How to safe an Airliner: Go on strike...

chupito

New member
ROME - De noodlijdende Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia annuleert woensdag (17 september) zo’n veertig vluchten wegens een staking van het deel van het personeel. Leden van de kleine vakbond CUB leggen ’s middags gedurende vier uur het werk neer uit protest tegen het reddingsplan voor Alitalia. De bond is tegen het schrappen van ruim drieduizend banen bij het bedrijf.


Dat straks iedereen een baan verliest op deze manier, ach...
 
Ja ze krijgen het toch wel voor elkaar die bonden, om het bedrijf naar de afgrond te helpen. Ze willen niet dat er zoveel mensen ontslagen worden, op zich begrijpelijk. Maar er is simpelweg geen andere manier om er nog wat van te maken.

Maar ja, ik denk ook niet dat het reddingsplan zal gaan lukken, zal binnen een week einde verhaal zijn. Tenminste als de fuelkraan al niet eerder dichtgedraaid wordt.
 
ROME - De noodlijdende Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia annuleert woensdag (17 september) zo’n veertig vluchten wegens een staking van het deel van het personeel. Leden van de kleine vakbond CUB leggen ’s middags gedurende vier uur het werk neer uit protest tegen het reddingsplan voor Alitalia. De bond is tegen het schrappen van ruim drieduizend banen bij het bedrijf.


Dat straks iedereen een baan verliest op deze manier, ach...

Sorry maar safe moet Save zijn volgens mij.

Het is Italië hé! Mijn inziens allemaal de schuld van Silvio B., de crimineel op vrije voeten.
 
Last edited:
ROME - De noodlijdende Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia annuleert woensdag (17 september) zo’n veertig vluchten wegens een staking van het deel van het personeel. Leden van de kleine vakbond CUB leggen ’s middags gedurende vier uur het werk neer uit protest tegen het reddingsplan voor Alitalia. De bond is tegen het schrappen van ruim drieduizend banen bij het bedrijf.

Hmmm, aparte actie... misschien willen ze alvast een beetje wennen aan het thuiszitten? Geloof niet echt dat staken de oplossing van het Alitalia-probleem is...
 
Doet mij heel hard denken aan het sabena-debacle. Ok vakbonden zijn soms nodig maar soms moet je ook kunnen zwijgen denk ik.
 
Laatste nieuws is dat de bonden tot morgen 16:00 de tijd hebben om het bod te accepteren. Er word niet meer onderhandeld, accepteren ze het niet dan trekken de investeerders zich terug.

Vraag me af wat er daarna gebeurd?

Naar de rechter denk ik voor faillissement. Daarna wordt iedereen ontslagen, en dan verkopen ze stukjes van het bedrijf aan de hoogste bieder?
 
Wie is dat? Of bedoel je Silvio? Zo niet dan ben ik benieuwd wie het wel is

Je hebt gelijk ik bedoel Silvio B. Mijn Italiaanse contacten zijn nogal positief over hem, ik snap niet waarom. Ze zien in hem de enige die Italië weer op de rails kan krijgen. Een daadkrachtig figuur zeg maar. Ik vind hem nogal penose.

Net als die taxichauffeur die ik laatst op Malpensa had, had gewoon een foto van Mussolini bij zich. Je kunt ze soms niet volgen...
 
Net als die taxichauffeur die ik laatst op Malpensa had, had gewoon een foto van Mussolini bij zich. Je kunt ze soms niet volgen...

dat is vrij bizar ja!

Wat Meneer B. betreft: ik kan ook niet begrijpen dat sommige mensen in Wilders een figuur zien die Nederland op de rails moet zetten

(zouden er op Airwork veel Wilders aanhangers rondlopen? If so dan krijg ik ze nu achter me aan haha)
 
Daar sla je de spijker op zijn kop. In Nederland wordt er wel op Wilders gestemd maar vooralsnog hebben we genoeg serieuze alternatieven zodat hij niet onze minister president wordt.

In Italië is dat helaas anders. De gelijkenissen tussen Wilders en meneer S.B. zijn echt treffend. Zo publiciteitsgeil en ijdel als het maar kan. Wilders met zijn kapsel en S.B. met zijn facelift.

Er zijn ook verschillen. Silvio is crimineel, Wilders voor zover ik weet niet. Silvio heeft goede contacten in de industrie (hij is zelf geslaagd zakenman), Wilders niet.
 
Op Bolonga werd er vandaag ook driftig gestaakt...

Idd ja, en Venetië ook geloof ik. De collega's die gisteren de Bologna nightstop zouden hebben zijn gisteravond nog als positioning flight teruggevlogen naar Wenen, omdat anders de kist daar vandaag vast zou staan.
 
Ik snap die Italianen niet. De vakbonden wachten gewoon, waarschijnlijk, weer op overheidssteun die ze elke x krijgen, ongeacht wat de EU ervan denkt. Zij waren het ook, in het vorige Italiaanse kabinet, die een overname door AF tegen hield. :confused:
 
Ik geloof ook dat het laatste bod van AF stukken beter was dan wat er nu op tafel ligt. Zullen ze wel van balen denk ik. Maar ja wat er ook gebeurd, het zal voor heel mensen een pijnlijke situatie worden.

Denk niet dat de Heer B weer zal gaan steunen gezien de EU meekijkt. De grieken zijn ook geprivatiseerd na vele jaren op belastingcenten te hebben geteerd.
 
Tsja, het kan natuurlijk niet zo zijn dat het bedrijf gered wordt, dan moet men namelijk gaan werken voor hun geld! Schande, daarvoor hebben we Mussolini niet gekozen... Of hoe heet die crimineel die er nu zit?
 
Als het bod niet geaccepteerd wordt, zal baas B. :grijns: waarschijnlijk komen met iets zoals: Alitalia is van nationaal belang dus we lenen het bedrijf x amount of cash, kijk maar naar de Amerikanen, die doen het nu ook (AIG anyone?).
 
Back
Top