Even een schopje, want dit verontrust mij toch wel!
Stel dat AF hun systeem van aannemen doorvoert bij de KLM (met cadetships) zou dit dan ook gelden voor de mensen die op dat moment al op de KLS opleiding zitten?
Die mensen hebben getekend voor een opleiding met sollicitatie-garantie (géén baangarantie natuurlijk!) volgens het oude systeem. En dan zou het ineens veranderd worden.. Sorry , geen wachtlijst en sollicitatie meer, we hebben nu cadetships ! Daar is het gat van de vrije markt, succes! :bwah:
En ze 100.000+euro getekend...
Wie weet hier iets meer van? ?
Even,.. wandelgangen van vliegers,.. zijn just that; onze baan bestaat uit motoren starten, taxien, take-off, gear up en slap lullen...tot gear down. dat slap lullen neemt vanzelf dus goeie proporties aan.
KLM werkt al 100 jaar met dit systeem,. en ook binnen de klm neemt afentoe het gerucht weer de vrije loop dat we van de 2de2des afgaan.
Laatste keer dat t rondwaarde had het te maken met het feit dat EU-OPS de lokale invulling van 2de2de niet helemaal zou erkennen.
KLM is al lang haar zelfstandigheid kwijt.
Maar het idee van 1 holding, 2 companies is om synergie te halen. En op het moment is het aannamebeleid van vliegers wat voor de klm al jaren werkt niet echt het eerste speerpunt om meer geld mee te verdienen/kosten te besparen.
(of misschien moet de klm invoeren dat je voor je TQ betaald
)
Ik zeg niet dat er nooit wat aan dit systeem gaat veranderen,. maar de eerst komende jaren hebben de hoofden vliegdienst wel iets beters te doen denk ik.
daarnaast is de klm al een keer redelijk nat gegaan toen er nog wel baan garanties werden gegeven en er geen banen waren, dus maak je niet meteen zo'n zorgen over dat ze hun contract niet na zouden komen.
ps; de klm heeft juist de laatste jaren geprobeerd niet alleen van de kls af te nemen maar ook van andere scholen. toegegeven, dit is gestart omdat de kls niet aan de vraag kon voldoen. en nu weer wel..