Ervaringen AP&M

Dat zou niet zo mooi zijn.. kamertekort. Maar ze zijn laatst inderdaad uitgebreid qua hoeveelheid klassen.. Zou goed kunnen dat er binnenkort niet genoeg kamers meer zijn, maar daar weet ik verder vrij weinig vanaf.

Bedankt voor jullie reacties, in ieder geval!

Valt mee, het past tot nu toe allemaal nog net :)
 
Ik heb eindelijk weer eens tijd en energie om te reageren maarja dat krijg je met die avonddiensten:snore:

Mijn vraag is als volgt: wanneer je het selectie formulier van de KLS instuurt wordt dan ook al automatisch de inschrijving voor de Hanze hogeschool gestart of dien je je daar weer apart voor in te schrijven?

Om overigens nog even op voorgaande discussie te reageren: ik kreeg van de Hanze hogeschool twee dagen geleden een mailtje dat ik het selectie formulier het beste kan insturen in maart 2009 omdat de selectie maar 2 jaar geldig is. Maar dit is weer in strijd met wat eerder gezegd is in dit topic:confused:

Alvast bedankt voor de antwoorden
 
Om overigens nog even op voorgaande discussie te reageren: ik kreeg van de Hanze hogeschool twee dagen geleden een mailtje dat ik het selectie formulier het beste kan insturen in maart 2009 omdat de selectie maar 2 jaar geldig is. Maar dit is weer in strijd met wat eerder gezegd is in dit topic:confused:

Even een belletje doen naar de KLS :rolleyes:...

Tim
 
Ik heb eindelijk weer eens tijd en energie om te reageren maarja dat krijg je met die avonddiensten:snore:

Mijn vraag is als volgt: wanneer je het selectie formulier van de KLS instuurt wordt dan ook al automatisch de inschrijving voor de Hanze hogeschool gestart of dien je je daar weer apart voor in te schrijven?

Om overigens nog even op voorgaande discussie te reageren: ik kreeg van de Hanze hogeschool twee dagen geleden een mailtje dat ik het selectie formulier het beste kan insturen in maart 2009 omdat de selectie maar 2 jaar geldig is. Maar dit is weer in strijd met wat eerder gezegd is in dit topic:confused:

Alvast bedankt voor de antwoorden

Er is een apart inschrijfformulier AP&M, moet je even zoeken op de site van hanze hogeschool. Dat is echter nog geen offieciële inschrijving voor de hogeschool, dat moet je later doen, evenals inschrijving bij IBG voor stufi etc. maar dat wijst zich vanzelf.

Ik kreeg dus van de hanze precies hetzelfde mailtje, maar ik heb de kls gebeld en die zeiden dat ik in principe selectie kan doen wanneer ik wilde, omdat je, als je de selectie haalt, je in een klas van de kls geplaatst wordt (bijvoorbeeld klas 1 2010 ofzo). Dus ik heb gewoon dat formulier opgestuurd en als het toch anders blijkt te zijn geven ze dat vanzelf wel aan, want ik denk niet dat ze mij selectie laten doen, terwijl ze weten dat de resultaten niet meer geldig zijn als ik bij de kls begin. Dus waarschijnlijk hebben ze het bij de hanze gewoon fout.


Olivier
 
Last edited:
Voor mensen met interesse voor deze opleiding: ik heb een hyve opgezet voor de mensen die deze willen gaan volgen zodat we hier alvast een beetje kennis kunnen maken en verhalen kunnen uitwisselen over de selecties. Ik hoop jullie snel terug te zien op de hyve: http://apm2009.hyves.nl

P.S ik hoop dat mensen mij nu niet als wannabe, die nog niets binnen de opleiding of selecties bereikt heeft, gaan zien want dat is totaal niet mijn bedoeling. Ik wil gewoon een plek maken waar mensen elkaar kunnen vertellen over selecties, inschrijvingen en eventueel andere leuke vrije tijds gesprekken kunnen worden gehouden. Zodat we elkaar al een beetje kennen voor we beginnen (degene die door de selecties komen).

Het zou ook leuk zijn als mensen die op dit moment bezig zijn met de opleiding lid worden. Zo kunnen zij als vraagbaak dienen voor de leden :)
 
Last edited:
Er wordt wel gezegd, in 2 jaar heb je een HBO Diploma terwijl je er 4 over doet. Maar is het niet een HBO Bachelor? Volgens mij doe je over HBO Master 4 jaar en Bachelor minder. En wat stelt een HBO Bachelor diploma tegenwoordig voor als je daarna ook nog HBO Master, Uni Bachelor en Uni Master hebt...?
 
Hoe zit het eigenlijk met het wiskunde gehalte?
Ik neem aan dat je aardig wat kennis moet hebben of niet?
En qua technisch aspect, wat heb je precies qua stof met praktijk én theorie?
Ik heb op veel sites gezocht maar kon geen specifieke antwoorden vinden.
Ik vond meer algemene dingen over de opleiding.

Edit voor Pakkoe, een quote van AP&M:

"Naast je vliegbrevet krijg je ook je bachelordiploma engineering. Dat geeft je een betere positie op de arbeidsmarkt voor verkeersvliegers. Het zorgt voor de extra ervaring waar luchtvaartmaatschappijen om vragen, en verbreedt bovendien je mogelijkheden op de arbeidsmarkt in het geheel. "
 
Last edited:
De wiskunde in de opleiding valt reuze mee. Alleen het vak mechanica is voor sommigen een struikelblok. De rest van de wiskunde is meer van het soort economsiche wiskunde (Break-even, rentabiliteit enz).
Het technische aspect zit in vakken zoals mechanica, productanalyse en logistiek.
 
