Sollicitatie Vlieger

Ferry

New member
Op de site van de Luchtmacht heb ik een sollicitatieformulier ingevuld en mezelf uitgenodigd op 29 oktober om 13:00 uur op vliegbasis Volkel.

Uiteraard zal ik hier met tientallen andere personen die dag zijn maar heeft iemand een omschrijving van wat ik op zo'n dag kan verwachten?

Iemand al ervaring? Alvast bedankt!
 
De eerste dag krijg je een voorlichting over de hele vliegersopleiding, en natuurlijk de weg ernaar toe. Je wordt de eeste (voorlichtings)dag nog niet getest, maar ze willen gewoon dat je genoeg van de keuringsprocedure en opleiding afweet voordat je aan de keuringen begint. Aan het eind van de voorlichtingsdag krijg je een sollicitatieformulier dat je in moet vullen en op de post moet doen. Dan krijg je na een tijdje een brief terug, met daarin de data voor je PO-1, GVSS, PO2 etc etc.
(tenminste, dit was bij mij het geval en ik had deze voorlichtingsdag op 25-06-08)

Volgens mij staat er nog niks over deze voorlichtingsdag in de kennisbank, dus vandaar dat ik het hiet toch even post ;).

Succes iig met de keuringen!

mvg,
CrashDummy
 
CrashDummy, ik heb je tekst toegevoegd aan de Kennisbank, zie Voorlichtingsdag. Als jij (of iemand anders) hier nog aanvulling op hebt, kun je de tekst editten. Bedankt alvast!
 
Bedankt voor de uitleg, inmiddels de brief van de Luchtmacht binnen gekregen waarin het ook uitgelegd stond.
 
Zoals crashtestdummy al gezegd heeft wordt er heel wat uitgelegd over de opleiding en het leven als vlieger.

Tevens, kreeg ik, op 3 oktober, ook nog een demo van de sheik. Erg vet was dat.
Video staat @ youtube, zoek ff op 3-10-2008 infodag luchtmacht volkel.

Verder wil ik je als tip geven, vragen vragen vragen. Ze lopen er niet voor niets rond daar!
 
ik ben ook naar een vlieger voorlichting dag geweest zeer interessant allemaal en ik heb vanzelf sprekend een solicitatie formulier meegekregen welke ik door een aantal omstandigheden niet snel in heb kunnen vullen en werd een paar dagen geleden opgebeld door de luchtmacht met het bericht dat ze zeer nieuwschierig waren of ik nog geintereseerd was in de funcite als piloot omdat ze mijn solicitatie formulier nog niet ontvangen hadden

ik heb toen een paar dagen later ff gepraat met een paar andere mensen die ook op diezelfde voorlichting waren en zij hadden het solicitatie formulier ook nog niet opgestuurd maar waren vreemd genoeg niet gebeld:wegkwijt:

kan iemand mij vertellen of het normaal is dat je gebeld word? of dat het een foutje is dat die anderen niet gebeld zij?


M.V.G.
 
Is vrij normaal, ik ben zelf ook gebeld. Ze doen dat bij de meeste mensen die andere jongens zullen later ook wel gebeld zijn. Zoveel mogelijk sollicitanten trekken zodat ze meer kans hebben op een paar "goede" jongens/heren.
 
Mij lijkt het ook normaal. Ik ben ook gebeld. dat jij als enige bent gebeld betekent gewoon dat je speciaal bent.:haha:
 
Back
Top