Tecnam P92 Echo of Comco Ikarus C42B

Tecnam P92 Echo of Comco Ikarus C42B

  • Tecnam P92 Echo

    Votes: 4 66.7%
  • Comco Ikarus C42B

    Votes: 2 33.3%

  • Total voters
    6

Vipert

New member
Ik overweeg een gebruikte MLA aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar een Tecnam P92 Echo of een Comco Ikarus C42B.
Het toestel zal voornamelijk worden gebruikt voor A naar B vluchten en lokale vluchten.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom (vlieggedrag, onderhoud, e.d.)? Of adviseer je een ander type?
 
De Tecnam lijkt me iets meer vliegtuig. Vliegt goed, ik heb er niet heel veel mee gevlogen, maar het lijkt me de Cessna 150 van de MLA`s.

Maar waarom koop je geen Cessna 150? Qua aankoop ongeveer hetzelfde en heeft zoals ik het kan bekijken een veel beter safety record. Zal wel een domme vraag zijn.
 
Volgens mij zijn de meeste vluchten van A naar B, soms van A naar A en dan is het een lokale vlucht! ;)

N2024 heeft wellicht een puntje! Succes met je keuze.
 
Of een Diamond Katana DA20, lekker kistje, verbuikt ook gewone autobenzine en verbruikt ook net zo veel.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ik heb me wel eens laten vertelen dat de samenstelling van autobenzine gaat veranderen en dat men daardoor geen euro meer kan tanken. Dat lijkt me wel het controleren waard anders moet je alsnog avgas tanken. De katana op mijn vliegclub vliegt ook op mogas, maar ook daarover hoor ik wel eens dat er hoe langer hoe minder velden zijn die mogas hebben.
 
Ik heb me wel eens laten vertelen dat de samenstelling van autobenzine gaat veranderen en dat men daardoor geen euro meer kan tanken. Dat lijkt me wel het controleren waard anders moet je alsnog avgas tanken. De katana op mijn vliegclub vliegt ook op mogas, maar ook daarover hoor ik wel eens dat er hoe langer hoe minder velden zijn die mogas hebben.

De samenstelling van autobenzine is met name van belang i.v.m. het ethanol gehalte.(En octaan natuurlijk). Heb net mogas STC binnen voor mijn 150-je. Max. 1% ethanol. Ik weet niet of die 1% voor alle kisten geldt, met name ULM's met Rotaxen.



-Kees
 
De keus is simpel, Je kunt het gewoon meten:

Vlieg met de Tecnam, Neem je lineaaltje, en meet de afstand tussen de uithoek van je mond en je oor.
Nu hetzelfde met de Comco. Het vliegtuig dat de laagste meetwaarde geeft blijkbaar de breedste glimlach.. die moet je hebben!
 
N2024 : Andre zegt dat een Katana op autobenzine vliegt en de aantekening die ik daarbij maakte was dat als de samenstelling verandert je niet hoelang er nog euro in kan. Ik heb het over keuzes niet gehad! :)

kmies : ja zo zat het. bedankt voor je aanvulling!
 
N2024 : Andre zegt dat een Katana op autobenzine vliegt en de aantekening die ik daarbij maakte was dat als de samenstelling verandert je niet hoelang er nog euro in kan. Ik heb het over keuzes niet gehad! :)

kmies : ja zo zat het. bedankt voor je aanvulling!

Ik bedoelde het ook niet serieus. Valt me alleen op dat er weinig MLA mensen reageren. :)
 
Als we het geen van allen seriues bedoelen kunnen we airwork beter opheffen. No offence taken ;)

Een Dynamic wt9 valt toch ook in de categorie MLA? Dan zou ik die nemen.
 
Back
Top