Cursus Natuurkunde

pseudoniem

New member
Beste Airworkers,

Op het moment ben ik bezig met de selectie aan de KLS alleen heb ik natuurkunde niet. M'n COVA is al over 2 weken en als ik dat haal zou ik graag zo snel mogelijk willen beginnen.

Wiskunde heb ik van de zomer gedaan aan het James Boswell en het was de bedoeling om m'n natuurkunde ook daar te doen. De cursus natuurkunde voor in het najaar is helaas afgelast..

Nou zijn er opzich wel veel andere opties zoals LOI en ROC maar bij deze cursussen doe je mee aan het staatsexamen en dat is pas in mei!

Daarom de vraag: Kent misschien iemand een soortgelijk instituut als James Boswell waar je een Centificaat krijgt en dus niet hoeft te wachten op het staatsexamen?

Groetjes,

Pseudoniem:p:
 
Ik volg het nu via de LOI. Ik kan helaas ook niet tot mei wachten aangezien ik Januari begin. Ik kan bij de LOI een verklaring aanvragen. Dan krijg je gewoon een certificaat als bewijs dat je de natuurkunde cursus hebt afgerond.
Misschien is dat iets?
 
Hey Pseudoniem, ik heb deze zomer ook wiskunde gedaan bij het JBI, hebben we misschien bij elkaar in de klas gezeten?

ik zat bij "alice en floortje"

heb je toevallig 9 sept je COVA?

Flantua
 
Ik volg het nu via de LOI. Ik kan helaas ook niet tot mei wachten aangezien ik Januari begin. Ik kan bij de LOI een verklaring aanvragen. Dan krijg je gewoon een certificaat als bewijs dat je de natuurkunde cursus hebt afgerond.
Misschien is dat iets?

Zou je me daar mischien wat meer over kunnen vertellen? hoelang duurt het voordat je die verklaring aan mag vragen en hoeveel kost dat? ik mikte eigelijk ook op Januari ongeveer met starten.

Flantua: Hang niet zo de 'slimmeRick' uit!:blabla:
 
Hey C-J,

Ik heb net gebeld met KLS maar dat bewijs dat je de cursus afgerond hebt voldoet niet aan de eisen van KLM. Voor welke school ben jij nu bezig dan?

Laat het even weten a.u.b.

Pseudoniem:p:
 
voor EPST. Ik wilde eerst via jbi doen maar dat zat al vol voordat ik me uberhaupt kon aanmelden. Toen toch maar even nagevraagd of LOI certificaat ook goed is. Gelukkig wel want ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om dan pas met de juni groep mee te kunnen.
Heb je al bij kls gevraagd welke certificaten zij wel accepteren? Bij jbi krijg je nl ook alleen een certificaat
 
Ja ik heb gevraagd welke centificaten voldoen helaas is alleen een centificaat van de LOI niet genoeg. Het is wel goed als ik gewoon de gehele cursus afrond + staatsexamen doe (zo doet LOI dat altijd).

Maar ook goed nieuws! Het JBI heeft eindelijk de telefoon opgepakt en mij verteld dat ik 1 december examen kan doen in natuurkunde. Het word alleen wel zelf thuis studeren maargoed dat is niet anders.

In iedergeval bedankt voor je reacties!

Pseudoniem:p:
 
Om even te reageren op de vraag of het certificaat van het JBI wordt geaccepteerd:

Ja. Bij zowel vliegscholen als maatschappijen (volgens mij geen uitzonderingen). Het is inderdaad geen officieel diploma, maar kennelijk maakt dat voor het JBI niet uit.

Groetjes, Tosca
 
Beste Airworkers,
Op het moment ben ik bezig met de selectie aan de KLS alleen heb ik natuurkunde niet. M'n COVA is al over 2 weken en als ik dat haal zou ik graag zo snel mogelijk willen beginnen.

Wiskunde heb ik van de zomer gedaan aan het James Boswell en het was de bedoeling om m'n natuurkunde ook daar te doen. De cursus natuurkunde voor in het najaar is helaas afgelast..

Nou zijn er opzich wel veel andere opties zoals LOI en ROC maar bij deze cursussen doe je mee aan het staatsexamen en dat is pas in mei!

Daarom de vraag: Kent misschien iemand een soortgelijk instituut als James Boswell waar je een Centificaat krijgt en dus niet hoeft te wachten op het staatsexamen?

Groetjes,

Pseudoniem:p:

Hai,

Het viel me op dat je schreef dat de najaarscursus Natuurkunde bij James
Boswell afgelast is. Aangezien ik morgen met de najaarscursus Natuurkunde bij JB
begin ben je helaas verkeerd voorgelicht. Misschien dat er uitvallers zijn en
dat je alsnog mee kunt doen? Is zeker een belletje waard denk ik.
Succes en wieweet tot van de week op de cursus.

Groeten,
Lady in red
 
Beste Lady in red,

Waarschijnlijk ga jij dan de cursus natuurkunde voor VWO doen?

Voor de KLS is alleen de HAVO variant nodig en de cursus natuurkunde VWO niveau wil me ook niet hebben (daar moet je natuurkunde 1 havo niveau voor hebben).

Groetjes,

Pseudoniem :p:
 
Beste Lady in red,

Waarschijnlijk ga jij dan de cursus natuurkunde voor VWO doen?

Voor de KLS is alleen de HAVO variant nodig en de cursus natuurkunde VWO niveau wil me ook niet hebben (daar moet je natuurkunde 1 havo niveau voor hebben).

Groetjes,

Pseudoniem :p:
Heb destijds bij JBI ook gewoon natuurkunde 1 VWO gedaan voor de KLS. Was geen probleem
 
Nee dat weet ik, wat ik probeer te zeggen is dat het JBI me niet toelaat tot de cursus VWO natuurkunde omdat ik daar de basis niet voor heb.

Pseudoniem :p:
 
Heb ik ook niet hoor. Ik had profiel C&M op de havo dus heb alleen een beetje basis gehad tot de 3e. Daarna heb ik het laten vallen. Nu ga ik toch (vandaag) beginnen bij het JBI om de vwo cursus te volgen. Ze zeggen dat het mijn eigen keus is en dat ik zelf maar moet inschatten of ik het aankan.
 
Bedankt Toes!

Morgen ochtend maar gelijk even bellen met het JBI. Die gasten daar zijn werkelijk waar niet te geloven. Ik heb ze vorige week nog aan de lijn gehad en m'n hele verhaal uitgelegd en die vrouw beweerde dat mijn enige optie een examen in december was en dat ik het verder maar zelf moest uitzoeken.

Hopenlijk is er nog een plekje vrij en zie je me op het JBI!

Pseudoniem :p:
 
Helaas pindakaas,

De cursus voor VWO najaar zit vol. Dus het word toch gezellig thuis studeren!

Wel bedankt voor alle reacties:)

Pseudoniem :p:
 
En hoe zit 't met de betabrug aan de UVA in Amsterdam?
Iemand die ik ken doet wiskunde nu met mij aan het JBI, maar gaat voor natuurkunde een betabrug traject in Amsterdam doen. Doet weliswaar geen vliegopleiding daarna, maar toch het checken waard?!

Is dat wellicht een geaccepteerde aanvulling op vakkenpakket, voor de KLS?
Weet hier iemand meer over?

http://www.studeren.uva.nl/betabrug
 
Back
Top