Volgens mijn baas geen piloot kunnen worden ...

Kwam m pas geleden nog tegen en met plezier verteld waar ik mee bezig was.

Hahaha, dat heb ik ook vaak mogen doen. Die mensen die mij vroeger hebben verteld dat ik nooit piloot zou kunnen worden want ik was toch te slecht en kon niets etc etc. Well bck at ya all! Die kijken toch erg op als je verteld dat je nu een kist vliegt met 180 passagiers en dat je alle checks prima doorloopt en dat je misschien wel op een van hun vluchten als vlieger aanwezig was.

:rt:
 
Ik heb bijna hetzelfde gehad:p

Decaan: 'Wat wil je worden?'
Compadre: 'Verkeersvlieger meneer.'
Decaan: 'Maar dat is een HBO opleiding en jij hebt VWO gedaan dus dat is zonde.'

:confused:

Misschien wilde hij vroeger zelf ook piloot worden maar was híj niet goed genoeg :p
 
Ach ja, piloot is nou eenmaal een van die beroepen waar iedereen denkt exact te weten wat je moet kunnen en wat je nou de hele dag doet. De hoeveelheid keren dat ik al gehoord heb: "oh, je bent piloot. Dan moet je wel hele goeie ogen hebben" is al niet meer op een aantal handen te tellen. En zo zijn er nog een heleboel voorbeelden. Afhankelijk van wie het zegt maak ik dan altijd maar een afweging of ik er echt serieus op in ga. Soms vind ik een glimlach met "Ja, inderdaad..." voldoende.
 
Last edited:
Opmerkingen hebben mensen altijd klaar:stapelge: heb ook achter mijn rug om dingen gehoort van "hij is wel een dromer zeg" en ''hij zou wat meer aan z'n toekomst moeten doen".
Heb me er ook nooit wat van aangetrokken laat ze toch lekker:rolleyes:.

Op m'n huidige baantje is nog een collega die piloot wilt worden dus daar vallen de opmerkingen wel mee.
We zitten inmiddels samen in de aanname procedure voor de LLS.
Morgen heb ik mijn MED op schiphol.
3 Okt mijn grading en als ik dan door ben spreek ik nog wel is af met de mensen die me voor dromer uitmaakten om wat te drinken en over de toekomst te babbelen:yeehaa:.

Zolang je van jezelf maar weet dat je het kan... kan alleen de keuring nog in de weg staan;).

Cheers
 
Zulke opmerkingen komen vaak voort uit jaloezie. En jaloezie komt weer voort uit een gebrek aan zelfwaardering. Diegene vindt dan dat jij 'beter' bent dan hij omdat jij wel iets moois hebt en hij niet.

Als ik op de LTS wel eens vertelde dat ik piloot wilde worden dan werd mij altijd verteld (door leraren) dat ik die droom beter kon laten varen. Ook zou een MTS opleiding veel te zwaar voor mij zijn. Ik heb echter na mijn LTS de MTS op mijn sloffen gehaald om daarna nog een propedeuse HTS te halen. Ook als het tijdens een stage ter sprake kwam werd er vaak hard gelachen.

Je zal je hele leven met dit soort mensen te maken hebben. Wen er vast aan.
 
Het nadeel van dit soort reacties is vaak dat je gewoon het super graag wil, maar anderen dat niet zien! Ze denk of dat je een uitslover bent en dat je er mee wil pronken.

Met sport heb ik dat al zo vaak meegemaakt. Dan ben je net nieuw in een team en dan ben je fanatiek en ga je ervoor en dan krijg je soms allemaal opmerkingen naar je toe. Puur uit jaloezie terwijl je dat zelf als speler helemaal niet voor ogen had. Je wilt gewoon winnen en je best doen, maar als anderen er anders over denken, moet je je er vooral niet iets van aantrekken! Jij weet wat je leuk vind en dat moet je doen!!
 
Hallo,

ik heb 2 vragen:

A. Waar maakt men zich druk over als iemand een dergelijke opmerking plaatst ?

B. Waarom zal diegene die zo'n opmerking plaatst, zelf piloot hebben willen
worden (en momenteel jaloers etc. zijn) ?


Met groet,

BH
 
Hallo,

ik heb 2 vragen:

A. Waar maakt men zich druk over als iemand een dergelijke opmerking plaatst ?

B. Waarom zal diegene die zo'n opmerking plaatst, zelf piloot hebben willen
worden (en momenteel jaloers etc. zijn) ?


Met groet,

BH


A. Dat weet ik ook niet.

B. Het gaat niet zozeer om het beroep piloot. Het gaat meer om een 'droom' of carrière die ze zelf niet hebben waar kunnen maken. Vaak komt er dan jaloezie en afgunst naar boven omdat het iemand anders wel lijkt te gaan lukken of is gelukt.
 
