Scheelt erg per type, scheelt erg per seizoen / jaar en gaat snel weer veranderen als er een hoop gare F100's uit zijn, vervangen door de E-kist. Wat je wel ziet is dat het nu op de Fokkers steeds meer is gaan lijken op de 737 operatie, helemaal nu de CAO eigenlijk gelijk is. Carmen is sinds kort operationeel bij KLC, dus je kan op allerlei manieren voorkeuren in het systeem zetten.
Ik denk dat in de praktijk het verschil, op de meest exotische bestemmingen na, de roosters redelijk gelijk zijn. De 737 jongens hadden het kennelijk erg druk, de jet Fokkers hadden het erg chaotisch door kisten die constant stuk gaan (en Engelsen die verschillende bases hebben, crew bijna nooit bij elkaar tijdens omlopen), de F50 (als dat een optie is voor je) blijft volgens mij relatief stabiel (crew altijd bij elkaar, mensen over het algemeen genoeg, kist gaat minder vaak stuk) en rustig (al hebben bazen het meestal drukker). Maar goed, ook dat zal nu veranderen. Maastricht, Rotterdam en Eindhoven zijn uit de schema's, London City (zie ook VLM > Cityjet thread) wordt van alles gerotzooid, kisten gaan er langzaam maar zeker uit etc.
E190 rooster zal heel anders zijn dan het F70/100 rooster denk ik, zeker in het begin als er nog nauwelijks kisten zijn. En zelfs als ze er allemaal zijn, heb je het nog maar over 10 kisten. Dus ik vermoed dat het redelijk overzichtelijk zal blijven. Maar goed, het is afwachten. Baas F50 niets voor je (ben je eerst half jaar co geloof ik)?