Passagiers: zijn er 'beruchte' routes?

Kazeven

New member
Naar aanleiding van een post van Hannibal in de fast-descent thread in het Ryanair forum dacht ik: die is wel een eigen thread waard!
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?p=163672#post163672

Zijn er (qua passagiers) in de luchtvaart ook nu ook 'beruchte' routes?
Of maatschappijen ?(de KistenKnaller! Voor weeénig naar de zon!!:grijns:)

Vol met Tokkies? Of Russen die 'nat' gehouden willen worden, (ze hebben vast in de Quest gelezen dat cabinelucht heel erg droog is, en gezondheid gaat natuurlijk boven alles! :biertje:) ? Of routes waar het kak-gehalte heel erg hoog is?

Kom maar op met die verhalen: Ik ben benieuwd!:D

Groetjes, Kazeven.



nou, ik zal erbij vertellen dat het bij ons aan boord ook vaak drama is. Het zullen de bestemmingen zijn, wie zit er nu te wachten op een weekje Costa del Cheapo of een Ibiza (leuk als je 16 bent) (hoop dat ik niemand beledig).

Zal ook zijn dat ik uit doncaster vlieg, maar het engels wat die mensen spreken kan ik nie verstaan.. Ik knik altijd maar netjes ja (tot je rare blikken krijgt, dan is het blijkbaar nee)

TIP: Als je je goed wilt voelen over jezelf, kun je altijd een dagtrip naar doncaster nemen, wat je daar ziet, en ik denk dat het ook erg goed is als therapie voor mensen met anorexia (als je dat zo schrijft).

grtz,

H
 
Krijgen jullie überhaupt iets van die figuren achterin mee???
Tja, beruchte routes zijn er altijd!! :stapelge: (persoonlijk angst voor alles wat toeristencharters ex spanje en alles ex TLV :mad:)

Alles op BG naar Dhaka en de middel oosten-Dhaka routes... Met de voetafdrukjes op de wc-brillen en kunstwerken op de muren!
Tussen AMM/DAM en BAH zaten hoofdzakelijk veeleisende arrogate typen... Klaagten graag meteen omdat we tijdens take-off geen drankje brachten.:duh:

Ex TLV, als die vertraging heeft en de Telavivies hebben misconnex, viel spass!! How many stars has the hotel? Why is there no kosher food? Why did they not wait for us? Why is it snowing? :confused:

Middle-East to Pakistan, met de gastarbeiters. Lieve kereltjes, maar kunnen helaas niks. Behalve vragen naar de 'Johnny with snow' (johhny walker met ijs)
Laten zich helaas ook zeggen wat te doen door de niet-gastarbeiders aan boord.

De tokkies gaan alle naar AGP en PMI. :yeehaa: En als het ff kan met de low costs. FR/U2/HG/AB etc. :biertje: Dan is alles wat niet geplant was meteen een drama... Wel 2 uur vertraging, en joh, daar was zo weinig beenruimte...Oja, en de koffers zijn dan 'totaal geruineert' als die met 1 krasje aankomen...:confused:

Voor in de cabine had ik het liefst de vluchten naar Manila, heerlijk rustig..:snore: Die gingen allemaal braaf slapen!



lg
 
Ow, almost forgot...

Hajj vluchten zijn ook iets apart, waar de heren zich aan boord in de cabin omkleden in de 2 witte doeken....

En niet te vergeten op de terugweg allemaal hun watercanisters claimen..
Hajj-seizoen begint okt weer!!

lg
 
Bij de RYR vlucht naar Marrakesh was het ook een zooitje ongeregeld.

Mediterraan temperament én niet in de 2-uur-rij voor de douane willen staan.

Dus grote haast om als eerste uit de kist te zijn.. tijdens het taxiën al zowat over elkaar heen klimmen.. En de hoofdstewardess maar 'please remain seated' roepen.

Die voelde zich zoals de juf van een ongehoorzame klas LTS-zwakstroom zich moet voelen.. :grijns:
 
1)Garuda F28 van Pontianak (Borneo) naar Jakarta (Java). Reaching cruise alt komt de captain (met enorme, spiegelende, Cartman-respect-my-authorotay zonnebril, groter dan z'n hoofd) de cockpit uit, loopt naar achter, hier en daar handjes schuddend en gaat vervolgens zo'n half uur zitten poepen. In de tussentijd vliegt de co dwars door de grootste CB die er boven de Javazee te vinden is. De enige keer in mijn leven dat ik echt bang ben geweest in een vliegtuig. Zware turbulentie, ijs op de vleugels en romp, enorme hagelstenen etc.

2) Overload krijgt telefoon (KLM Ops).
Stem: 'Ohhhhh ahhhh, me look for China flight xxx'
Overload: 'Departed an hour ago'
Stem: 'Ohhhh, no, ahhhh, needa gate for China flight'.
Overload: 'Already departe an hour ago'.
Stem: 'noahhhh, no, ahhhhh, flight depart one hour at xxx'
Overload: 'That is Zulu time. It derparted an hour ago local.'
Stem: 'ohhhhhhh, ahhhhhh, but me is copilot.'

Wastie dr niet, dus waren ze maar zonder hem gegaan...........
 
