Viegtuigmonteur naar piloot: welke maatschappij

SkydiverD

New member
Hallo,

Ik ben van plan om mijn carriere om te goeien van Viegtuigmonteur naar piloot.
maar ik zit met een grote twijfel, voor ik die stap ga nemen.
Wie kan mij vertellen welke of wat voor maatschappijen er mensen aannemen met een MBO 4 vliegtuigtechniek en wis/nat op B1 niveau.
Daar buiten beschik ik over een PART-66 B1-1 license en AML met type
737-600/700/800.

graag jullie reactie......:radar:
 
Nou, toevallig zat ik net in de sim met een Transavia vlieger (voor een STG check) die tevens ook daar aannames doet. Hij vertelde mij dat ze geen probleem maken van MBO-4.
 
Nou, toevallig zat ik net in de sim met een Transavia vlieger (voor een STG check) die tevens ook daar aannames doet. Hij vertelde mij dat ze geen probleem maken van MBO-4.

Afgelopen week kennis genomen van 1 heer die niet op gesprek mag bij Transavia omdat MBO niveau 4 niet voldoende is. Zelfs propedeuse HBO erbij is niet voldoende.
 
Afgelopen week kennis genomen van 1 heer die niet op gesprek mag bij Transavia omdat MBO niveau 4 niet voldoende is. Zelfs propedeuse HBO erbij is niet voldoende.

Dan ligt het dus aan wie je aanneemt, of hoeveel plek er is op dat moment. Ik kan me voorstellen dat als er maar een aantal plaatsen zijn, Transavia de bar even wat hoger legt.
 
Wel een beetje flauw dat ze dan op de website zetten als sollicitatie eis "Minimaal HAVO of vergelijkbare vooropleiding"... mbo niveau 4 is toch vergelijkbaar? En dan dus mensen laten betalen om te solliciteren...
 
Hangt er wel vanaf wat voor MBO-4 opleiding. De stof die ik op MBO-4 (MTS) kreeg kwa natuurkunde en wiskunde, was vergelijkbaar met hetgeen wat ik op de havo aantrof. Wiskunde misschien iets versimpeld, maar dat komt omdat wij geen rekenmachine mochten gebruiken (laat staan een grafische) van de EASA Part.

MBO-4 oude mensen verzorgen (niks mis mee, overigens) om maar een voorbeeld te nemen, is natuurlijk iets totaal anders.
 
Heb zelf AFS(tegenwoordig NLC of ROC) gedaan was toen in Den Haag en nu in Hoofddorp.
Werk momenteel voor een Air France dochter onderneming(Cityjet) en ga binnenkort naar Cargolux.
Alle bedrijven waar ik voor ge werkt heb zijn zeer te spreken over dat je engineer bent geweest.
Er zijn zeker bedrijven die alleen naar je diploma kijken (KLM,Trans) maar ook berijven die dat niet doen (Arkefly, Matinair) en buiten NL zijn er genoeg bedrijven waar je geen probleem hebt.

KLIKO is ook iemand die onderhoud heeft gedaan die kan mijn verhaal beaamen.

Als je enige vragen hebt stuur me maar een PM

Groet Janus
 
Heb zelf AFS(tegenwoordig NLC of ROC) gedaan was toen in Den Haag en nu in Hoofddorp.
Werk momenteel voor een Air France dochter onderneming(Cityjet) en ga binnenkort naar Cargolux.
Alle bedrijven waar ik voor ge werkt heb zijn zeer te spreken over dat je engineer bent geweest.
Er zijn zeker bedrijven die alleen naar je diploma kijken (KLM,Trans) maar ook berijven die dat niet doen (Arkefly, Matinair) en buiten NL zijn er genoeg bedrijven waar je geen probleem hebt.

KLIKO is ook iemand die onderhoud heeft gedaan die kan mijn verhaal beaamen.

Als je enige vragen hebt stuur me maar een PM

Groet Janus

Hoi Skydiver, alles is mogelijk hoor, als je zelf maar wilt en doorzettings vermogen hebt kom je heel ver. Net als Janus heb ik ook Anthony Fokker gedaan voor vliegtuig onderhoud, daarvoor MAVO-D. Ben daarna 9 jaar monteur/GWK geweest om vervolgens ook maar de overstap te maken. Gevlogen te Seppe bij SAS en ATPL theorie gelopen bij Skyjob door middel van distance learning, dus thuis leren. Totale studie kosten; 65.000,-€ waarvan 1/3 bij belasting weer afgetrokken dus schuld kon ik makkelijk dragen met salaris toenmalige baan wat mijn eigen eis was om risico te beperken. Ben begonnen bij DenimAir en na anderhalf jaar overgegaan naar VLM Airlines waar ik nu net een halfjaartje zit met veel plezier, ook op de Fokker 50. Toegeven, eerste begin is altijd erg lastig maar nadat je eenmaal over 500hr zit gaan al meerdere deuren voor je open. Bij een KLM zal ik wel nooit terecht komen (......hoewel nu wel dochter van AF/KLM.....:haha:..) maar als je een beetje avontuurlijk ingesteld bent kun je een hoop doen hoor.

Ik zou zeggen, go for it, ik heb er nog geen haar spijt van en geniet elke dag :).

Grtz,
 
Skydiver,

net als anderen voor me kom ik ook van de AFS. Het heeft me zeker geholpen met alle training bij elk bedrijf waar ik daarna gewerkt heb. Zit nu al 8 jaar op de bok bij Airtran en ookal is het jaren geleden dat ik gewerkt heb aan een vliegtuig, de kennis die ik (nog) heb helpt me steeds weer.

Abao-Air
 
Back
Top