Soorten Vliegscholen

Pilotesserin

New member
Hallo allemaal!
Ik ben sinds kort nieuwe hier, en moet ten eerste zeggen dat ik al zo veel heb gehad aan al jullie ervaringen, tips en instructies. Heel erg bedankt daarvoor alvast!
Helaas ben ik eergister voor de PO2 voor KLS afgewezen (waar ik heel erg van baal..). Maar nu ben ik op zoek naar een andere geschikte vliegschool. Ik heb natuurlijk al goed rondgekeken maar ik zou graag nog meningen willen zien van mensen die er zelf ervaring mee hebben. Dus bij deze, ik hoop dat jullie misschien ervaringen of tips hebben waardoor ik makkelijker mijn keuze kan maken voor een goede school voor mij!

Alvast bedankt!

Pilotesserin ;)
 
Hai Pilotesserin. Jammer van je afwijzing, maar mooi dat je het er niet bij laat zitten. Hebben ze je nog specifieke tips gegeven waar je nog wat mee kan, waarom je bent afgewezen?

Je kan op airwork meerdere topics vinden die direct antwoord geven op je vraag, gewoon een beetje goed de topics doornemen en zoeken. Zou je het aan mij persoonlijk vragen, dan zou ik me als ik jou was gaan richten op EPST en CAE/NLS. Ook daarover kan je genoeg recente info vinden in meerdere topics.
 
Hey Nosig,
bedankt voor je reactie! ik heb het rapport nog niet ontvangen waarin staat wat er aan mij scheelt, maar ze had het wel over mijn lage technische kennis en dat ze bang waren dat de techniek in de opleiding mij niet kon motiveren en daarom er uit zou stappen ergens in de opleiding.. Zit inderdaad aan de NLS te denken, lekker dichtbij. maar ik hoor weinig goede reactie over NLS, of lees ik dan gewoon de verkeerde dingen?EPST lijkt me de beste, maar is zo ver weg.. welke school heb jij gezeten als ik vragen mag?
 
EPST lijkt me de beste, maar is zo ver weg.. ?

Vergeet niet dat je ervanuit moet gaan dat je na de opleiding ook niet in nederland zult werken. En naar mijn weten heb je bij de NLS alleen grondschool in Hoofddorp, al het vliegwerk (correct me if i'm wrong) is in portugal.
 
Ga bij het zoeken van je opleiding niet naar de afstand vanaf thuis kijken! Wanneer je zoveel geld aan een opleiding uit gaat geven is het niet zo van belang dat die dicht bij huis zit. Je moet gewoon een kwalitatief goede school zoeken waar jij je het best bij voelt. Zit deze opleiding in Engeland? Ok, dan ga je naar Engeland ;)! Zit deze opleiding toevallig dichter bij huis. Ok dan, mooi meegenomen. Ik reis zelf ook 4 jaar lang op en neer tussen Noord-Limburg en Groningen (AP&M-studie; elke week 3,5 uur heen en terug).

Veel succes bij je keuze!

Tim
 
zoals tim al zegt, ga idd bij deze opleiding en dit beroep niet naar afstand kijken. je kan letterlijk overal terecht komen. ikzelf ben van den haag naar maastricht (meerssen) gegaan
(stella) hoe minder reistijd (zit nu op kamers) hoe beter voor je studie.
 
Inderdaad, afstand zou geen issue moeten zijn. Sterker nog, het zou je moeten trekken als een school in de VS zit, reizen en van huis zijn moet je leuk vinden anders zou ik sowieso niet aan het beroep beginnen nog los gezien van het feit dat je je werkgever straks over de hele wereld moet gaan zoeken. De markt in NL is gewoon klein terwijl er vaak nog wel kansen liggen in Duitsland, Engeland, België, Spanje etc etc. Voor de KLS had je ook naar Groningen gemoeten (buitenland voor velen) en naar de VS voor een paar maanden.

Zelf OBS gedaan. Dat was op zich leuk en ben met veel geluk en geduld nog ergens terecht gekomen, maar zou dat niet aanraden. Bestaat nu niet meer, is failliet gegaan en EAT gaan heten, toen failliet gegaan en EFTO gaan heten wat net failliet is gegaan. Niet aan beginnnen... De aftercare is één van de belangerijkste dingen, zowel met EPST als met NLS zit je dan redelijk goed. EPST is in Oxford en een gedeelte in de VS, de Danfly opleiding van hen zit geheel in Denemarken. NLS is 8 maanden Hoofddorp, dan 8 maanden Evora (Portugal). Vriendin is net begonnen bij NLS, nu zo'n 2 maanden bezig. Ga gewoon kijken en praten met beide scholen, zien wat je aanspreekt. Beide hebben een garantiefonds via ABN AMRO, dus je ouders of een rijke oom hoeven niet borg te staan.
 
Bedankt voor jullie reacties! jullie hebben helemaal gelijk, is eigenlijk alleen maar een super mooie uitdaging om ergens anders een opleiding te volgen. En als die kans mij gegeven wordt moet ik hem ook zeker grijpen! ik ga inderdaad even bij de NLS en EPST kijken, die spreken me het meeste aan! bedankt!
 
Zelf OBS gedaan. Dat was op zich leuk en ben met veel geluk en geduld nog ergens terecht gekomen, maar zou dat niet aanraden. Bestaat nu niet meer, is failliet gegaan en EAT gaan heten, toen failliet gegaan en EFTO gaan heten wat net failliet is gegaan. Niet aan beginnnen...

Stimmt genau Nosig :), alles goed jongen?

Ben bijna uitgechecked op de 320, wat een verademing na 7 jaar CRJ :yeehaa:

Groetjes uit sunny Germany.
 
de Danfly opleiding van hen zit geheel in Denemarken

Die route bestaat volgens mij niet meer. ´t is voorlopig alleen maar weer even Oxford. Maar verder is EPST denk ik een hele goede keuze.
 
Stimmt genau Nosig :), alles goed jongen?
Ben bijna uitgechecked op de 320, wat een verademing na 7 jaar CRJ :yeehaa:
Groetjes uit sunny Germany.

Hé papa M! Ben nog steeds jaloers op je locatie, gaaf dat je nu (bijna) bus chauffeur bent. Nog aan het motorrijden geslagen? Hoop eind november baas op de nieuwe sambajet te worden, ook half vlaaibaaiwaair. Na 5.5 jaar F50 ben ik daar ook wel aan toe. Uiteindelijk komt het wel goed met al die OBSers :biertje:.
 
Back
Top