Wat is het slimst?

Het spijt me als ik gesuggereerd heb dat ik alleen bij de kls mijn opleiding wil gaan volgen.
..
Het is wel zo dat ik het liefst bij de kls mijn opleiding wil doen.
..
.......zodat ik een herkansing krijg bij de kls, of nls of epst proberen. (Andere vliegscholen zijn voor mij geen optie).

P.S: Volgens mij heb ik nooit gezegd dat ik alleen bij de kls selectie wil doen hoor;)

Begrijpend lezen is nooit een sterke kant van me geweest, maar ik denk toch echt dat ik goed lees; KLS, misschien NLS of EPST en dat is het dan???

Maar dat terzijde; KLS is geweldig, NLS en EPST ook. (FD, don't tell anyone I said this)
Maar dat kan het toch niet zijn, wil je piloot worden of voor de KLM werken?
Time for a reality check als je het mij vraagt.
Een doel/voorkeur (maatschappij, vliegtuig, etc) hebben is geweldig (had ik ook), maar kan mijn inziens niet de drijfveer zijn om piloot te worden, want ik ben bang dat er een 99% kans bestaat dat je een heel groot deksel op je neus krijgt!

Go with the flow en verruim je blik, want als je het niet trekt bij de KLS dan zijn er nog genoeg mogelijkheden om piloot te worden. En je zult ervan versteld staan wat een geweldige ervaring dat kan zijn.

Been there, done that, couldn't afford the T-shirt.
 
Aviation Operations aan het NLC (haat die naam ROC van AMS Airport) in Hoofddorp is misschien wel iets voor je. Ok, het is een MBO maar het is wel luchtvaart gerelateerd en qua stages kan je echt top terecht komen mits je de moeite in je opleiding steekt. (dat laatste heb je niet van mij gehoord)

:biertje:

P.s. bijkomend voordeel is dat er ook een stessen opleiding zit. Zo is 3 a 4 jaar goed uit te houden...
 
Opleiding is leuk, maar de school (ROC) is verselijk. Ze komen afspraken niet na, veel leraren hebben een superieuriteitscomplex en 90% van de leerlingen zit er zonder enige motivatie.

Ik denk dat je toch beter je Natuurkunde kunt opkrikken. Ben je echt om 1 vak van je opleiding getrapt, of mag je dat vak nog wel gewoon ophalen?
 
Tot nu toe ben ik niet veel verandert t.o.v de tijd dat ik selectie deed bij de kls. Hier moet dus in eerste instantie verandering in komen als ik selectie ga doen bij een andere vliegschool.

Maar heb je daar dan niet je eigen antwoord dan? Je wilt dus nog even wachten met een nieuwe selectie. Ik zou m´n tijd dan nuttig besteden en nog een studie gaan doen ipv te gaan werken. Voor werken heb je straks nog jaaaaren de tijd.

Daarnaast is zo´n papiertje toch handig in vooral slechte tijden. Maar laten we die discussie niet opnieuw oprakelen ;)

Succes in ieder geval.
 
Maar mattvanwyk, zou je ook aan een pilotenopleiding beginnen als je 0,0 kans had om bij de KLM te werken ? Je wilt toch piloot worden. Nou dan, dan zijn er genoeg mogelijkheden. Ik geef toe dat lifestyle zeer belangrijk op den duur gaat worden en dat wij piloten ook eigenlijk verwende wannabe-Brad-Pitt-sterren zijn.

Absoluut, maar ik kies voor de kls juist omdat mijn 1e keus naar de klm gaat. en omdat inuniform nog een kans krijgt (welliswaar over een aantal jaar) om het nogmaals bij de kls te proberen snap ik dat heel goed. Mij is hetzelfde overkomen, 17 jaar oud :afgewezen 24 jaar nu toegelaten. Zou ik zijn afgewezen dan zou ik geen seconde nadenken of ik naar een andere school zou stappen TUURLIJK!. Maar puur omdat ik nog een kans kreeg bij de kls heb ik daarop gewacht, en met succes...
 
nou dat zou ik je niet aanraden :

1.5 jaar civiele techniek,
0.5 jaar btje werken tot nieuwe studie begon
ik kon niet bij kls opnieuw selectie doen aangezien je dan int 4e jaar van je hbo moet zitten
dus toen begonnen aan vrijetijdsmanagement aan de nhtv in breda
5 jr over gedaan wegens omstandigheden.
halverwege het 5e jaar selectie gedaan bij kls, dit keer prima doorlopen en in okt start ik.

Maar ja... niet echt de ideale weg zeg maar erheen
 
Nee dat is inderdaad geen aanrader. Ik heb er nu een tijdje over nagedacht en denk dat ik het als volgt ga aanpakken: Dit jaar ga ik werken, natuurkunde halen en een beetje zweefvliegen. Volgend jaar meld ik me aan voor een hbo-opleiding. Welke ga ik dit jaar uitzoeken. Van het geld dat ik dit jaar verdien ga ik een aantal lessen volgen in een chessna en misschien aan het eind van het jaar heel even reizen. (Een week of 2). Klinkt dit als en goed plan van aanpak?

inuniform
 
Nee dat is inderdaad geen aanrader. Ik heb er nu een tijdje over nagedacht en denk dat ik het als volgt ga aanpakken: Dit jaar ga ik werken, natuurkunde halen en een beetje zweefvliegen. Volgend jaar meld ik me aan voor een hbo-opleiding. Welke ga ik dit jaar uitzoeken. Van het geld dat ik dit jaar verdien ga ik een aantal lessen volgen in een chessna en misschien aan het eind van het jaar heel even reizen. (Een week of 2). Klinkt dit als en goed plan van aanpak?

inuniform

Je kunt een HBO-studie in veel gevallen combineren met reizen (uitwisseling bijv.). Hierdoor kom je vaak makkelijker en op een veelzijdigere manier in contact met locals. Dit verbreedt je horizon waarschijnlijk meer dan op een korte reis van twee weekjes.
 
Je kunt een HBO-studie in veel gevallen combineren met reizen (uitwisseling bijv.). Hierdoor kom je vaak makkelijker en op een veelzijdigere manier in contact met locals. Dit verbreedt je horizon waarschijnlijk meer dan op een korte reis van twee weekjes.

slim :) je spreekt uit ervaring?
 
Helemaal eens met Avian, probeer via je opleiding te gaan reizen. Kan het aanraden. Twee vliegen in een klap.

Staat ook altijd goed op je CV dat je ervaringen hebt opgedaan in het buitenland. Althans ik kreeg er altijd goed reacties op bij sollicitaties. En wat dat betreft zijn luchtvaartmaatschappijen net echte bedrijven ;)
 
Was het niet zo dat als je na je havo selectie doet bij de KLS en er niet door komt, je het na 4 jaar nog een keer mag proberen maar dan met een HBO diploma?
 
slim :) je spreekt uit ervaring?

Ja, heb net als jij ook aan de NHTV gestudeerd. De opleidingen daar lenen zich goed voor een uitwisseling of stage in het buitenland. Heb zelf een half jaar in Palma gezeten. Is zeker geen straf, was een mooie tijd.

Spreek je wel een keer in de bar over een paar maandjes...
 
Back
Top