Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Hij is inderdaad een beetje moeilijk te zien, een grotere afbeelding volgt nog! sorry! Ondertussen mag er nog wel doorgeraden worden...:biertje:
 
dat er twee paaltjes op het baantje staan en dat hij die precies wist te raken? (knap hoor!)

OF wilde hij een sleep oppakken die veel te laag bij de grond hing? (ik raad ook maar wat...)
 
Hallo Altitu.

Je bent dik overtijd, meer dan twee weken, om subject hints te plaatsen als de raadmannen en vrouwen geen raad weten.

Breaks Released heeft ook een handje van awol, so, dont put yourself on the list. Je hebt 24 hours. Dont start what you cant finish.

Otherwise, floor is open Saturday August 22 at 12.00 hrs Zulu.

Ordnung muss sein.

Cheers
Art (self proclaimed plaatmeister, position available)
 
Hallo Altitu.

Je bent dik overtijd, meer dan twee weken, om subject hints te plaatsen als de raadmannen en vrouwen geen raad weten.

Breaks Released heeft ook een handje van awol, so, dont put yourself on the list. Je hebt 24 hours. Dont start what you cant finish.

Otherwise, floor is open Saturday August 22 at 12.00 hrs Zulu.

Ordnung muss sein.

Cheers
Art (self proclaimed plaatmeister, position available)

Yeahhhh, Bierplaat, bierplaat !!!!
 
Bierplaat? Wat dacht je van deze:
beer_grimbergen_triple.jpg

Valt bij mij wel in de smaak.

Op het bijbehorende vliegveld is overigens (alleen) vandaag een fly-in. Dus als je je verveelt . . .
Vliegveld: http://www.rvg.be/ en PDF Open deur: http://www.rvg.be/Picts/Opendeur_EBGB.pdf
 
De vloer is open , bij proclamatie.

So here goes, uit de oude Nederlandse doos.

Vraag 1 Wat hebben deze vijf heren gemeen.
Vraag 2 Door welke tragische gebeurtenis zijn ze er mee moeten stoppen.

19020.jpg


Cheers
Art
 
Is de meneer rechts misschien Generaal-majoor der Koninklijke Luchtmacht b.d. F.J.M. Vogelpoel?
 
Deze foto is genomen in 1967, het zijn de heren van het demoteam Whisy Four onder leiding van Henk van Dommelen.

Na de tragische crash op Woensdrecht op 8 juni 1965 waarbij Hans Sommer en Rudy Liem met hun T-33 verongelukken kwam een voorlopig einde aan Whisky Four.
Niet snel daarna wordt het team toch weer nieuw leven ingeblazen, maar nu met F84F Thunderstreaks met als thuisbasis Eindhoven. Ze noemden zichzelf The New Whisky Four.

De Streaks vlogen hun demo 'clean', dus zonder de bekende Lange Jannen eronder.
Echter op 5 juni 1967 slaat het noodlot weer toe wanneer Piet Schuur (2e van rechts op de foto) bij het beoefenen van de z.g. 'Bomb Burst' niet tijdig kon optrekken en aan de westzijde van Welschap is gecrasht. Hij kwam met de te laat geactiveerde schietstoel tegen het hekwerk van de basis wat hem fataal werd.

Hieronder een (vaag) filmpje van deze Streaks:
[YOUTUBE]A9lLvea9uNM[/YOUTUBE]

Whisky Four is nooit meer opgestaan
 
Goed en snel TD. (Een andere bekende airworker was je een paar uur voor, per PM, dus dat telt niet.):cool:

Die Henk van Dommelen, was dat degene, van het uit de overlevering bekende twee Henken verhaal, die op de taxi track hoorde van de man achter hem dat hij in brand stond en een andere Henk, die reeds vloog, toen zijn kist weggooide?

Wellicht kan je ook MG antwoorden want ik weet het niet. Zat toen nog op de HBS, pff, time flies.

TD has the floor. Met bonuspunten voor het juist spellen van het woord whisky.:biertje:

Cheers
Art
 
Het verhaal van "Henk, je staat in brand" is bekend. Zal vandaag onze onvolprezen Ome Lou van Voorst eens vragen of Henk van Dommelen een van die twee Henken was.

Wellicht weet hij ook of Vogelpoel (wiens laatste L in de naam door minder beleefde lieden door een P werd vervangen) degene rechts op de foto is.

Stay tuned, will be back.

Ondertussen even zo snel geen tijd voor een nieuwe plaat, we zijn vandaag druk met de opruimwerkzaamheden van het zeer geslaagde Classic Wings and Wheels Gala 2009. Alles zat mee voor ons en de paar duizend bezoekers op Gilze...

Totdat ik wat heb dus Open Floor, whoever is first.


Greetz,
TD
 
Last edited:
Haha, mooie vragen, ben heel benieuwd wie de antwoorden weet....

Ook heel mooie foto's trouwens. Op foto 8 zie je links Hanno Wesdorp in zijn T6 Foxtrot Yankee (wie weet waarom deze registratie?) met zijn linker gear uit. Hij had maar 500 lbs hydr. druk van de 1000 benodigde en die poot zakte langzaam onderuit tijdens de demo die overigens perfect werd afgemaakt. Hanno landde gelukkig uiteindelijk op twee keurig gelockte hoofdpootjes.

Greetz,
TD

PS @ Art en MG, Henk van Dommelen was niet 1 van de 2 Henken uit het overigens waar gebeurde verhaal van 'Henk, je vliegtuig staat in brand' en de persoon rechts op de foto is niet Gen-Maj. Vogelpoel.
 
Last edited:
Zonder te googlen maar eens proberen:

-Pleziertje mijnheer?
-Gilze Rijen.
-Bij benadering afgelopen weekend.
-320 Sqn.

Met een ;) naar de middelste twee!
 
Back
Top