Dus grote haast om als eerste uit de kist te zijn.. tijdens het taxiën al zowat over elkaar heen klimmen.. En de hoofdstewardess maar 'please remain seated' roepen.

**hihi, ja hadden wij ook op de Chennai vluchten... Zodra de eerste wielen de indiaase grond aanraakte stonden die kereltjes met hun koffertjes al in het gangpad... Als je dan vroeg waarom?? 'immigration Immigration.. Halfuur later als wij door bij immigratie kwamen stonden ze nog braaf allemaal in de rij!!:rolleyes:
Daartegen bij vertrek ex MAA moest je ze bijna letterlijk aan de hand nemen zodat ze eindelijk plaats nemen...**

lg,

ps ja, was cabin...
 
Dames en Heren, laat ik de "colours" even voor zijn.

Deze rubriek gaat over, "verhalen uit de cockpit"
Absoluut geen disrespect wat er in de cabin gebeurt maar daar is dit topic niet voor opgestart.
Dit topic is voor de mensen voorin die hun ervaringen als stuurman willen en kunnen delen met elkaar en, ook belangrijk, met degenen die niet voorin zitten, of, nog niet.

Ik heb dit topic vroeger zelf eens opgestart en heb moeten konstateren dat mijn vliegende collega's niet altijd staan te springen om hun verhaal kwijt te kunnen.
Dat is op zich wel merkwaardig want, als subject collega's aan de toog staan zijn de verhalen niet uit de lucht te slaan.

Wellicht kan de moderator/administrator, een cabin crew forum openen?

Zelf vond ik de vraag van Matt, wat de Long Haul Pilots nou eigenlijk met elkaar converseren, best een goede vraag. Misschien kan ik daar zelf nog even op antwoorden, maar het zal denk ik niet zijn wat U denkt.
Flesje, sigaartje, kaasje, maybe i give it a try.

Cheers
Art
 
Art, wordt misschien een beetje rommelig als we voor elk niche-onderwerp een nieuw forum openen. Aangezien dit dus een van de weinige topics over dit onderwerp is kunnen we 'm toch wel in het Cockpitverhalen-forum gedogen?

Anders hebben we zometeen een Cabin forum met daarin 2-3 topics?

Mocht er toch onverhoopt enorme bijval zijn van cabinepersoneel die hier regelmatig meelezen en voelen dat ze buiten de boot vallen dan habe ich nichts gesagt!
 
Ben het met Art eens dat dit forum voor zelfmeegemaakte Verhalen uit de cockpit is. Nu lijkt dit er een beetje tegen aan te schuren, maar het is toch niet echt. Ik verplaats het dus naar de Crewroom. Lijkt mij passend genoeg.
 
Dames en Heren, laat ik de "colours" even voor zijn.

Deze rubriek gaat over, "verhalen uit de cockpit"
Absoluut geen disrespect wat er in de cabin gebeurt maar daar is dit topic niet voor opgestart.
Dit topic is voor de mensen voorin die hun ervaringen als stuurman willen en kunnen delen met elkaar en, ook belangrijk, met degenen die niet voorin zitten, of, nog niet.

Ik heb dit topic vroeger zelf eens opgestart en heb moeten konstateren dat mijn vliegende collega's niet altijd staan te springen om hun verhaal kwijt te kunnen.
Dat is op zich wel merkwaardig want, als subject collega's aan de toog staan zijn de verhalen niet uit de lucht te slaan.

Wellicht kan de moderator/administrator, een cabin crew forum openen?

Zelf vond ik de vraag van Matt, wat de Long Haul Pilots nou eigenlijk met elkaar converseren, best een goede vraag. Misschien kan ik daar zelf nog even op antwoorden, maar het zal denk ik niet zijn wat U denkt.
Flesje, sigaartje, kaasje, maybe i give it a try.

Cheers
Art



Is ome art nu ook één van de nieuwe modjes ?:)
 
1)Garuda F28 van Pontianak (Borneo) naar Jakarta (Java). Reaching cruise alt komt de captain (met enorme, spiegelende, Cartman-respect-my-authorotay zonnebril, groter dan z'n hoofd) de cockpit uit, loopt naar achter, hier en daar handjes schuddend en gaat vervolgens zo'n half uur zitten poepen. In de tussentijd vliegt de co dwars door de grootste CB die er boven de Javazee te vinden is. De enige keer in mijn leven dat ik echt bang ben geweest in een vliegtuig. Zware turbulentie, ijs op de vleugels en romp, enorme hagelstenen etc.

Komt zeker door de turbulentie dat die captain er zo lang over deed :yeehaa:
 
Immigratie in Chennai, nergens een plaats gevonden waar het langer duurt om als crew (in uniform) naar je eigen kist of een pax vlucht te komen. Anderhalf uur!
 
JUICE JUICE!

Geweldig!!!

Een vriend van me komt uit Nigeria en doet exact hetzelfde. Paar maanden terug waren we in de states en uit eten. hij besteld een 'juice'. Het heeft de serveester en mij 5 minuten gekost om hem uit te leggen dat hij wel moet kiezen... WELKE juice?

Groeten,
Eelco
 
Back
Top