EPST Fase 2

Future Pilot

New member
Hallo,

Ik heb al het hele forum doorzocht naar goede informatie over Fase 2 en de kennisbank om raad gevraagd, helaas heb ik niks gevonden over de rekentest.

Wat ik graag wil weten zijn concrete voorbeelden van de rekentest bij EPST van Fase 2?

Future Pilot
 
Hallo,

Ik heb al het hele forum doorzocht naar goede informatie over Fase 2 en de kennisbank om raad gevraagd, helaas heb ik niks gevonden over de rekentest.

Wat ik graag wil weten zijn concrete voorbeelden van de rekentest bij EPST van Fase 2?

Future Pilot


Ik heb deze test afgelopen jaar gedaan. Het zijn vragen zoals: Vliegtuig X vliegt constant 900km/u en Vliegtuig Y vliegt constant 600 km/u. De vliegtuigen bevinden zich op 2250 km van elkaar. Na hoeveel tijd zijn ze exact op het zelfde punt?

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
 
Als vliegtuig x voorop vliegt nooit:)

Om toch even wat te zeggen over op deze opmerking. Als de situatie zo is, dat vliegtuig X de zelfde kant op gaat als vliegtuig Y. Dan zullen beide toestellen na exact 126,29282846216760672648690209689 uur, op het zelfde punt zijn. Dit geld als ze op een constante hoogte van 10 km vliegen.

De aarde is rond hé :biertje:
 
Ik wist niet dat er zoveel kerosine in een tank gaat:confused: Oh ja, ze schakelen over op algenbenzine he. Die is natuurlijk veel duurzamer;)

maar toch een knap stukje rekenwerk...
Wat duurde langer? Het uitrekenen of het getal overtypen:biertje:
 
Future pilot,

Wanneer heb je de 2e fase?
Ik ben 18 september aan de beurt!:D

Groeten,

Jeroen

Ik heb nog geen datum afgesproken om te komen, maar mijn plan is om binnenkort die afspraak te maken. Trouwens als je 18 september moet, onthoud dan meteen de soort vragen die ze stellen met de rekentest? :angel:

FP
 
Exacte voorbeelden heb ik niet meer. Het is voor mij al weer een tijdje geleden.
Oefen veel met breuken en procenten. Daarbij de staartdelingen en een beetje logisch denken dan moet het lukken. Het is niet een zware wiskundetest. Zie het maar meer als eenvoudige rekensommetjes.

Bijv.
Afstand afleggen in xkm/u in een bepaalde tijd. Dat soort dingen.
 
Back
Top