Nls minimaal havo

Erdi17

New member
Ik heb de nls een berichtje gestuurd,

Waarin stond of ik met een mbo niv 4 [vliegtuigonderhoudtecniek mechanica]
bij hun kon aanmelden ..

paar dagen later kreeg ik een antwoord terug :

Beste Erdi,

Helaas zijn onze toelatingseisen, minimaal HAVO met wiskunde en natuurkunde. Dus niet mbo4.

Mocht je nog vragen hebben kan je ons telefonisch bereiken gedurende kantoor uren.

Met vriendelijke groeten,

hiervan raak ik dus in de war:wegkwijt: want als je kijkt bij de kennisbank ,, Staat dat je ook met een mbo niv 4 je kan aanmelden bij vliegscholen


Liefst ,

Erdi
 
Dat is heel vervelend voor je. Maar dan is de info in de Kennisbank verouderd denk ik.

De scholen stellen de eisen niet omdat ze jou niet willen, maar omdat de maatschijpen deze eis stellen en je anders na de opleiding een vliegbrevet hebt, een schuld en geen baan (of moeilijk) kunt krijgen omdat je niet aan de eisen van de maatschijpen voldoet ( Havo met wis- en natuurkunde)

Correct me if i'm wrong, anybody!
 
Je kan ook HBO gaan doen en dan aanmelden.. moet je alleen nog wel een cursus WI en NA doen als ik het goed heb :)
 
je hebt veel meer aan een mbo niveau 4 Vliegtuigonderhoudstechniek mechanica dan een havo opleiding vind ik , voor als je met een vliegopleiding begint

@ mso , cursus WI en NA ? waar heb jij het over ,

Ik heb die vakken al ,

Elektriciteitsleer
Elektriciteitsleer 2
Wiskunde
Natuurkunde
Engels
Nederlands
Materiaal en hardware

Etc , Nog veel meer
 
Ik denk dat het niet zinvol is de regels die door een derde vastgesteld zijn (de NLS in dit geval) hier ter diskussie te stellen door je mening hier tegenaan te zetten (vriendelijk bedoeld ;) )

Ik begrijp dat het een teleurstelling is voor je, ik zou ook balen. De werkelijkheid heeft echter de informatie van dat stukje kennisbank achterhaald.

De vraag is nu: wat kun je er aan doen?

Denk in oplossingen, niet in problemen.

Helaas voor je heb ook ik niet een passend antwoord, echter er zijn hier anderen op het board die soortgelijke vragen gesteld hebben, zoek en gij zult vinden.

Suc6
 
Ja ben het wel met mijn voorganger eens.

Je kunt er van vinden wat je wilt....de opleidingsinstituten gaan de regels niet veranderen. Helaas, ik snap inderdaad jouw teleurstelling.

Doe gewoon een jaar havo, een extra opleiding kan nooit kwaad. En het is vast mogelijk om het in één jaar te doen.

Maakt geen reet uit, vooral niet als je nog jong bent. Gelijk weer levenservaring. 'Ik wilde piloot worden, maar ik had MBO. Dus ben ik speciaal om die reden HAVO gaan doen.'

Als je dit vertelt tijdens je selectie kan het alleen maar een pluspunt zijn.
 
Nee ik ga geen havo doen , Mijn opleiding past 10x beter in een piloten opleiding ,

En Vliegende jurist , Hoe ging jij je aanmelden ? , Gebeld? , Mailtje ?

Ik vind het echter vreemd waarom jij wel aangenomen wordt met mbo niv4 en ik niet
 
Nee ik ga geen havo doen , Mijn opleiding past 10x beter in een piloten opleiding ,
niet

Of jouw opleiding beter past in een vliegopleiding dan Havo laat ik even in het midden. Maar:
- Hoe kan je dat zo stellig beoordelen als je nog moet beginnen.
- Met mbo4 in je zak moet het niet al te moeilijk zijn om je Havo papiertje erbij te halen. Als je dus echt vlieger wil worden en je hoort hier, terecht, dat je met minder dan Havo later erg moeilijk in de markt ligt kun je het maar beter gewoon halen.
Of de aanname regeltjes nu terecht zijn of niet doet er niet toe, je kan ze toch niet veranderen. Als je stellig blijft zeggen , "Havo doe ik niet", twijfel ik sterk of je wel voldoende gemotiveerd bent.
 
wederom wil ik graag aanhaken bij mijn voorganger.

Volgens mij realiseer je je niet genoeg dat de scholen de eis stellen omdat de maatschappijen het vragen.

Naar mijn mening neem je dus best een onverantwoord risico als nu met mbo4 naar de NLS gaat en een groot bedrag leent.

Dan ben je straks dus klaar en lig je idd niet lekker in de markt.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog in de 20 bent zou ik lekker HAVO gaan doen.

Maar dat is mijn 'humble opinion'
 
Er is denk ik nog een andere optie: via mbo kun je naar Aviation en via Aviation kun je een vliegopleiding volgen bij stella.
 
Als ik niet gemotiveerd was zou ik niet op 17jarige leeftijd van enschede , in hoofddorp studeren , wonend in een schoolcampus ,

Maar hoe moet ik havo doen in 1 jaar en waar?
 
Erdi, waarom doe je nog geen HBO opleiding alvorens je begint aan een vliegopleiding? Indien je geen baan kan vinden en je moet je studieschuld tergbetalen dan zal dat een behoorlijke uitdaging worden met een MBO opleiding.

Je kan i.p.v he HAVO ook je P halen en dan overstappen toch?
 
Voor mij is alles duidelijk , Piloot = Geen mbo 4

Dan ga ik hbo doen bij de HVA aviation Flight , Waar je je engineer diploma + atpl krijgt op hbo niveau , duurt 4 jaar , voor mij met een half jaar afgekort,

Je begint volgens mij begin 3de jaar van aviation flight aan je atpl bij Stella Aviation studies.
 
Let wel erop dat je nog wel door de selectie moet komen bij stella. Het is dus niet zo dat als je aan die hbo opleiding begint je sowieso kan gaan lessen bij stella.
 
Back
Top