FI cursus interesse?

Ben van plan binnenkort FI opleiding te volgen. Het blijkt dat de verschillende aanbieders de hoofdprijs vragen en pas normalere bedragen gaan vragen indien zich meerdere mensen aanmelden. Daarom ben ik op zoek naar andere geintereseerden om gezamelijk deze winter een FI cursus te volgen. Dit dan natuurlijk tegen een scherp tarief dat we goed uit onderhandelen. Plan is om dit enigzins centraal in Nederland te gaan doen. Wat dat betreft zijn er verschillende (erkende) mogelijkheden.

Wie heeft er interesse hieraan mee te doen? Laat het me even weten.
 
Wat zijn dan deze mogelijkheden? Voor zover ik weet zijn er maar enkele FTO's die deze cursus aanbieden. En welk vliegveld wil je dan voor de praktijk gebruiken, centraal in NL gelegen?
 
Ach, er zijn best aardig wat FTO's die inmiddels deze cursus mogen geven. Wat betreft de locatie zit je niet vast aan een vliegveld maar als dat de meesten past dan kan dat. In aanmerking komen dan: EHAM,EHHV,EHLE en evt EHRD.Hangt een beetje ervan af waar iedereen vandaan moet komen. Moet praktisch werken voor iedereen.
 
OK< inmiddels al wat reacties gehad. Wil 6 mensen hebben die meedoen om een interessante deal te kunnen maken. Ik hou iedereen(prive) op de hoogte.

Dank voor alle reacties! Leuk.
 
Ik heb ook wel interesse...

Ach, er zijn best aardig wat FTO's die inmiddels deze cursus mogen geven. Wat betreft de locatie zit je niet vast aan een vliegveld maar als dat de meesten past dan kan dat. In aanmerking komen dan: EHAM,EHHV,EHLE en evt EHRD.Hangt een beetje ervan af waar iedereen vandaan moet komen. Moet praktisch werken voor iedereen.
 
Voor de theorie lijkt me een vliegveld niet noodzakelijk maar is de afstand van alle deelnemers een belangrijke maatstaf. De praktijk zal waar het nu naar uitziet(gelet op mogelijke deelnemers) EHHV,EHLE of EHRD moeten zijn.

Ik zal de mensen die gereageerd hebben persoonlijk benaderen en kijken of we een gezamelijke modus kunnen vinden. Als iedereen die nu gereageerd heeft mee zou doen dan zouden we een interessante start kunnen maken. Het voordeel zit natuurlijk in het aantal deelnemers voor de theorie.
 
En welke FTO op EHLE, EHRD en/of EHHV is dan bevoegd een instructiecursus te geven? Volgens mij zie je iets verkeerd, een FTO krijgt een erkenning voor het geven van een FI(A) cursus (en dat kost behoorlijk veel geld) en organiseert deze. Je kunt als deelnemer aan de cursus inschrijven en deelnemen. Het is echt niet zo dat je (al heb je 20 man) zelf een cursus kunt gaan organiseren. Zowel praktijk- als theoriegedeelte moet (evenals de sylabus) erkend zijn. En ik denk niet dat een FTO gaat zeggen: leuk dat jullie met 6 man zijn, ik kom wel naar jullie toe en ga mijn vliegtuig en instructeur wel even op EHHV stallen omdat jullie dat handig vinden.
 
Wie zegt dat ik zelf een cursus ga organiseren? Dat was ik niet van plan. Maar alle FI cursussen starten pas bij voldoende aanmelding. Pas dan gaat men aan de slag. Meld je je in je eentje aan dan ben je afhankelijk wie zich verder gaan aanmelden en dat bepaald dan uiteindelijk de prijs die je betaald. Het enige wat ik doe is een aantal mensen verzamelen die interesse hebben en op basis daarvan een duidelijke en faire prijs bewerkstelligen.

Zoals ik al eerder aangaf is de theorie locatie niet gekoppeld aan een vliegveld.

Maar D'n Daldeër; doe je mee?
 
Ik zou best mee willen doen, ware het niet dat ik al FI(A) ben. Ik heb de cursus indertijd gedaan bij Aero Noord, en dat is volgens mij de enige (al weet ik niet of Wings de cursus dit jaar geeft). En daar kun je je gewoon aanmelden en deelnemen. Is niet afhankelijk van aantal deelnmeers of wat dan ook. Er is altijd grote interesse en deelnemers komen uit Limburg, Rotterdam en weet ik waar naar Hoogeveen om daar de cursus te volgen. Sommigen stallen daar zelfs hun vliegtuig om de praktijk te volgen met hun eigen (dan wel club-) vliegtuig. En er is ieder jaar weer grote belangstelling.
 
OK. Duidelijk.

Aeronoord is er één maar er zijn er gelukkig meer...;-) Nee, deelname is bij hun niet afhankelijk van aantal deelnemers maar heb dus gemerkt dat prijzen omlaag kunnen(wat ook logisch is) als je meer deelnemers hebt.

Inderdaad op EHLE zijn er zelfs 3 die de cursus mogen geven en er komen er binnenkort in Nederland nog een paar bij. Maar uit Limburg rijden om in Hoogeveen de theorie wekelijks te volgen lijkt me nogal een opgave.

Anyway, we kijken wel wat we gaan doen, maar het principe "samen sta je sterker"lijkt me hier zeker van toepassing.
 
Back
Top