Kort maar krachtig;
Ik wil volgend jaar augustus/september voor 3 jaar naar het buitenland om te kijken of ik daar eventueel naar wil migreren (heb nu 7 maanden in de VS afgesloten).
Ik wil daarbij mijn heli-papieren gaan halen wat naar schatting 6 tot 7 maanden max duurt. De rest van de 3 jaar zou ik graag daar willen werken met mijn papieren omdat:
1. De ervaring daar in mijn ogen veel waard is (hoger gelegen gebieden, gebergtes, extreme kou, bijzondere verrichtingen zoals loaddrops, vuurbestrijding etc)
2. Ik dus heel graag in het buitenland wil vertoeven, met grote voorkeur voor Canada of de VS (hoewel de opleidingen in Canada beter zijn; zo is mij verteld)
3. Men zit te springen om heli piloten in allerlei verschillende takken van de sport
4. Z.s.m. mijn schulden wil kwijtschelden, met het salaris wat ik aldaar kan verdienen.
5. Een goede CV wil opbouwen om vroeg of laat op de trauma heli te eindigen in Nederland (voor zover mijn voorkeur op dat moment nog daarvoor geldt).
Ik heb verschillende gerenomeerde scholen in Canada aangeschreven waarvan ik een aantal reacties heb teruggekregen;
Zij melden dat:
-Een opleiding met 20 uur turbine ongeveer 95.000 tot 110.000 CAD dollar kost incl. nachtvliegen en commerciele licentie, en natuurlijk de theorie.
-De opleiding ongeveer 5 tot 7 maanden duurt (afhankelijk van inzet, tijd en aanleg); ik denk dat ik een maand uitloop nodig heb. Op basis van fulltime tijdbesteding aan de opleiding.
-de mogelijkheden om meteen voor een werkgever te vliegen groot en legio zijn; de een biedt je een instructeurs cursus aan, om vervolgens als instructeur uren te maken, de ander heeft connecties in de oliewereld en weer een ander kan je meer turbine uren geven via tour-operators (rondje NY, Hooverdam etc).
-Type-specifieke opleiding mogelijk zodat ik meteen ready to rock'n roll ben.
Mijn voorkeur ligt voornamelijk voor een goede vliegschool en minder bij de toekomstperspectieven.
Nu ja mijn concrete vragen:
1. Iemand ervaring met een opleiding volgen in het buitenland en dan eventueel specifiek Canada
2. Hoe heeft u dit visum technisch opgelost? Zeker als je 2.5 jaar extra wil blijven om te werken (dus gedeeltelijk student in opleiding en gedeeltelijk werknemer in Canada)
3. Kunnen jullie een voorkeur voor een aantal scholen noemen? Zijn er bepaalde scholen die ook in Nederland hoog aangeschreven zijn?
4. Zijn er deel-certificaten waar ik nog achteraan moet gaan om te zorgen dat ik helemaal klaar ben. (ik zie soms door de vele bomen het bos niet meer; hoewel ik daar nu nog druk mee bezig ben).
5. Ik ben inmiddels 24, in januari 25; niet meer de jongste; zou dit problemen kunnen opleveren om een proffesionele carriere op te bouwen? Motivitatie is er al mijn hele leven .
AL met al iets minder kort, maar hopelijk wel krachtig verhaal .
[edit] stomme fout in onderwerp; Canda = Canada uiteraard [/edit]
Ik wil volgend jaar augustus/september voor 3 jaar naar het buitenland om te kijken of ik daar eventueel naar wil migreren (heb nu 7 maanden in de VS afgesloten).
Ik wil daarbij mijn heli-papieren gaan halen wat naar schatting 6 tot 7 maanden max duurt. De rest van de 3 jaar zou ik graag daar willen werken met mijn papieren omdat:
1. De ervaring daar in mijn ogen veel waard is (hoger gelegen gebieden, gebergtes, extreme kou, bijzondere verrichtingen zoals loaddrops, vuurbestrijding etc)
2. Ik dus heel graag in het buitenland wil vertoeven, met grote voorkeur voor Canada of de VS (hoewel de opleidingen in Canada beter zijn; zo is mij verteld)
3. Men zit te springen om heli piloten in allerlei verschillende takken van de sport
4. Z.s.m. mijn schulden wil kwijtschelden, met het salaris wat ik aldaar kan verdienen.
5. Een goede CV wil opbouwen om vroeg of laat op de trauma heli te eindigen in Nederland (voor zover mijn voorkeur op dat moment nog daarvoor geldt).
Ik heb verschillende gerenomeerde scholen in Canada aangeschreven waarvan ik een aantal reacties heb teruggekregen;
Zij melden dat:
-Een opleiding met 20 uur turbine ongeveer 95.000 tot 110.000 CAD dollar kost incl. nachtvliegen en commerciele licentie, en natuurlijk de theorie.
-De opleiding ongeveer 5 tot 7 maanden duurt (afhankelijk van inzet, tijd en aanleg); ik denk dat ik een maand uitloop nodig heb. Op basis van fulltime tijdbesteding aan de opleiding.
-de mogelijkheden om meteen voor een werkgever te vliegen groot en legio zijn; de een biedt je een instructeurs cursus aan, om vervolgens als instructeur uren te maken, de ander heeft connecties in de oliewereld en weer een ander kan je meer turbine uren geven via tour-operators (rondje NY, Hooverdam etc).
-Type-specifieke opleiding mogelijk zodat ik meteen ready to rock'n roll ben.
Mijn voorkeur ligt voornamelijk voor een goede vliegschool en minder bij de toekomstperspectieven.
Nu ja mijn concrete vragen:
1. Iemand ervaring met een opleiding volgen in het buitenland en dan eventueel specifiek Canada
2. Hoe heeft u dit visum technisch opgelost? Zeker als je 2.5 jaar extra wil blijven om te werken (dus gedeeltelijk student in opleiding en gedeeltelijk werknemer in Canada)
3. Kunnen jullie een voorkeur voor een aantal scholen noemen? Zijn er bepaalde scholen die ook in Nederland hoog aangeschreven zijn?
4. Zijn er deel-certificaten waar ik nog achteraan moet gaan om te zorgen dat ik helemaal klaar ben. (ik zie soms door de vele bomen het bos niet meer; hoewel ik daar nu nog druk mee bezig ben).
5. Ik ben inmiddels 24, in januari 25; niet meer de jongste; zou dit problemen kunnen opleveren om een proffesionele carriere op te bouwen? Motivitatie is er al mijn hele leven .
AL met al iets minder kort, maar hopelijk wel krachtig verhaal .
[edit] stomme fout in onderwerp; Canda = Canada uiteraard [/edit]