Werken bij Transavia??

R

Royaldman

Guest
Hallo allemaal,

ik moet nog wel beginnen aan de opleiding tot piloot, maar ik ben wel beetje aan het orrienteren op de markt, waar ik allemaal kan gaan werken als ik eenmaal klaar ben..je kan er immers niet vroeg genoeg mee beginnen gezien de economy en de vliegwereld niet echt super loopt.

Maar het volgende gaat... Transavia vind ik een mooie maatschappij om eventueel na de opleiding voor te vliegen, maar ik snap eventjes hun selectie procedure niet helemaal.

Hebben zij toevallig hun eigen opleiding naar JAA en ATPL?

En zo niet... hoe kom je dan bij hun aan het werk. Iemand ervaring???

Dit staat op hun site..

Opleiding & Loopbaan



Opleiding
Als je de sollicitatieprocedure met goed resultaat hebt afgerond, kun je deelnemen* aan onze opleiding. Voor deze opleiding teken je een opleidingsovereenkomst en ontvang je een opleidingsvergoeding.

(*Wijzigingen in de productie kunnen van invloed zijn op de startdatum van je opleiding.)

De dag na het behalen van het aircraftexamen treed je bij transavia.com in dienst als Junior First Officer. Je krijgt dan een contract voor onbepaalde tijd.

Loopbaan
Vervolgens kun je promoveren naar de functie van Senior First Officer als je voldoet aan de wettelijke eisen van het ATPL-brevet en drie jaar als vlieger in dienst bent bij transavia.com of voldoet aan de wettelijke eisen van het ATPL-brevet en tenminste een vliegervaring bezit van 4000 uur en/of 18 maanden in dienst bent bij transavia.com.

Het is ook mogelijk uiteindelijk door te stromen naar de functie van Captain. Dit kan alleen na het voltooien van de command-opleiding. Welke vlieger hiervoor in aanmerking komt, is afhankelijk van de groei van transavia.com en je positie op de senioriteitslijst.

Beide promoties geschieden conform de huidige Collectieve Arbeidsovereenkomst (CAO) voor de vliegers.

Naast de hierboven beschreven promoties kun je natuurlijk ook solliciteren naar een nevenfunctie zoals bijvoorbeeld Instructeur.


Alvast bedankt...
 
dank je coni. zoiets begreep ik wel, maar ja ik wilde het graag zelf eventjes weten. gezien ik het echt wel zie zitten om voor hun te vliegen wanneer ik klaar ben..wanneer ga jij trouwens en opleiding doen?
 
Je zult eerst je basisbrevet moeten hebben, dwz, frozen atpl, oftewel je cpl aangevuld met atpl theorie en mcc cursus. Ik weet niet meer hoe het zit met het aantal uren wat je moet hebben maar dat staat vast wel bij de eisen.
Hiermee kun je in principe overal terecht om te solliciteren.

Bij Trans is het dan zo dat je dan je selectie kan doen en als je dat met goed gevolg hebt gehad dan bieden ze je een positie aan.
Deze positie begint met de opleiding. Ze zeggen opleiding omdat zij jou opleiden naar Trans standaard om te vliegen in hun operatie. Je krijgt je type rating 73, je krijgt flight safety training en wellicht company training.
Daarna kom je dan in dienst.

Zelf vlieg ik niet voor Trans maar in grote lijnen is dit ongeveer de weg die je bewandelt.

Verder was het zo dat je met een aantal vliegscholen een betere kans maakt.
Bekijk goed de eisen om toegelaten te worden tot hun selectie.
Misschien is dit nu weer anders.
Kwestie van vraag en aanbod.

Voor Trans vliegen is natuurlijk heerlijk, maar ik acht je met genoeg kennis te zijn dat je niet op 1 paard moet wedden als je wilt vliegen.
 
Dank je Beechdriver,

Natuurlijk wed ik niet op 1 paard. Gezien het misschien nu wel iets beter gaat met de markt..maar het is wel 1 van me eerste keus. Uiteindelijk gaat het mij er om dat ik straks piloot ben..en et beroep van mijn droom kan verwezelijken.
 
Heb je het nieuws wel gelezen Royald ? Deze dag gaat de geschiedenis in van de slechtste dag met de financiële markten. Twee grote hypothekenverstrekkers in de USA zijn overgenomen door de overheid en Lehman Brothers is ten onder gedaan, nog niet officieel, maar zal denk ik iets van 80% in de min nu ongeveer staan. Ook al uitstel van betaling gedaan. Klein lichtpuntje is dat de olie weer aan het dalen is. Die kredietcrisis zal nu ook zo zijn effecten hebben op o.a. Europa waar vooral veel banken en verzekeringsmaatschappijen ook veel effecten in Amerika hebben zitten.

Transavia leuk, maar ik zou er maar niet op wedden. Ok, morgen kan er een grote aannamestorm plaats vinden, maar reken er maar niet op. Ik vrees voor veel mensen dat die vooral hun ogen open moeten houden op het verre oosten tenzij je natuurlijk van de KLS komt ofzo :dozey: . Het gaat om geluk als je geen kruiwagen hebt zoals Beer en Beech Driver al opmerkte. Reken maar dat er nog heel veel jongens lopen die 500+ brieven hebben verstuurd. Persoonlijk denk ik dat het eerder regel dan uitzondering is als je geen kruiwagen hebt.
 
Reken maar dat er nog heel veel jongens lopen die 500+ brieven hebben verstuurd. Persoonlijk denk ik dat het eerder regel dan uitzondering is als je geen kruiwagen hebt.

Die kruiwagen heb je enkel al nodig om die 500+ brieven naar de brievenbus te krijgen! :biertje:
 
Gezien het misschien nu wel iets beter gaat met de markt..
Het is nu erger gesteld met de luchtvaart dan net na 911 !!! En mogen we de geschiedenis geloven komen we waarschijnlijk in de volgende jaren in het dal van de 7 jarige cyclus.... We zijn net de top voorbij (2006-2007)
 
Ik denk ook niet dat het voorlopig de goede rochting opgaat, in the us gaat de een na de ander over de kop. In europa heb je alitalia, skyeurope, spanair. Als het mis gaat, komen er toch een hoop jongens met ervaring op de markt. En dat werkt nooit in je voordeel.

Wil je alleen in NL werken dan zou ik KLS kiezen en niks anders. Trans neemt nooit zoveel mensen aan per jaar. En ik denk dat de database die ze hebben toch al behoorlijk vol zit, gezien er altijd nederlanders zijn die weer in NL willen werken.
 
Azië of het Midden Oosten is the place to be de komende jaren. De hele centrale economische rol verplaatst zich van de V.S. richting Azië. De hele amerikaanse economie is geen ruk meer waard en dat zal voor europa ook niet zonder gevolgen blijven. Bij europese banken zoals Fortis en Deutsche Bank zullen ook (nog) grotere klappen gaan vallen.

Waarom denk je dat CAE en Airbus zo actief bezig zijn in Azië? Ik zeg lekker later op een A320 in Singapore gaan vliegen. Lekker weer en mooie vrouwen (controleer wel goed op een adamsappel was de wijze les die ik van een collega daar mee kreeg).

:biertje:
 
en als die appel niet 100% zichtbaar is dan doe je even een goeie greep net als crocodile dundee :D
maar dat klopt wel in singapore, goed uitkijken :) (geen ervaring mee overigens!)

en turkije? ja als er nog een select gezelschap blijft betalen voor lijntraining dan blijft dat wel draaien.
 
Back
Top