Volgens mijn baas geen piloot kunnen worden ...

Helemaal niets van aantrekken van dat soort reacties. Ik heb vroeger zelf een aantal jaren in de horeca gewerkt als jobstudent. Als die niet klagen over het weer, dan klagen die wel over de werknemers... ;) Lijkt mij inderdaad eerder een gefrusteerd man.

Niet veel aandacht aan geven en niet veel energie in steken. Reageer even onnozel als zijn commentaar: 'is de enige manier waarbij ik hogerop kan raken...' bijvoorbeeld.
 
Ergens op deze site gelezen:

"How do you know if there's a pilot at a party?"
"Just wait, and he/she will come to you and tell you"

Moet zeggen dat ik hier ook wel wat last van heb...niet om te bluffen, maar omdat ik het vliegen zo ontiegelijk leuk vind en dat kwijt wil aan anderen ...
Maar er zijn mensen die het helemaal geen ruk interesseert en het over GTST of andere politiek willen hebben, er zijn mensen die het dikdoenerij vinden (als je't voor hobby doet, is't nou eenmaal duurder dan een golf :blabla:) en er zijn mensen die het zouden willen doen en het jou niet gunnen... maar gelukkig de meesten rondom mij vinden het leuk (voor mij).

Wat ik wel vind is dat je je echt niet hoeft in te houden, laat staan schamen, om het te vertellen. Degene die beroepsvlieger worden kunnen het tijdens werktijd het ook niet verborgen houden ... je loopt namelijk meestal rond in je uniform ... als je er voor uit durft te komen, wen je alvast aan de extra aandacht die dat met zich meebrengt.
 
Hades...

Nog eentje die zegt: Trek je er niks van aan. Ik was eigenwijs als pizzabezorger, ik kon t niet snel genoeg etc. Half jaar later was ik manager.

Ik kon niet vliegen, had te weinig ruimtelijk inzicht, t zou nooit wat met me worden. Een jaar later zat ik bij BA.

Als jij het wil, en je er hard voor wil werken, kom je vast binnen op een goede vliegschool / goede maatschappij, hoe lang dat ook mag duren.

Ik wil helemaal niet stoer klinken ofzo, ik heb ook een hoop geluk gehad. Verder kan ik er nog navertellen dat ik erna een hoop pech heb gehad, maar dat heeft hier weer zo weinig mee te maken...

Succes! Stap over een paar jaar maar binnen in je uniform ;) Eat that!!
 
Heb ook n x de reactie in de trant "never gonna happen" gehad..
Kwam m pas geleden nog tegen en met plezier verteld waar ik mee bezig was.
 
Hij zei onlangs "Ik hoop dat je het toch niet te serieus nam ? <naam van zijn vrouw> zei dat je het te serieus opnam

:rolleyes:

Right ... Anyway, is bvb een jaar in een restaurant / pub werken als kelner niet iets positiefs voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden etc ?
 
Decaan: 'Wat wil je worden?'
Overload: 'verkeersvlieger meneer'.
Decaan: 'ja, maar wat wil je echt worden'.


Algemeen publiek: 'ik zou ook piloot zijn geworden als ik geen platvoeten, druipneus, bril, slechte oren, kleurendoofheid, zwemmerseczeem, flaporen, ingegroeide teennagel, dwangneurose, etc etc etc had gehad'.
 
Apart dat die man zo reageert zeg. Ik werk ook in de horeca op dit moment, en mijn baas reageerde juist erg enthousiast toen ik zei dat ik niet wilde doorgroeien binnen het bedrijf maar wilde gaan vliegen. Dat had hij zelf ook altijd gewild, maar bij Rob van de Stigtenhorst (nu: Stella) afgewezen bij MED op kleurenblindheid in 1 oogkwadrant. Hij kwam meteen met wat tips op de proppen :p Mijn ervaring is dat eigenlijk iedereen die hoort dat je piloot wilt worden (ik vertel er nooit zoveel over, maar als men er naar vraagt) het "cool" en "gaaf" en "spannend" vindt. Hoe reageren de andere mensen in je omgeving er op? Het lijkt me dat je baas maar 1 individu uit 'de groep' is, dus daar zou ik me niet te druk om maken. Succes.
 
