J
Julien
Guest
Bonjour à tous,
Ik verkeer op het moment in een situatie waarin graag wat advies zou willen hebben van mensen hier op airwork. Ik zal het kort en bondig uitleggen, maar een aantal jaar geleden heb ik mijn résumé opgestuurd naar Air Tahiti Nui voordat ik bij Air France aan de slag was. Mijn vrouw heeft een aantal jaar gewoond in Polynésie Française en toen ik dat résumé had opgestuurd, hadden we in onze gedachte dat als ik daar aan de bak zou kunnen komen, we daar naartoe gaan. Heb echter die twee jaar helemaal niets gehoord, alleen een standaard bevestigingsbrief waarin stond dat er contact met me wordt opgenomen zodra er interviews zijn. Een maand geleden ontving ik een brief of ik schriftelijk nog mijn vliegervaring uitgebreid wilde opsturen. Afijn, ik heb het er toen over gehad met familie en mijn vrouw en een aantal collega's en ik dacht ook bij mezelf van, ik zit toch aan niets vast, dus waarom zou ik het ook niet opsturen. Dat was een maand geleden en nu heb ik vorige week dinsdag weer een brief op de deurmat ontvangen dat ik langs mag komen voor een interview op het Frans Polynesische eiland Tahiti. Het interview is november en vooralsnog zit ik dan aan niets vast. Op Internet is er heel weinig te vinden over Air Tahiti Nui wat voor roster, pay, upgrade, etc. Ik ga daar dus in november naar toe om ook daar wat meer informatie te halen en wat mensen te spreken. Ik verkeer nu ook een beetje in dubio hoe beroepsvliegers hier op dit board erover denken. Ik zit nu goed bij een maatschappij, heb anderhalf jaar senioriteit en ik heb veel doorgroeimogelijkheden. Er zijn zelfs mogelijkheden dat ik wellicht over 10 jaar op de A380 zit. Dat is natuurlijk een ontzettend mooi vooruitzicht, maar qua lifestyle is het natuurlijk een grote verandering, Frankrijk of een ontzettend mooi eilandengroep. Dan ook nog dat Air Tahiti Nui over een vloot van 8 kisten van het A340 soort, is de enige doorgroeimogelijkheid captain / instructeur / en vul zelf maar in... Daarbij komt bij dat er ook niet echt heel veel bestemmingen worden aangedaan (CDG, JFK, LAX, SYD, AKL, NRT en KIX). Op Internet vind ik ook heel weinig over eventuele orders, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen als je bekijkt dat de populatie op die eilanden zeer klein is en toerisme ook wel meevalt. Daar staat wel weer tegenover dat als je een sector van Papeete naar LAX bijvoorbeeld hebt en weer terug, dat je wel veel vrije tijd hebt als het aankomt op lekker zwemmen, genieten van het mooie land, etc. Ik heb twee kleine kinderen van 6 jaar en die zitten nu anderhalf jaar op de basisschool en aangezien taalverschil er niet is, zal het voor hun ook wel meevallen. Jaa, vriendjes zullen ze missen, etc. maar ik die kunnen ze daar ook maken. Onderwijs is dacht ik volgens hetzelfde systeem als in Frankrijk, dus ik denk dat daar niet veel achterstand op wordt gemaakt.
In november zal ik als ik erheen ben geweest alles nog goed op een rijtje zetten, maar ik zou ook misschien wat advies willen van mensen hier op airwork
En wonen in een omgeving als dit is toch geweldig, of niet...
Ik verkeer op het moment in een situatie waarin graag wat advies zou willen hebben van mensen hier op airwork. Ik zal het kort en bondig uitleggen, maar een aantal jaar geleden heb ik mijn résumé opgestuurd naar Air Tahiti Nui voordat ik bij Air France aan de slag was. Mijn vrouw heeft een aantal jaar gewoond in Polynésie Française en toen ik dat résumé had opgestuurd, hadden we in onze gedachte dat als ik daar aan de bak zou kunnen komen, we daar naartoe gaan. Heb echter die twee jaar helemaal niets gehoord, alleen een standaard bevestigingsbrief waarin stond dat er contact met me wordt opgenomen zodra er interviews zijn. Een maand geleden ontving ik een brief of ik schriftelijk nog mijn vliegervaring uitgebreid wilde opsturen. Afijn, ik heb het er toen over gehad met familie en mijn vrouw en een aantal collega's en ik dacht ook bij mezelf van, ik zit toch aan niets vast, dus waarom zou ik het ook niet opsturen. Dat was een maand geleden en nu heb ik vorige week dinsdag weer een brief op de deurmat ontvangen dat ik langs mag komen voor een interview op het Frans Polynesische eiland Tahiti. Het interview is november en vooralsnog zit ik dan aan niets vast. Op Internet is er heel weinig te vinden over Air Tahiti Nui wat voor roster, pay, upgrade, etc. Ik ga daar dus in november naar toe om ook daar wat meer informatie te halen en wat mensen te spreken. Ik verkeer nu ook een beetje in dubio hoe beroepsvliegers hier op dit board erover denken. Ik zit nu goed bij een maatschappij, heb anderhalf jaar senioriteit en ik heb veel doorgroeimogelijkheden. Er zijn zelfs mogelijkheden dat ik wellicht over 10 jaar op de A380 zit. Dat is natuurlijk een ontzettend mooi vooruitzicht, maar qua lifestyle is het natuurlijk een grote verandering, Frankrijk of een ontzettend mooi eilandengroep. Dan ook nog dat Air Tahiti Nui over een vloot van 8 kisten van het A340 soort, is de enige doorgroeimogelijkheid captain / instructeur / en vul zelf maar in... Daarbij komt bij dat er ook niet echt heel veel bestemmingen worden aangedaan (CDG, JFK, LAX, SYD, AKL, NRT en KIX). Op Internet vind ik ook heel weinig over eventuele orders, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen als je bekijkt dat de populatie op die eilanden zeer klein is en toerisme ook wel meevalt. Daar staat wel weer tegenover dat als je een sector van Papeete naar LAX bijvoorbeeld hebt en weer terug, dat je wel veel vrije tijd hebt als het aankomt op lekker zwemmen, genieten van het mooie land, etc. Ik heb twee kleine kinderen van 6 jaar en die zitten nu anderhalf jaar op de basisschool en aangezien taalverschil er niet is, zal het voor hun ook wel meevallen. Jaa, vriendjes zullen ze missen, etc. maar ik die kunnen ze daar ook maken. Onderwijs is dacht ik volgens hetzelfde systeem als in Frankrijk, dus ik denk dat daar niet veel achterstand op wordt gemaakt.
In november zal ik als ik erheen ben geweest alles nog goed op een rijtje zetten, maar ik zou ook misschien wat advies willen van mensen hier op airwork
En wonen in een omgeving als dit is toch geweldig, of niet...
Last edited: