This is not a threat just an observation

Gelukkig maar, want ik ging me al zorgen maken voor vrienden met vast contract in Ryanair en andere die naar binnen willen na de malaise met XL.
 
Voor iedereen die me ge PM-ed heeft (of dat geprobeerd heeft, mn PM box was al snel vol).

De TQ beginnen waarschijnlikjk in het voorjaar weer. Candidaten die nu of in de komende tijd succesvol zijn komen in een holdingpool en moeten een paar maanden wachten. Dat was waarschijnlijk toch wel zo geweest omdat we veel CU's doen in de winter.
 
ik wil niet stoken, maar een jaar of 2 geleden sloeg MOL zich op de borst vanwege zijn vooruitziende blik qua hedging van fuel.. Hij lijkt nu de plank mis geslagen te hebben...(hoezo trouwens 'opnieuw'?)

maar goed, je kunt niet alles zien aankomen uiteraard.
 
Ja dat is idd een behoorlijk eind misgegaan...gelukkig alleen maar voor het 3e kwartaal....4e kwartaal is niet gehedged
 
Ja dat is idd een behoorlijk eind misgegaan...gelukkig alleen maar voor het 3e kwartaal....4e kwartaal is niet gehedged
Zul je zien dat op dag 1 van het vierde kwartaal de olieprijs weer richting de 200 dollar schiet :D

Misschien is het ryanair gebash ook doorgedrongen bij de oliesheiks, die doen het expres vertel ik je...
 
MOL heeft er niets mee te maken. De shareholders in de USA werden nerveus en hebben een hedging voor Q3 afgedwongen, tegen de zin van MOL. Qua hedging heeft AF denk ik het slimste systeem.
 
Zit nu wel even naar mijn nieuwe rooster te kijken, lijkt er op dat ik vanaf oktober halve duties ga vliegen (alleen twee sector dagen). Dus even op een neer naar Rome and that's it.

Wel schappelijke uurtjes natuurlijk, alleen verdien je niet zo bijster veel. Then again, in augustus 6800 euro binnen geharkt. En das als F/O best netjes ;)
 
De memo was wel degelijk aan alle piloten, qua toewijzen onbetaald verlof dus niet alleen voor Brookfield contract piloten. Die krijgen sowieso namelijk een maand vrij toegewezen, of ze het nou leuk vinden of niet. Vraag me niet hoe ze het zouden doen met de vaste RYR mensen, want contractueel is dat erg moeilijk, lijkt me. Maar zoals Overload al zegt zijn er na het uitkomen van de memo al zoveel mensen geweest die aangaven het onbetaald verlof graag te willen dat het gaan toewijzen ervan niet nodig zal zijn. Wel is het zo dat het onbetaalde verlof vooral in STN en DUB nodig is en er juist veel aanvragen voor onbetaald verlof werden gedaan voor andere bases.
Het verloop is momenteel erg laag bij RYR omdat iedereen even het katje uit de boom kijkt en blijft zitten waar ie zit bij. Bovendien is dit ook, in ons deel van de wereld, nooit de tijd van het jaar geweest dat maatschappijen veel recruiteren. Dus een lager verloop en minder recrutering rond deze tijd is altijd normaal. Alles gaat altijd in januari/ februari weer beginnen. Wel zijn er voor volgende zomer nog 80 captains nodig, maar die komen hoogstwaarschijnlijk uit eigen huis. FO's heeft RYR geen tekort aan.

Grtz,

Ch
 
Ze krijgen alles bruto uitbetaald en wat je erna mee doet moet je zelf weten, dus ik gok op bruto :p.
 
@RTO / Flash:

Bruto, maar omdat ik nog lekker studiekosten van de belastingaftrek is dat dus gelijk netto :)

Is iets meer dan 80 uur vliegen, waarvan een weekje op een andere basis (waar je extra voor betaald krijgt - maar waar je natuurlijk ook wel wat extra kosten hebt).
 
Net terug van een diner met de schrijver van de memo en zoals verwacht is er niets aan de hand. Er zijn genoeg vrijwilligers die graag onbetaald verlof willen

Ja de contracters gaan zometeen 2 maanden niets doen, hebben geen basissalaris dus kosten ook niets.

180back and crack weet niet waar hij over praat


Nou Overload, met jullie "vakbond" heb je geen vijanden meer nodig..
 
Last edited:
Zo zie je dan weer dat er kan een hoop veranderen in een korte tijd.
Denk wel dat het fair is dat ze de last over alle piloten verdelen! Maar goed het blijft een vreemd verhaal.

Dit zal vanaf nu wel iedere winter gaan plaatsvinden (dit zouden ze alleen doen als het legaal is.) Misschien toch maar tijd voor een union dan?
 
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Er schijnt een mega kasreserve te zijn, maar het moet dus over de rug van de werknemers, in dit geval de vliegers.

Gelukkig voor hun gaat het slechts om een weekje, maar hoop niet dat dit een voorbode is voor meer.....

propaganda piloot van Ryanair, Overload, kan dus een weekje extra op vakantie.
 
Last edited:
Back
Top