Laat je hersenen kraken

Future Pilot

New member
Hallo,

Met deze quiz kan je redactiesommen oefenen.

Helaas is de link verlopen. Update volgt

De regels:

- Je mag voor de quiz een (A4) kladblaadje gebruiken.
- Je hebt 25 minuten de tijd (aan het eind van de quiz staat de totale tijd)
- Je mag géén rekenmachine gebruiken.

Of je aan de regels van de quiz houdt moet je zelf weten. Het is wel zo dat als je bijvoorbeeld een rekenmachine gebruikt je er weinig van zult leren. Als je tijd tekort komt of veel vragen fout maakt is dat juist een goede indicatie om te oefenen op redactiesommen.

De quiz stelt elke ronde willekeurig 10 vragen. De quiz kan dus herhaald worden.

Succes!
 
Last edited:
Gedaan, 10/10 goed. Volgens mij spelen er wel aardig wat mensen vals door een rekenmachine te gebruiken...
 
Leuk testje Future Pilot, ik heb wel een rekenmachine gebruikt want m`n hoofdrekenen is echt een drama! Maar ja daar kan ik nog wel aan werken voordat ik echt naar een selectie toe ga........
 
Gedaan, 10/10 goed. Volgens mij spelen er wel aardig wat mensen vals door een rekenmachine te gebruiken...

Dat vals spelen is niet alleen met een rekenmachine volgens mij.
Hoe haal je 130 of hoger? Dan moet je de vragen wel heel snel lezen en beantwoorden.
Je kunt natuurlijk ook alle antwoorden onthouden en hem nog een keer maken. Op deze manier zijn die hoge scores ook behaald lijkt me. Uitzonderingen daar gelaten.
 
Waarschijnlijk door eerst een keer de vragen te doen op normale snelheid, en daarna een tweede keer er razendsnel doorheen klikken?
 
is dit een beetje representatief voor de rekenvragen die je tijdens de selectie krijgt...ik vond ze vrij simpel namelijk...0 fout, zonder rekenmachine of kladpapier.
 
Met vals spelen heb je alleen jezelf ermee.
Als je er voor kiest om een rekenmachine te gebruiken leer je zelf niks en kan je ook niet echt zien waar je knelpunten zitten. Ik raad dus aan om voor jezelf eerlijk te zijn.

Hou zelf de tijd bij en trek niks aan van de hoge score die je ziet op het eind. Als je 10 vragen in 30 minuten goed kan maken hoef je in principe geen zorgen te maken. Doe je er wat langer over of heb je veel fouten, niet direct in paniek raken. Kijk waar je fouten hebt gemaakt en oefen juist op dat soort sommen, leer de truukjes. Deel sommen op, bijvoorbeeld 13×20 in 10×20 en 3 ×20.

Succes.
 
Voor wat ik me er nog van kan herinneren (2 jaar geleden) is dit aardig representatief. Tuurlijk is dit niet super ingewikkeld. Je wilt graag piloot worden, geen wiskundige.
 
iq testen zoeken op internet, de kennisbank heeft ook tig goede links. Als je daar gewoon een IQ van 125 of hoger haalt. dan is heel die eerste test echt een eitje...
 
Ik zal binnenkort wat nieuwe vragen verzinnen voor deze test en toevoegen. Dan laat ik de site 10 willekeurige vragen kiezen uit de X aantal die er dan zijn. Zo blijft de test altijd een verassing met wat je krijgt.

Iemand die suggesties heeft voor nieuwe sommen kan mij uiteraard een persoonlijk bericht sturen.
Ik zal proberen om de moeilijkheids graad van het rekenen iets omhoog te doen, maar als je dingen met een rekenmachine uitrekent is niks moeilijk ;)
 
Het is redelijk representatief. De truc is dat je zonder het uit te rekenen al weet wat het juiste antwoord moet zijn. Als je dat kan, ben je pas écht goed in wiskunde.
 
@Q- nimbus

Wat lekker om te horen, ik dacht altijd dat ik niet zo goed was in wiskunde. Maar ik kan bij deze rekensommetjes al zien welke antwoorden het niet zijn. Lekker om te weten. Thanx
 
De quiz heeft er 10 nieuwe vragen bij. In totaal worden er nog altijd 10 vragen gesteld.
De volgorde en welke vragen er komen zijn willekeurig.

Wie mee wil werken aan de quiz kan mij een PM sturen.
 
Last edited:
Even een 'off-topic' vraagje! Ik heb even gekeken in de kennisbank (selecties vliegscholen) en zie dat de KLS en STELLA in hun testen echt wiskundige vragen hebben zitten, maar bij de NLS is dat niet het geval. De NLS bestaat (voor zover ik correct ben) uit een gesprek + NASS. Klopt het dat je niet wiskundige opgaven krijgt bij de NLS?
 
Je krijgt 1300 euro per maand aan loon. Hoeveel verdien je per week?
300 euro per week

1300 / 4 = 325... toch?
 
Back
Top