FAA MedXPress.

Fleppie

New member
Hallo allemaal,

Nieuw op het forum open ik maar even een vraagje.

Ik ben gister door mijn Initial MED gekomen en moet nu alleen nog het FAA formulier invullen om alles af te ronden en dan kan ik vandaag mijn MEDICAL op halen.

Nu vragen ze om mijn SSN(social security number), bedoelen ze hier gewoon mijn persoonsnummer mee?
Wou het graag zeker weten dus dacht vraag het maar even:).

Cheers...
 
Wat Jester747 al zei, het werd vroeger sofinummer genoemd. Het bestaat uit 9 nummers.
 
KLIKO heeft gelijk. Vul dit sofinummer niet in, want het is alleen bedoeld voor mensen die een US sofinummer hebben. Als je het niet invult en uit de rest van de info blijkt dat je buitenlander bent, wordt er automatisch een nummer voor je gegenereerd.
 
Als je het niet invult en uit de rest van de info blijkt dat je buitenlander bent, wordt er automatisch een nummer voor je gegenereerd.

Hmm....niet helemaal waar.
Social Security Number op het medical is deels om fraude te voorkomen.
Je bent niet verplicht om dit te vermelden.

Als buitenlander krijg je niet "automatisch" een SSN als je er geen hebt.
Je krijgt een ander, "normaal" nummer om je gegevens bij te kunnen houden.
 
Hmm....niet helemaal waar.
Social Security Number op het medical is deels om fraude te voorkomen.
Je bent niet verplicht om dit te vermelden.

Als buitenlander krijg je niet "automatisch" een SSN als je er geen hebt.
Je krijgt een ander, "normaal" nummer om je gegevens bij te kunnen houden.

Ok, ik heb het nog even op de site gechecked. Als je dat form 8500-8 invult wordt bij item 4 je SSN gevraagd. Daarachter staat een hokje met de tekst "International/Declined to Submit (An SSN will be generated by the system)". Zet daar een vinkje en er wordt een nummer gegenereerd. Althans, bij mij werkt dat wel zo en er staat ook keurig een nummertje . . .

Natuurlijk is dit nummer een virtueel SSN, en moet je het verder niet gebruiken in correspondentie naar wie dan ook. Dit nummer staat verder ook helemaal los van het nummer dat FAA MedXPress je als gebruiker van hun systeem toekent.
 
Ik heb nog even contact gelegd met het Aeromedisch instituut KLM die lieten weten dat ik er m'n sofinummer in moest vullen...
Ik heb het hier op gehouden mocht het anders blijken te zijn laat ik dit hier wel weten. Mocht iemadn anders met dezelfde vraag komen.
 
Back
Top