diploma

ewie1

New member
Ik volg nu de opleiding elektriciteit op technisch niveau maak ik kans op slagen in een piloten opleiding of ben ik te laag geschoold als ik dit diploma haal? Eerlijk antwoord graag.

MVG
 
Wat bedoel je met technisch niveau? Is dit een soort MBO of?...
Ik heb namelijk op google gezocht maar kon hierover niks vinden.
 
Ja, je maakt een kans van slagen voor een pilotenopleiding. Afhankelijk van hoeveel inzet je toont.

Of je aan de slag komt bij een luchtvaartmaatschappij is een heel ander verhaal. Er is op het forum al een hoop over te vinden.

KL.
 
Beer = LBO geschoold, heeft een opleiding gedaan én is aangenomen bij een maatschappij. Is het mogelijk? Ja.
Is het aan te raden? Nee, zeker niet. Je komt overal achteraan in de rij te staan en je zult moeten vechten voor je bestaan. Je zult het moeten hebben "mazzel" en dat soort dingen en dat is een gok die je liever niet neemt.

Mijn advies -> kijk eerst eens naar een vervolg opleiding en vergroot je kansen.
 
Dus ik kan beter later mijn wiskunde nog wat bijscholen na mijn middelbaar onderwijs? Maar helpt het om bijvoorbeeld avionica te studeren(dacht dat er een opleiding voor was in Belgie)is dit dan een voordeel in de opleiding?
 
Met een TSO diploma word je zonder probleem toegelaten in Belgische FTO's (op voorwaarde dat je door hun selectie raakt). Luchtvaartmaatschappijen kunnen natuurlijk hogere voorkeuren/eisen hebben. Het kan helemaal geen kwaad een bijkomend diploma te halen. (graduaat electonica/avionica bijv?) Zo heb je ook iets waarop je kan terugvallen als je niet direct een job vindt.
 
Maar zou het een probleem kunnen zijn voor mij om luchtvaart technologie te studeren want ik ben iemand die tot de ongelukkige behoord die de ishihara test niet kan lezen maar in de praktijk wel alles van kleuren kan zien. Ik wil mijn opleiding piloot dan ook volgen in Australie of Amerika bij voorkeur Australie heb me laten wijsmaken dat ze er daar niet zo'n spel van maken?
 
En weet je toevallig enkele vliegscholen in Australie. en weet er iemand toevallig ook of het problemen kan geven om bv in Oostende vliegtuigtechnolgie te studeren voor mij(heb deuteranomalie kleurzinstoornis) en weet er iemand ook of het in Belgie een probleem is voor mij om met die afwijking privé piloot te worden.
 
Back
Top