upgrade naar captain

Wezzel

New member
Ryanair geeft op haar website aan dat f/o's na een jaar of 3 baas kunnen worden op de 73.
Als ik het goed begrijp bedoelen ze hier dan ook mensen mee die ab-initio beginnen..

Omdat 3 jaar vrij kort is wil ik vragen of er mensen zijn die dit uit eigen ervaring kunnen bevestigen. Uiteraard ook mensen welkom welke er iets langer over hebben gedaan :D
 
Nou zo'n beetje...gaat erom dat men je niet eerder kan upgraden dan 3000 uur TT...heb je gemiddeld 900 uur per jaar gevlogen kom je ongeveer uit op 3 jaar en 4 maanden. gemiddeld lig dat op 3,5 jaar ds dat klopt wel...let wel: niet 3,5 jaar na aanvang typerating, maar 3,5 jaar na aanvang linetraining...

Die 200 uur die je hebt rondgeboord op zo'n rotte caravan met vleugels is verwaarloosbaar, maar telt wel mee...
 
Wat is de prognose voor de komende jaren? Ik kan mij voorstellen dat de upgrade voor de mensen die net aangenomen zijn langer op zich laat wachten omdat er recent zoveel nieuwe mensen zijn aangenomen.
 
Last edited:
Nee, vooralsnog zit je goed. Dat moment komt wel, maar voorlopig hebben we nog 2000 man nodig. Als die er zijn, stagneert de doorstroming en wordt het trainingdepartment weer kleiner.
 
Nee, vooralsnog zit je goed. Dat moment komt wel, maar voorlopig hebben we nog 2000 man nodig. Als die er zijn, stagneert de doorstroming en wordt het trainingdepartment weer kleiner.


En voorlopig is dan verspreid over de jaren tot 2012?

Hoe is het verloop eigenlijk bij jullie club?:confused:
 
Uit een bedrijfs memo:

Open dagen op East Midlands (EMA) 13+14 Sept. geannuleerd.
Klein aantal direct entry posities voor type rated piloten beschikbaar in 08/09
P2 type rating courses geannuleerd in nov, dec, jan en feb.
Meer dan 300+ type rating cursussen geplanned vanaf maart.
 
Het verloop is veel kleiner dan ze dachten 90waarschijnlijk door de martk situatie). Vandaar de cancellation van twee TR courses (in ruil voor extra command upgrades, de training gaat gewoon door)
 
2 TR courses? Er beginnen hier bij CAE 6 cadets per week!
5 maanden * 4 * 6 = 120 courses gestopt.
Zelf al tel je idere week als een aparte course zijn het er nog 20....
En dan tel ik SAS niet mee.
 
Ik heb gehoord dat ze 300 trainingen opgeschort hebben tot volgend jaar maart...
En ook dat dhr in charge of cadet recruitment het niet zo heeft op het andere geslacht...
Anyway, erg jammer voor veel mensen die net van school komen en er wellicht gelijk zouden solliciteren. Ryanair is in mijn ogen nog steeds een goede om voor te beginnen!
 
Dat is niet helemaal waar. Er zijn veel vrouwen aangenomen de laatste tijd. Volgens mij beginnen er overigens nog steeds wel een aantal courses bij CAE. Een andere reden voor het opschorten is dat in Januari de nieuwe simulators in STN operationeel zijn en we dan meer TR's in eigen huis gaan doen.
 
@Prettyfly: ik heb nog nooit zoveel dames (wanneer nemen ze nou eens wat lekkers aan? hehe....) rond zien lopen als de laatste tijd...Dus dat gerucht is pure BS.

@JC: een course is een groep studenten, niet dat er 6 courses per course zijn...Hoe gaat het met Part A? :D :D
 
Het is eenbeetje lastig te reageren want zit met iPhone op een terras in palma..over 2 dagen ben ik er weer ;)
 
Zo kan ik ze ook wel verzinnen. Maar 2 TR courses gestopt. Misschien kunnen we het zo draaien dat het er maar 1 is???

Feit blijft dat RYR nagenoeg met recruiten gestopt is....
 
Feit blijft dat RYR als onderhand een van de weinige nog aan het recruiten was....

Oh Oh ik ben ook besmet mt het ryanair-verdedigings virus.....
 
Ik heb afgelopen week in EMA gebivakkeerd en er zijn elke dag mensen voor hun assessment geweest. Dit om de TQ's voor dit jaar (October) nog te vullen. vwb TQ's voor volgend jaar; geen idee...
 
Back
Top