[Interesse] wil graag zoveel mogelijk leren

Hades

New member
Hoi, ik wil net als alle andere aspirant-piloten op dit fora piloot worden.

Ik heb nog een hele weg af te leggen en zou me tijdens de resterende jaren op de middelbare school en hogeschool/universiteit wat willen voorbereiden ...

Niet omdat ik het makkelijker zou hebben tijdens mijn opleiding, maar omdat ik alles wat met luchtvaart te maken heeft gewoon heel interessant vindt ...

Zo zag ik onlangs een PPLer-in-training op de trein die aan het studeren was , en dacht "Waarom koop ik me gewoon niet allerlei interessante boeken?"

Zo zou ik graag alles te weten willen komen over de basic 6 en bvb het besturingsmechanisme, dit kan varieren van de iets makkelijkere dingen zoals "Hoe stijgt een vliegtuig op en de landingsprocedures" tot hoe een vliegtuig reageert onder bepaalde weersomstandigheden, soorten lucht ... you name it.

Om even terug te komen op het weersomstandigheden gedeelte, zou ik graag ook willen weten welke soort wolken gevaarlijk zijn en hoe je die bvb herkend, en welke invloed die zouden hebben op het toestel indien je er zou doorvliegen.

1008772.jpg


Ook interessant om weten zijn begrippen, die zoals vorige voorbeelden ook variëren in moeilijkheidsgraad, dit kan bvb simpelweg get-there-itis of Squawk 7500, tot de moeilijkere begrippen die ik aan jullie over laat.

Dus hierbij mijn vraag, welke boeken kan ik aanschaffen, of andere methoden om mijn leergierigheid ivm de luchtvaart te kunnen 'bevredigen', en ja ik weet dat Airwork hier een goede hulp bij is ;)

MvG :biertje:
 
Dit boek ken ik niet. Ik heb wel met het boek Luchtvaartwetgeving van Vrijhof gewerkt en dat is een zeer prettig boek.

Ik denk dat vooral http://www.aviationmegastore.com/?shopid=LM48c3db0f56c1b64ea10b894e99&action=prodinfo&parent_id=0&art=51739 interessant is voor je. Wordt gebruikt als basis voor de gehele PPL opleiding.

Greetz,
PH-FLY

Ligt wel aan de dure kant he:1855: Maar ja, als je het echt wilt moet je het gewoon gaan doen. Dit kost misschien €180 maar een vliegopleiding wel €100.000+ Dus het pakt in iedergeval op 1 kant wel goed uit! :rolleyes:
 

als je je vooral interesseert in vliegtuigen (en niet/minder in helikopters) dan lijkt deze me toch wel minder geschikt. uit de omschrijving:
'Behandelt de PPL leerdoelen voor het vak Human Performance and Limitations.
Het boek is geschikt voor zowel fixed wing vliegers, helikoptervliegers als ballonvaarders: de leerdoelen voor het PPL(A), PPL(H) en CLP(FB) zijn identiek.'

maw: meer over het menselijke aspect en minder over het eigenlijke (technische) vliegen.
 
Die van Mosbach had ik niet gezien. Mosbach behandelt alles over het PPL. Dus lijkt Mosbach me toch wel een betere keuze.
 
Ik geef toch de voorkeur aan boeken, ik kan rustig zitten waar ik wil (Dit kan met een laptop ook maar toch is dat anders ;))

De boeken hebben 100% betrouwbare informatie, net zoals internet sites hangt dit af van bron tot bron, maar je snapt wel waar ik heen wil ;)
 
Vergeet echt Mosbach met de .." landingsklappen.." :stapelge:

:haha:
Daar moet ik je inderdaad gelijk geven! :biertje:

Wel is het zo dat Mosbach alles in begrijpelijke taal uitlegd. Ik weet het, soms is het echt Jip en Janneke taal, maar ter verduidelijking voor iemand voor wie het allemaal nieuw is is het zeker een aanrader.

Ik ben het overigens ook eens met DownBurstX, maar lezen vanuit een boek is toch echt wel prettiger dan het lezen vanaf het scherm. Een stuk prettiger voor de ogen! :eek:

Anyway, neus gewoon eens rond en vraag je af wat je wilt weten. Hier op Airwork is namelijk ook behoorlijk wat te vinden...

Greetz,
PH-FLY
 
Wat voor invloed zal het lezen van laten we zeggen tientallen boeken zoals

Handling The Big Jets
Avionics Fundamentals
Rolls Royce: The Jet Engine
Luchtvaartmeteorologie en Navigatie
Mental Math for Pilots
You name it ...

Hebben op mijn selectie / opleiding ?

Ik wil eigenlijk graag veel weten zodat ik tijdens mijn opleiding minder inspanningen moet doen om alles te snappen, en die tijd spenderen aan studeren zodat ik bij de top students behoor & makkelijker aan de bak kom bij airlines

Ondertussen wil ik ook met zweven beginnen :biertje:
 
Check deze site ook; http://www.oatmedia.com
Dat is studiemateriaal van OAA (Oxford aviation academy, de school waar EPST je heen stuurt). Ik gebruik zelf de CDs van wiskunde en natuurkunde om een beetje op niveau te blijven, maar ze hebben ook boeken en CD's voor veel vakken van PPL en ATPL theorie.

Het is wel allemaal Engels, maar dat zie ik alleen maar als een plus punt. Wat ook nog een plus punt is, is dat je over Engelse boeken volgens mij geen BTW hoeft te betalen, wat scheelt in de kosten. ;)

Met de boeken van OATmedia heb ik geen ervaring, maar ik kan je wel vertellen dat de CD's erg uitgebreid, en interactief zijn. Met oefenopgave voor elk onderdeel, en duidelijke uitleg met beeld en geluid.
 
Hmmm ben het helemaal eens met downburst... Iedereen heeft een printer tegenwoordig. (koop anders de goedkoopste laser printer) en print al de links van Downburst. Mijn eigen hardisk is vol met deze files...

En Hades, je hebt opzich wel gelijk als je het hebt over de sources, maar veel beter dan FAA, CAA, NTSB, AAIB zal je het toch echt niet krijgen... Dit is waar de meeste scrijvers zelf hun info vandaan halen..
 
''Airplane Handbook'' uit de link van DownburstX heb ik toevallig enkele weken geleden gekocht voor 15 euro op bol.com. Zeer duidelijk boek moet ik zeggen!
 
Bedankt voor alle links en dergelijke :)

Ik zie inderdaad alle OAA ATPL boeken en interactive disks staan op PirateBay ... Denk wel dat het niet zo slim is om op download te klikken ? ;)
 
Last edited:
Back
Top