DFA ?? iemand ervaring??

Ik kan eigenlijk nergens vinden dat het een FFS is. Luchtvaartnieuws zegt alleen dat het gemaakt wordt door een bedrijf dat OOK Full Flight Simulators maakt. Of ben ik nou gek?
 
Tsja.. zo kan ik het ook. We krijgen bij de KLM aeroclub ook een 737 NG simulator, alsmede een A320 en een single engine sim.
 
Als het is gecertificeerd voor MCC, dan is het toch goed lijkt me? Afgezien van het feit dat een FFS een realistischer plaatje maakt.

EDIT: Even de site bekeken, maar er staat alleen info over FFSims. DFA wist zelf te melden dat de sim 4 meter hoog wordt. Dat duidt dan samen vielleicht toch op een FFS?
 
Een 4 meter hoge sim heeft geen motion, dat is een fixed base sim. Sowieso is een FFS van 10-12 miljoen euro wel een heel grote investering voor een kleine vliegschool. Do the math, dat wordt het dus niet.
 
4 meter is te laag voor een conventionele full motion (en inderdaad waarschijnlijk veel te duur), maar ook wel weer erg hoog voor een fixed based vind ik (al ken ik geen fixed based 737 sims). Wellicht een soort zelfbouw tussenvorm?
 
Er is toch ook helemaal geen voordeel voor de DFA om een full-motion sim te bestellen, als ze er MCC gericht instructie op gaan geven.
Bij een type-rating begin je toch ook altijd met een paar sessie in een fixed base sim, om je procedures te leren.
 
nou zal ik jullie dan even uit het "speculatie" lijden verlossen?
het is geen fullflight sim maar een static.
de toegevoegde waarde van fullflight voor MCC is nihil.
voor de MCC en rating zijn 2 KLM captains aangesteld.

so iedereen weer op de hoogte en happy?

ow en de 3 warriors zijn voor 2 jaar gehuurd en worden later gestationeerd in Leer. (voor het geval daar ook weer speculaties over gedaan gaan worden).

nordian boeken, gewoon budget afgeleid van Oxford, wordt ook gebruikt op de KLS overigens... en tsja niet alles is even goed als Oxford, maar dan weer de vraag, als KLS elite is waarom gebruiken zij dan Nordian en geen Oxford boeken???
 
Sorry, we zullen nooit meer vragen over de DFA stellen.

Ik snap niet dat we zo onbeschoft waren.
 
Ze hebben in ieder geval weer een mooi reclamestukje in de Spits gezet vandaag... Link naar Spits Pagina 15.
"Maar er is altijd een structureel tekort aan verkeersvliegers..." Mooi om mee te adverteren in geweldige tijden als deze.
Weet iemand welke maatschappij wordt bedoeld waar onlangs de 7 studenten zijn aangenomen? Zou natuurlijk mooi zijn als daar meer in zit voor de toekomst.
 
nordian boeken, gewoon budget afgeleid van Oxford, wordt ook gebruikt op de KLS overigens... en tsja niet alles is even goed als Oxford, maar dan weer de vraag, als KLS elite is waarom gebruiken zij dan Nordian en geen Oxford boeken???

Omdat de KLS de Nordian boeken zelf maakt in combinatie met nog 2 partijen, een Engelse en een Noorse. Docenten van de KLS bepalen mee over de teksten in de boeken en hele stukken tekst uit deze boeken zijn door docenten van de KLS zelf geschreven.
 
Last edited:
Omdat de KLS de Nordian boeken zelf maakt in combinatie met nog 2 partijen, een Engelse en een Noorse. Docenten van de KLS bepalen mee over de teksten in de boeken en hele stukken tekst uit deze boeken zijn door docenten van de KLS zelf geschreven.

Das helemaal budget, daarom zijn vast die opleidingskosten bij de KLS nog zo laag!
 
Geconcludeerd kon worden dat de opleiding van de DFA een perfecte basis legt voor het selectietraject. Vandaar ook dat de DFA zichzelf vanaf heden preferred supplier mag noemen van Transavia.com, hetgeen inhoudt dat leerlingen die de opleiding bij de DFA hebben afgerond zich aan mogen melden voor de selectie van Transavia.com. Deze 'erkenning' is natuurlijk een enorme opsteker voor de DFA!

Is de markt bij Trans tegenwoordig niet weer open voor ALLE vliegers met de benodigde papiertjes?

Zoveelste marketingstunt?
 
Back
Top