Bristow academy Florida campus

sleepwalker34

New member
Ik wou me inschrijven voor de JAA CPLH course maar deze blijkt al volzet tot 2011.
Kent er iemand nog een school in de US waar je JAA CPLH course kunt volgen?
 
2011 :1855: , dat is snel gegaan! Ben beniewd hoeveel Nederlanders zich aangemeld hebben!

Verder dacht ik dat bristow/HAI de enige was in de US.
 
suggestie : doe eerst een PPL(A) in belgie ter eerste verkenning vd vliegerij, ga dan pas nr Bristow en bekom je JAA CAA PPL(H) met een bridge course. Indien je dan zot genoeg bent : doe een JAA ATPL theorie via Distance Learning in de UK, converteer je JAA PPL(H) naar FAA, doe de FAA CPL cursus bij Bristow en geraak aan de nodige uren om de modulaire JAA CPL van 35 uren uit te doen... et voila : FAA CPL + JAA fATPL/CPL
 
Ze zitten al vol in jan 2011!! Ik had mijn voorbereidingen al gedaan en was er aan toe om me in te schrijven maar de afgelopen maand hebben ze heel veel aanmeldingen gekregen zodat ze nu vol zitten t/m jan 2011.

Ben nu opzoek naar een andere school.
 
Sleepwalker34,

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden!! Je zou ook een PPP kunnen gaan doen at Bristow en daarna je conversion naar JAA en IR in Europa.

Let wel Bristow heeft de naam en dat scheelt je straks bij het vinden van werk.
 
Zitten ze ook vol aan de FAA kant?

Je zou ook FAA kunnen doen, en dan via distance learning je ATPL theorie. Als je dat via captonline doet kun je de refresher weken gewoon bij Bristow academy in Florida doen. Als je de ATPL theorie hebt, doe je JAA CPL course (korter omdat je reeds FAA CPL gedaan hebt) Kun je in dezelfde tijd doen.
 
Ze zitten ook al redelijk vol met hun FAA.

Ik begin juli 2009 met hun Professional Pilot Program maar die raak ook al snel vol.

Daarna hoop ik mijn uren/ervaring te gaan doen als Instructor en met distance learning zowel mijn ATPL en JAA conversion te doen (wel een paar keer op en neer naar Europa maar ja). En dan niet te vergeten mn IR!
 
Last edited:
Ik raadt je aan om toch regelmatig contact op te nemen. Zorg dat ze weten wie je bent, soort van naamsbekendheid zeg maar. Het gebeurt regelmatig dat er mensen afvallen of zich wel op hebben gegeven en achteraf er van af zien. Als ze de indruk krijgen dat het je menens is heb je wel een (kleine) kans dat je zo'n gat op mag vullen. Ik heb zelf de opleiding daar gedaan en ben in april geslaagd. Goede school met een goede theoretische opleiding.

Succes!
 
Ik heb afgelopen vrijdag net bericht gekregen dat ik de opengevallen plek op de combined course mag opvullen. Dus ik ga op 5 januari as beginnen met de combined.

Er zijn nog twee nederlanders die dan gaan beginnen.

Idd je moet wel regelmatig contact met ze hebben want dan hou je het vuurtje wel lekker warm, en een beetje geluk speelt ook wel mee.

Zit jij nu nog in Florida?
 
Van harte man! Dat wordt hartstikke leuk, echt!
Het is een goede opleiding met een goede sfeer.
Ik zit er inmiddels niet meer maar twee klasgenoten van me
geven er nu instructie. Ik ben in april terug gekomen en
vlieg inmiddels als first-officer bij CHC Netherlands....

Veel plezier in Titusville!
 
Welk opleidingsprogramma heb je precies gevolgd en hoelang heb je er over gedaan dennisky? Ik heb geprobeerd je een privébericht te sturen maar dat lukt me op deze pc niet.
 
Ik heb de jaa-cpl opleiding gedaan. Volledig JAA met ATPL. Je haalt eerst je FAA-PPL zodat je solo kan vliegen en vervolgens ga je je uren maken. Deels solo en de rest met instructeur. Dan doe je op het einde je CPL checkride met een examinator van de JAA en heb je je JAA-CPL (UK). Die zet je zonder al te veel problemen om naar een Nederlands JAA CPL. (als je dat wil)
Opleiding duurt in totaal zo'n elf maanden. De afwisseling is goed. Het is één dag theorie, één dag praktijk. De theorie is voor je ATPL en dat wordt in tweeën gedaan.
 
bedankt dennisky! Ik ga kijken of Bristow iets voor mij is. Zou je mij eventueel kunnen pm-en hoeveel het jou gekost heeft in totaal? Ik heb al een mooi bedrag gespaard de laatste 5 jaar en hoef volgens mij niet eens geld te lenen.
 
Ik heb me ondertussen ingeschreven voor een opleiding CPL (H) / flight instructor / flight instructor instrument bij Mazzei flying service in Fresno California.
.Dit is wel FAA maar ik zou (als ik geslaagd ben) hier dan ook wel les kunnen geven om aan m'n 1000 vlieguren te komen.
 
Ik dacht ook dat je alleen bij Bristow, Hillsboro Aviation and flight safety(?) een J-1 kan krijgen!
Misschien een greencard?
 
Back
Top