Oke oke. Ik doe nu een thuis studie Havo wiskunde, en ik ben meer een talenmannetje. Vandaar dat ik er even naar informeer. Altijd handig als je weet wat je te wachten staat. Denk dat als je er voor echt voor gaat, het allemaal wel goed komt.

En als je bijvoorbeeld afgekeurd wordt voor de Kls..en je besluit wel verder te gaan op Haze..ben je dan 2 jaar bezig, of zit je dan 4 jaar?
Aangezien Hbo vaak 4j is ( dacht ik)
 
Als het goed is heb je een selectie formulier voor ap&m opgestuurd,

hierdoor geef je aan dat je de afstudeerrichting ap&m wil doen.
Echter als je de selectie van de KLS niet haalt kan je dit vanzelfsprekend niet doen.
Je zal in het 1e jaar je selectie voor de KLS zowieso gehaald moeten hebben.
Zelf heb ik de selectie gehaald voordat ik begon aan de Hanze.
Als je de selectie niet haalt kan je door dat het 1e jaar voor Technische Bedrijfskunde er voor alle afstudeerrichtingen hetzelfde uit ziet gewoon in het 2e jaar doorgaan met technische bedrijfskunde. je moet dan kiezen tussen de afstudeer richtingen Management & Consultancy en International Technology management hier kan je gewoon meer over vinden op de site van het hanze.
 
Hai ik ben ook van plan studiejaar 2009/2010 AP&M te volgen om begin 2011 te beginnen bij de kls waar ik al voor aangenomen ben. Waarschijnlijk ga ik me binnenkort aanmelden voor de opleiding maar ik ben er nog niet 100% over uit. In richtlijnen weet ik wat de inhoud is van het eerste jaar maar hoe zit het precies met de tijdverdeling over projecten/vakken enz. Is hier iemand die mij hier meer over kan vertellen? De opendagen kan ik niet meer bezoeken vandaar.

oscar
 
Ah, dan heb ik een vraag.:biertje:
Stel!: Persoon X doet in zijn/haar examenjaar (HAVO/VWO) selectie aan de KLS. Helaas wordt X afgewezen:kerst:. X denkt slim te zijn en besluit zijn/haar examen te halen(is ook wel handig). Hierna zal hij/zij (hopelijk) AP&M gaan doen. Echter is X ongeveer anderhalf jaar daarvoor afgewezen bij de KLS. Wordt X nu niet toegelaten? AP&M is immers een (bijna tweejarige-)HBO, zoals op de website van de KLS aangegeven staat, mag je het na HBO/WO weer eens proberen?

Maak ik hier een denkfout of is het een sluw en doordacht plan?:grijns::1855:
 
Ik denk dat dat niet gaat ;) Je moet tijdens die HBO je selectie halen bij de KLS. Je hebt dan nog geen HBO afgerond en als ik het goed in een van de folders heb gelezen doe je als je terugkomt uit Amerika nog een afrondend eindstuk. Dan pas heb je je HBO en je certificaten. Dus het lijkt me stug dat ze dat toe zouden laten, maar een belletje kan altijd.
 
Maak ik hier een denkfout of is het een sluw en doordacht plan?:grijns::1855:

Volgens mij maak je een denkfout. Om bij AP&M toegelaten te kunnen worden moet je eerst de selectie van de KLS succesvol afgerond hebben. Dit om te voorkomen dat AP&M studenten later niet eens mogen vliegen. En aangezien persoon X al selectie heeft gedaan bij de KLS, mag persoon X dit niet nog een keer doen binnen 2 tot 4 jaar :).

Helaasch.
 
de vakken die je normaal ook krijgt bij de kls en de vakken van de studie technische bedrijfskunde. weet zo niet welke vakken maar dat staat vast wel op internet
 
Ik denk dat dat niet gaat ;) Je moet tijdens die HBO je selectie halen bij de KLS. Je hebt dan nog geen HBO afgerond en als ik het goed in een van de folders heb gelezen doe je als je terugkomt uit Amerika nog een afrondend eindstuk. Dan pas heb je je HBO en je certificaten. Dus het lijkt me stug dat ze dat toe zouden laten, maar een belletje kan altijd.

Volgens mij maak je een denkfout. Om bij AP&M toegelaten te kunnen worden moet je eerst de selectie van de KLS succesvol afgerond hebben. Dit om te voorkomen dat AP&M studenten later niet eens mogen vliegen. En aangezien persoon X al selectie heeft gedaan bij de KLS, mag persoon X dit niet nog een keer doen binnen 2 tot 4 jaar :).

Helaasch.

Heel begrijpelijk.:)
Leek me ook een beetje te 'simpel'.
Bedankt!;)
 
Ten eerste sorry voor het bumpen van zo'n oud onderwerp, maar ik vond het wel een mooi algemeen topic over AP&M.

Is AP&M een studie dat alleen een pluspunt zou kunnen zijn bij de selectie van de vliegscholen (kls in dit geval) en/of de maatschappijen, of is dit meer te zien als een studie wat je achter de hand kan houden, voor het geval dat...

Ik had hier een discussie over met mijn vader, die meent dat de studie je kansen op een baan als piloot zou kunnen vergroten (zoals in het informatiepakket stond), maar het blijft toch gewoon technische bedrijfskunde?

Mijn vraag dus even samengevat: Waar kan je AP&M voor gebruiken?
 
Back
Top