Dat zal idd veel voorkomen... Maar alsnog een beetje een voorbarige conclusie ;)

Hoe dan ook is het gewoon flauw om iemand z'n droom niet te waarderen door lullige opmerkingen te maken.
 
In ieder mens zit een bepaalde vorm van jaloezie. En bij sommige mensen is dit heel sterk. Dit is geen mening maar een feit.
 
?

?

A. Dat weet ik ook niet.

B. Het gaat niet zozeer om het beroep piloot. Het gaat meer om een 'droom' of carrière die ze zelf niet hebben waar kunnen maken. Vaak komt er dan jaloezie en afgunst naar boven omdat het iemand anders wel lijkt te gaan lukken of is gelukt.

Wacht even heurh. Tussen het kenbaar maken dat je verkeersvlieger wilt worden en het ook daadwerkelijk doen zit een ontzettend groot verschil. Namelijk het verschil van the talk en the walk. Het kan er nooit op lijken dat het je gaat lukken tot je die opleiding binnen hebt geharkt of, beter nog, een baan hebt. Als je de selectie en de opleiding hebt gehaald ben je er gewoon nog niet.

Zoals iedereen hier ben ik hier ook wel bekend met de opmerkingen. "Red je noooooooit. Dat is echt VET moeilijk." Het probleem zit hem ook in de mentaliteit. Mensen vinden het niet erg als het goed met je gaat, als het maar niet beter gaat dan bij hun. Dan is het goed.

Ook van de decaan op school kreeg ik te horen dat ik me beter op iets anders kon richten. Dat kan ik hem eigenlijk ook niet kwalijk nemen want op de middelbare school was ik ook echt een losgeslagen projectiel. (Volgens mij nog steeds het spijbelrecord op de RSG) ;)

Maar goed, het deert allemaal niets. De mensen die dingen bereiken in het leven zijn altijd mensen geweest die zich niets aantrekken van mensen die hun proberen te ontmoedigen. Opbouwende kritiek is altijd welkom, maar je poging moet niet worden ondermijnd door mensen die er helemaal niets vanaf weten of mensen die je willen zien falen.
 
Wacht even heurh. Tussen het kenbaar maken dat je verkeersvlieger wilt worden en het ook daadwerkelijk doen zit een ontzettend groot verschil. Namelijk het verschil van the talk en the walk. Het kan er nooit op lijken dat het je gaat lukken tot je die opleiding binnen hebt geharkt of, beter nog, een baan hebt. Als je de selectie en de opleiding hebt gehaald ben je er gewoon nog niet.

Zoals iedereen hier ben ik hier ook wel bekend met de opmerkingen. "Red je noooooooit. Dat is echt VET moeilijk." Het probleem zit hem ook in de mentaliteit. Mensen vinden het niet erg als het goed met je gaat, als het maar niet beter gaat dan bij hun. Dan is het goed.

Ook van de decaan op school kreeg ik te horen dat ik me beter op iets anders kon richten. Dat kan ik hem eigenlijk ook niet kwalijk nemen want op de middelbare school was ik ook echt een losgeslagen projectiel. (Volgens mij nog steeds het spijbelrecord op de RSG) ;)

Maar goed, het deert allemaal niets. De mensen die dingen bereiken in het leven zijn altijd mensen geweest die zich niets aantrekken van mensen die hun proberen te ontmoedigen. Opbouwende kritiek is altijd welkom, maar je poging moet niet worden ondermijnd door mensen die er helemaal niets vanaf weten of mensen die je willen zien falen.

Ik heb het niet specifiek over het beroep verkeersvlieger, maar over een 'droom' of carrière in het algemeen.
 
Ben ik nou weer de enige die dit een ontzettend JEUK topic vind?

Lekker online huilie huilie doen omdat een "Horeca manager" je een beetje loopt af te zeiken?

Moet dadelijk je ook nog een group hug hebben? :passed:
 
Ben ik nou weer de enige die dit een ontzettend JEUK topic vind?

Lekker online huilie huilie doen omdat een "Horeca manager" je een beetje loopt af te zeiken?

Moet dadelijk je ook nog een group hug hebben? :passed:


Jij noemt het huilie huilie. Ik noem het een discussie.
Als je het topic niets vind, lees het dan ook niet.
 
Wel huilie huilie! Als een bijvoorbeeld instructeur van een vliegschool zegt dat het niks wordt dat is iets anders, maar een Horeca baas? Zeg nou zelf... En daar laat ie zich mee op de kast jagen? Pfffffff, get a life!
 
Back
Top