBO, ondanks dat in dit geval het specialisme waarschijnlijk op iets hoger niveau, of op een gelijk niveau zit als de HAVO.

Maar waar waarschijnlijk de algemene vakken als wis- en natuurkunde toch niet hetzelfde niveau hebben als op de HAVO.
 
Last edited:
Ik vind deze discussie goed bij de thread passen.
HAVO is inderdaad algemener en dat is denk ik ook waarom maatschappijen liever HAVO hebben. na je HAVO HBO doen lijkt me nog beter en dan aan de opleiding beginnen.
Ik ben immer te jong (16) als ik mijn HAVO diploma heb, om een opleiding te beginnen.
 
De reden om de discussie niet te voeren is namelijk heel simpel naar mijn mening.

Maatschappijen stellen eisen, ik wil daar werken, dus ik zorg dat ik ten minste aan de minimale eisen voldoe.

Jezelf daana of daarvoor hoger opleiden is een eigen keuze.
Maar kan naar mijn mening nooit kwaad.
 
ik denk dat je ze eerder aannemen met een hbo dan een havo diploma.

Je kunt bij Inholland hogeschool in delft Luchtvaarttechologie doen waar je 2 jaartjes Engineering hebt en de laatste 2 jaar bij de nls je vliegopleiding volgt :)...

Stel je wordt afgekeurt , Dan heb je nog altijd een engineering diploma op hbo niveau :)
 
Vind ook zeer vreemd dat ze je niet toelaten. Nog geen 2 weekjes geleden contact gehad met Stella waar ze mij lieten weten dat MBO-4 voldoende is.
Het is ook echter zo dat de "Grote" maatschappijen zoals KLM, BAW etc. snel geneigd zijn de HAVO eis vast te houden maar doen dit lang niet altijd. Maatschappijen zoals Ryanair, Easyjet, Transavia etc. zullen minder snel naar je vooropleiding kijken. Maar het blijft een feit met een hoger genoten opleiding sta je een streepje voor.

Overigens heeft dit ook met persoonlijkheid te maken omdat over het algemeen mensen met een lager genoten opleiding minder sociaal vaardig zijn uitzonderingen daar gelaten.
(Dit zijn niet mijn woorden ik heb zelf VMBO maar dit is mij zo uitgelegd)
Oke inderdaad er waren mensen in mijn klas die ik niet graag in een cockpit of er ook maar bij in de buurt zie.
Maar voor een land dat zo "tegen"vooroordelen en discriminatie op alle fronten is vindt is het erg gewaagd deze eisen zo op te stellen.

Maar de toekomst ligt in eigen handen, ervoor vechten en zweten zal je moeten.
Maar als het einddoel het waard is, moet je ervoor gaan.
 
Fleppie, kijk even in de thread over Toelating tot Stella met mbo 4.

Met mbo kom je niet zo ver bij een luchtvaartmaatschappij. En ook bij Transavia heb je minimaal HAVO nodig (volgens de website).
 
@erdi... als ik jou was.. zou ik idd aviation gaan doen en daarna je selectie gaan doen (eventueel via stella). je bent immers 17 als ik het goed heb, en levenservaring/ hbo kan geen kwaad. De reden waarom ze havo eisen is dat het te maken heeft met het garantiefonds wat via de bank geregeld word. Heb zelf ook mbo gedaan hiervoor en heb dit praatje meerdere malen gehoord.

@DNMNR wat een kansloze reactie.. je weet nooit wat diegene heeft meegemaakt, dus om erdi dan af te rekenen met 'had je maar havo moeten doen en gooi je mbo papiertje maar in de prullenbak' gaat te ver, zelfs een beetje respectloos. Verder is erdi vanaf het begin van die mbo opleiding al zeker van zijn besluit geweest om in luchtvaart door te gaan, en zo te lezen ook de juiste motivatie.

bij aviation krijg je vrijstelling voor praktijkvakken en gerichte vakken in de eerste periode..
mijn advies dan ook, probeer deze tegenslag om te buigen in iets positiefs en succes met het vervolg

gr
 
Back
Top