Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Priest en Venir, waar blijven jullie met een nieuwe raadplaat???

Mij schoot nog iets te binnen, ben benieuwd of jullie weer zulke vlotte vinders zijn!
Of dit iets moois is, BR????

De foto:

airworkraaplaatx.jpg

De vragen:

1. Wie is deze man?
2. Waar ging hij voor?
3. Vliegtuig?
4. Wanneer?
 
Nope.
Wellicht heeft hij wel eens een ballon opgelaten van vreugde, maar sporen verdiend als ballonvaarder heeft hij zeker niet.
 
Ehhh, mooi is anders lijkt mij. Moeilijke opgave, het enige dat mij zeker lijkt is dat het een Brit is. BTW, het dak terras is van de Moevenpick in Beiroet, daar komt final RWY 16 mooi langs.
 
Je reactie op deze man ga ik meteen gebruiken voor een enigszins verpakte hint, BR.
Hij zou erop kunnen reageren met: "Dat interesseert mij geen bal", waarbij de bal die hij ooit speelde er wel degelijk toe deed.

Ook aan de reactie van Venir ontleen ik een hint met een enigszins cryptische noot ertussen: Naar de man op de foto werd net als naar Steve Fosset onder anderen vergeefs gezocht.
 
Tijd voor nog een nieuwe vraag die diverse aanwijzingen bevat: wat hebben vrijdag de 13de, Nederland en orgaandonatie hiermee van doen?

En o ja, de man in kwestie is zeker geen Brit. Zijn moerstaal maakt geen deel uit van de Germaanse talen.
 
Ik dacht toch echt enige aanwijzingen te hebben gegeven waarmee de oplossing van deze raadplaat bij elkaar zou kunnen worden gegoogled, maar nee dus!
Tijd voor twee extra hints.

De eerste: In mijn laatste hint onder meer de verwijzing naar Nederland. Wat kan Nederland hier luchtvaartgerelateerd mee te maken hebben, zij het met een Amerikaans accent?

De tweede: In een van mijn eerdere hints staat dat er onder anderen naar de man op deze foto is gezocht. Die n staat er niet voor niets.

'k Ben benieuwd of het nu gaat lukken. Succes!
 
Gezien het aantal keren dat deze thread bekeken is gooi ik er nog maar een hint tegenaan in wederom een cryptische beschrijving.
Heilig avondmaal buiten de kerk??
Morgenavond laat ben ik weer present om te kijken of iemand enig idee heeft.
 
Schaamte helemaal niet nodig in dit geval! En eh... bij andere raadplaten had ik ook zo vaak geen idee. Ik verpak opnieuw een hint in de volgende zin:
Misschien kan een eerlijk kind je op het goede spoor zetten.
 
Dit is Nando:

photo-nando-parrado.png


Nog niet zo heel grijs dus.
Maar die heeft er 32 jaar na Piers Paul Read wel over geschreven.
Nu kan de invuloefening beginnen, toch?
 
Jose Luis Inciarte was een van de 16 die het Andes drama van flight 571 heeft overleeft.
45 leden van een rugbyteam waren onderweg en crashte in het andes gebied op 13 oktober 1972.
Toestel was een Fairchild FH-227D.
Moesten uit hongersnood hun overleden maten opeten.
Is ook een film/docu over gemaakt genaamd: Stranded: I've Come from a Plane That Crashed on the Mountains.
Heb deze zelfs nog op Discovery Channel gezien maar kon de beste man helaas niet meer herkennen.
 
Last edited:
Venir, de schaamte voorbij, want je bent geslaagd. Ik vind dat TD ook wel een eervolle vermelding verdient voor het komen tot de oplossing maar beschouw het als een influistering van hem die jou de vloer heeft laten bereiken. Maar het is nu echt wel jouw beurt om eens een leuke raadplaat te bedenken.:D

Nog even ter verdere completering:
De zoektocht naar de inzittenden van de Fairchild die op vrijdag 13/10/1972 verongelukte werd na tien dagen gestaakt. Al bij al hebben de overlevenden 72 dagen moeten zien te overleven in een ijs- en ijskoude omgeving van het onherbergzame Andesgebergte.

1972-andes-plane-crash-site-and-survivors1.jpg


In augustus 2009 haalden de overlevenden opnieuw de krant omdat zij zich samen met de overheid inzetten voor orgaandonatie. Zij riepen hierbij de inwoners van hun vaderland Uruguay op een ‘pact met het leven’ te sluiten, net zoals zij destijds deden. Daarmee refereerden zij aan de afspraak die zij in hun overlevingsstrijd sloten om zich na hun dood door hun medepassagiers op te laten eten. Sommigen van hen vergeleken dit met het ritueel van het Heilig Avondmaal / de Heilige Mis. Daarin wordt immers het Laatste Avondmaal herdacht aan de vooravond van de kruisiging van Jezus van Nazareth, waarbij Jezus ongezuurd brood brak en uitdeelde aan zijn discipelen met de woorden: "Neem en eet hiervan, dit is mijn lichaam."
Zie: http://www.volkskrant.nl/buitenland...verlevenden_crash_strijden_voor_orgaandonatie

En ja, dit had Nederland er luchtvaartgerelateerd mee te maken met een Amerikaans accent:

FokkerAnde1972.jpg
 
TD, bij deze nogmaals bedankt :)

Nou hier komt ie dan, mijn 1e: niet heel moeilijk als het goed is maar kijken hoe snel jullie zijn!

Wat hebben de volgende 2 fotos met elkaar te maken?
Ik wil graag verder nog van de bovenste nog weten wat:
1: er zo speciaal aan is?
2: wat er hiermee bijzonder lastig is?

c7ace22516a98806_large


en

top-gear-wallpaper-by-ajthecarguy.jpg
 
TD, bij deze nogmaals bedankt :)

Nou hier komt ie dan, mijn 1e: niet heel moeilijk als het goed is maar kijken hoe snel jullie zijn!

Wat hebben de volgende 2 fotos met elkaar te maken?
Ik wil graag verder nog van de bovenste nog weten wat:
1: er zo speciaal aan is?
2: wat er hiermee bijzonder lastig is?

Het is Uiteraard de U-2. Dit hebben de 2 foto's met elkaar te maken:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=x6cZLfK4Zjk[/YOUTUBE]

1. Het is het hoogst vliegende vliegtuig dat in gebruik is van de USAF. Met een operation ceiling van 70.000' !
2. Het landen is bijzonder lastig, omdat de vleugels zo zijn ontworpen (maximum lift) dat het vliegtuig alleen zal landen als de vleugels overtrekken. Hiervoor rijdt er altijd een auto achter bij de landing met daarin een andere U-2 vlieger die assisteert met informatie voor de piloot. Hiernaast is het vliegtuig extreem gevoelig voor crosswind.

Wat mij betreft open floor, ik ben hier niet zo goed in namelijk!


(EDIT: Na 16 minuten... snel genoeg?)
 
Snel genoeg ja :)
Wat mij betreft ook open floor, zal zelf een aantal wat lastigere voorbereiden voor de volgende keer!
 
Nou, omdat ik er nog één in voorraad heb dan. Daarna ben jij dus echt aan de beurt, Venir! :D
Alhoewel.... wie weet wie 'm raadt. En ook nog hoe snel.
Degene die het snelheidsrecord breekt heeft natuurlijk ook speciale rechten.

kukeleku3.jpg


1. Wie is deze man?
2. Prestatie?
3. Vliegtuig?
4. Wanneer?
 
Back
Top