Doet dodemans knop nu intrede in vliegtuig

Phuket Dragon

New member
Dit naar aanleiding van het in slaap vallen van de Haiwaanse Go piloten.
In slaap vallen en je stoel vananderd in een spijker bed ......lol, ohnee dan slapen ze nog beter schijnt.....dan maar een scheepshoorn laten afgaan.
 
.dan maar een scheepshoorn laten afgaan.

Meeste Long-haul vliegtuigen hebben dit al (777, 744)... na 20 minuten krijg je een silent EICAS alert "pilot response" doe je dan niets krijg je na x minuten een EICAS warning met toeters en bellen......

Of de purser krijgt een melding zoals de pasagier de bediening roept ? kan die de cockpit even wakker maken.....
Om o.a. deze reden moet de crew bij ons elke xx minuten "bellen" om te kijken of alles nog "ok" is
 
Meeste Long-haul vliegtuigen hebben dit al (777, 744)... na 20 minuten krijg je een silent EICAS alert "pilot response" doe je dan niets krijg je na x minuten een EICAS warning met toeters en bellen......

Om o.a. deze reden moet de crew bij ons elke xx minuten "bellen" om te kijken of alles nog "ok" is

1) hebben wij niet op de 767

2) vergeten de pursers ook wel eens tijdens een nachtvlucht.
 
Of een emmertje met water en een touwtje. Touwtje bint je verticaal om je hoofd. Laat je je hoofd zakken trek je het emmertje om en krijg je een plens water over je kop.

Nu maar hopen dat de instrumenten waterdicht zijn :eek:fftopic:
 
<snip> Touwtje bint <snip>
Wat heben een touwtje en een aardappelsoort met elkaar te maken? ;)

Sorry, kon het ff niet laten.

Ach, die dodemans'knop'. Hoeveel failsafes je ook inbouwt, er blijft altijd nog een minimale kans over dat ze geen van allen werken. En dan? Nog een x+1 systeem inbouwen? Welk foutpercentage wordt als 'fail safe' gezien?
 
WASHINGTON - Twee voormalige piloten van de Hawaïaanse luchtvaartmaatschappij go! mogen sinds deze maand weer aan het werk. Het tweetal blijkt door de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA een korte tijd geschorst te zijn geweest, nadat ze tijdens een vlucht eerder dit jaar in slaap gevallen waren. Aan de slag bij go! zit er niet meer in, want de luchtvaartmaatschappij ontsloeg de twee in het voorjaar al.


Volgens Amerikaanse media werd de captain van de CRJ-200 voor zestig dagen geschorst. Zijn co-piloot mocht gedurende 45 dagen niet vliegen.

Het incident gebeurde in februari van dit jaar op een vlucht tussen Honolulu en Hilo. Verkeersleiders riepen de piloten herhaaldelijk via de radio op. De twee gaven echter geen gehoor en vlogen hun bestemming op ruime hoogte voorbij. Volgens de FAA valt hun werkgever go! niets te verwijten.
bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=27845

Weten we dat ook weer :)
 
Back
Top