Ik heb toevallig op mijn werk (caissiere in supermarkt) een ander meisje/vrouw ontmoet die het ook graag wil worden. Is ontzettend leuk om dan over van alles en nog wat te praten (als er tijd is) wat met luchtvaart te maken heeft. Zit zelf in selectie dus dan kun je elkaar op de hoogte houden.

Over het algemeen heb ik ook positieve reacties gehad. Sommige zeggen wel eens (en dat vind ik echt super fijn, maar niet om mee op te scheppen): dat vind ik nou echt iets voor jou ;p

Ik hoop dat ze dat ook op de KLS zeggen en ik door mag naar de GVSS xd
 
Ik ben volgens hem ook te perfectionistisch en rechtlijnig ...

Dat zijn volgens mij net eigenschappen die een piloot nodig heeft, net zoals een beetje eigenwijsheid & koppigheid of niet soms :rolleyes:
 
Decaan: 'Wat wil je worden?'
Overload: 'verkeersvlieger meneer'.
Decaan: 'ja, maar wat wil je echt worden'.


Algemeen publiek: 'ik zou ook piloot zijn geworden als ik geen platvoeten, druipneus, bril, slechte oren, kleurendoofheid, zwemmerseczeem, flaporen, ingegroeide teennagel, dwangneurose, etc etc etc had gehad'.

Ik heb bijna hetzelfde gehad:p

Decaan: 'Wat wil je worden?'
Compadre: 'Verkeersvlieger meneer.'
Decaan: 'Maar dat is een HBO opleiding en jij hebt VWO gedaan dus dat is zonde.'

:confused:
 
Ik ben volgens hem ook te perfectionistisch en rechtlijnig ...

Dat zijn volgens mij net eigenschappen die een piloot nodig heeft, net zoals een beetje eigenwijsheid & koppigheid of niet soms :rolleyes:

Zou ik niet vanuit gaan...

Vliegen bij een grote maatschappij doe je altijd in teamverband. Daar word je ook op geselecteerd.
 
Ik heb bijna hetzelfde gehad:p

Decaan: 'Wat wil je worden?'
Compadre: 'Verkeersvlieger meneer.'
Decaan: 'Maar dat is een HBO opleiding en jij hebt VWO gedaan dus dat is zonde.'

:confused:

HBO? You wish! We all wish! Dan konden we nog effe achteraf stufi claimen. :D
Enfin, kritiek incasseren, dat is een goede eigenschap.
 
Ik heb bijna hetzelfde gehad:p

Decaan: 'Wat wil je worden?'
Compadre: 'Verkeersvlieger meneer.'
Decaan: 'Maar dat is een HBO opleiding en jij hebt VWO gedaan dus dat is zonde.'

:confused:

ik heb ook zoiets gehad, alleen dan nog ietsje anders ;)

decaan: 'Wat wil je worden?'
tjiptjap: 'Verkeersvlieger meneer.'
decaan: 'Maar je bent een meisje! :eek: '
tjiptjap: 'Ja, dus?' :grijns:
decaan: '.........'

hoezo vrouwendiscriminatie?
 
Heheh, doet me denken aan het raadsel:

Een man en zijn zoon raken betrokken in een verkeersongeluk. De man sterft ter plekke, en de zoon wordt in kritieke toestand naar het ziekenhuis vervoert. Daar aangekomen kijkt de chirurg van dienst naar de jongen en zegt: ik kan deze persoon niet opereren, hij is mijn zoon...

Rara politiepet...
 
Volgens mijn baas, waar ik nu al een maand werk als jobstudent (Horeca, kelner in een restaurant) kan ik 'geen piloot worden' omdat ik ...

1) Af en toe een kommetje vergeet af te ruimen omdat ik bvb mijn beide handen (en armen ;)) vol had en er geen plaats meer was om bvb dat potje te zetten, en daarna eerst snel een andere bestelling doe en zo dat 1 potje vergeet op te halen ...
:

Misschien bedoelde hij dat je nu geen Steward kan worden ;)!

Op de middelbare school sprak ik een andere gozer zeer vaak die ook net als mij droomde over een "kantoor in de wolken". Maar hij achtte mij nooit in staat te zijn voor het beroep piloot.
Echter nu ik door de GVSS ben, en hij vroegtijdig is afgevallen tijdens de KLS- selectie, neemt hij z'n telefoon niet op als ik hem bel, beantwoordt hij mijn mail niet en zie ik hem nooit meer!

Ik vraag me af wat ik fout heb gedaan.......
 
Last edited:
Back
Top