How to safe an Airliner: Go on strike...

Alitalia heeft al in mei een staatslening van 300 miljoen gekregen! Er is 3 miljoen verlies per dag dus die lening is er inmiddels ook al lang doorheen gejaagd!
 
'Italiaans consortium trekt bod op Alitalia in'

18-09-2008

ROME - De groep investeerders die geld wilden steken in de zo goed als failliete Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia, hebben hun aanbod ingetrokken. Dat meldden Italiaanse media donderdag (18 september) op gezag van bronnen rond het consortium CAI. De afgelopen dagen onderhandelden de investeerders met de vakbonden over een ingrijpende herstructurering bij het al jaren verliesgevende bedrijf.

Bij die herstructurering zouden ongeveer drieduizend werknemers van Alitalia hun baan verliezen. De bonden gingen daarmee niet akkoord.

Het bod van het consortium van Italiaanse zakenlieden werd gezien als de laatste kans voor Alitalia om aan een bankroet te ontkomen. Het bedrijf staat al onder faillissementsbescherming. Het afgelopen jaar mislukten verscheidene pogingen om Alitalia te redden, waaronder een overnamebod door Air France-KLM.

En voila, zie hier het resultaat. Der countdown läuft zoals ze mooi kunnen zeggen in Italië.
 
Ik denk dat het goed is als ze failliet gaan. Dit is gewoon geen ondernemerschap meer maar een communistisch uitvloeisel. Het personeel is veel te machtig. Laat de vrije markt het aub oplossen.
 
Ziet er inderdaad naar uit dat Alitalia einde verhaal is, of na failliet te zijn gegaan, in afgeslankte vorm opnieuw begint.

Komt er weer een extra lading vliegers op de markt met ratings en ervaring, slecht nieuws dus voor de werk zoekende in my humble opinion, tel dat op bij de wereldwijde economische situatie.
 
Sorry maar die Sabena comment is gewoon laag en niet correct!!!
Sabena is NIET ten onder gegaan aan de staking. Die staking was meer dan gerechtvaardigd. Het is de belgische overheid en Swissair die Sabena hebben genekt, NIET die staking, zonder staking had de regering misschien 2 dagen later de stekker uitgetrokken. Get your facts straight !!!
 
Bij Alitialia ook niet, maar ik denk dat een ieder het er hier eens zal zijn dat een staking op dit moment van weinig realiteitsgevoel getuigt. Of je met een staking nu wil laten zien waar je voor staat of dat je wil verdedigen wat je in al die jaren hebt opgebouwd, prima, maar je verkwanselt in mijn opinie het laatste beetje goodwill die je hebt bij de enige mensen die je bedrijf in de eerste plaats moeten redden. Passagiers.

Zal wat worden als een enkele staking een bedrijf ten gronde richt.
 
Komt er weer een extra lading vliegers op de markt met ratings en ervaring, slecht nieuws dus voor de werk zoekende in my humble opinion, tel dat op bij de wereldwijde economische situatie.

Volgens mij heeft het Alitalia personeel buiten hun land een zodanig imago gekregen :bwah: dat ik me afvraag of andere maatschappijen deze extra lading vliegers in dienst willen nemen.
 
Last edited:
Komt er weer een extra lading vliegers op de markt met ratings en ervaring, slecht nieuws dus voor de werk zoekende in my humble opinion, tel dat op bij de wereldwijde economische situatie.

No worries, meeste bedrijven willen dat je engels kunt spreken...;)
 
De Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia raakt mogelijk binnen tien dagen haar vliegvergunning kwijt, waardoor haar toestellen aan de grond moeten blijven. Dat meldde een bron bij de Italiaanse luchtvaartautoriteit (ENAC) vrijdag (19 september). Investeerders die Alitalia van de ondergang hadden kunnen redden, trokken zich donderdag terug.

M.a.w. er kan nog 10 dagen gestaakt worden.....
 
De Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia raakt mogelijk binnen tien dagen haar vliegvergunning kwijt, waardoor haar toestellen aan de grond moeten blijven. Dat meldde een bron bij de Italiaanse luchtvaartautoriteit (ENAC) vrijdag (19 september). Investeerders die Alitalia van de ondergang hadden kunnen redden, trokken zich donderdag terug.

M.a.w. er kan nog 10 dagen gestaakt worden.....

Na die 10 dagen kunnen ze toch nog tot hun pensioen doorstaken in de verlenging?
 
Berlusconi heeft zijn best gedaan, bij collega tuinkabouter nog Sarkozy gevraagd of AF echt niet wilde helpen. Heeft al zijn zakenvriendjes gevraagd (of onder druk gezet) te helpen. Allemaal slechts een afleidingsmaneuvre.

Hij is op de achtergrond bezig een Nuevo Alitiali te creëren, had nog wat tijd nodig dus vandaar dit oponthoud.

Alitalia weg, Berlusconi wast zijn handen in onschuld, vakbonden krijgen de piedro negro toegewezen en via een off shore constructie start Berlusconi een nieuwe toko met veel lagere salarissen en een algeheel verbod op vakbonden.

Deze nieuwe mj laat zich snel inlijfen bij een grote alliantie en de opbrengst verdwijnt in de vijfde dimensie van de Kaaimaneilanden.
 
èèèèèèn nog een kéééér.......

èèèèèèn nog een kéééér.......

ROME - Vijf vakbonden die piloten en cabinepersoneel van de luchtvaartmaatschappij Alitalia vertegenwoordigen, hebben een staking op 25 november aangekondigd (aldus luchtvaartnieuws.nl)

waarom? gewoon, omdat het kan....bedrijf staat nog en kan blijkbaar niet kapot....toch? Of gaan ze nu toch echt het tegendeel bewijzen?
 
Die spaghettivreters snappen het ook echt niet hè :wegkwijt:

Nee, in de luchtvaart bedoel je: Alles onder de grote rivieren heeft het niet begrepen. In de financiele wereld zit dat echter iets anders, ;). Heb jij je lening nog bij een staatsbank lopen of niet? Ik noem Marco nu dan ook mijn beheerambtenaar.
 
Back
Top