KLS klas 09-03

- KLS * 09-03* -

Dutch 747
Flantua
iDoll
Mister G.
Pseudoniem




5 Pas :1855:


Las in het topic van 10-03 dat die al 7 airworkers hebben gevonden en 4 niet-airworkers. Moeten We contactadvertenties gaan plaatsen?

Groeten Flantua
 
Hey boys and girl ik heb contact gehad met de ANB pilot desk en ze hebben me een voorbeeld opgestuurd van het aanbod wat ze hebben gedaan aan klas 09-01. Wel intressant om allemaal te lezen, want dan weet je tenminste hoe het aanbod eruit gaat zien in juli/augustus. Ze hebben 09-01 devolgende rentes aangeboden:3 jaar vast 5,8% ; 5 jaar vast 6,1% ; 10 jaar vast 6,5%.
Verder rekenen ze voor het lenen van rente, huisvesting en levensonderhoud dezelfde rentes (dus niet extra hoge rentes zoals vaak de ronde gaat!)
Hoop dat jullie er wat aan hebben!
 
Tjah het is niet anders... Van de zonnige kant, onze voorpret duurt langer :grijns:

Maar eh.. "pa-klas" ?! :confused: vertel...

Flantua
 
Hey boys and girl ik heb contact gehad met de ANB pilot desk en ze hebben me een voorbeeld opgestuurd van het aanbod wat ze hebben gedaan aan klas 09-01. Wel intressant om allemaal te lezen, want dan weet je tenminste hoe het aanbod eruit gaat zien in juli/augustus. Ze hebben 09-01 devolgende rentes aangeboden:3 jaar vast 5,8% ; 5 jaar vast 6,1% ; 10 jaar vast 6,5%.
Verder rekenen ze voor het lenen van rente, huisvesting en levensonderhoud dezelfde rentes (dus niet extra hoge rentes zoals vaak de ronde gaat!)
Hoop dat jullie er wat aan hebben!

Bij friesland bank heb je wel hogere rentes voor je levensonderhoud, maar dat zul je wel zien als je daar ook op bezoek gaat.
 
Heel even tussendoor: wat denken jullie nodig te gaan hebben voor levensonderhoud tijdens de KLS? Ik had het goede plan opgevat om in mijn tussenjaar een tijdje harder te gaan werken om in ieder geval mijn levensonderhoud niet te hoeven lenen. Alleen ben ik uit het oog verloren hoe veel het ongeveer allemaal moet gaan kosten. :eek!:

Waarschijnlijk zijn jullie al wat verder in het denktraject, dus plaats ik mijn vraag even hier :D
 
375 voor een kamer + levensonderhoud (wat helemaal aan je uitgavenpatroon ligt) en dat maal (grofweg) 20?
 
In een rekenvoorbeeldje van ABN zag ik dat ze uitgaan van 400 Euro per maand.
Ik denk dat dit heel aardig overeenkomt met wat je nodig gaat hebben tijdens je studie.

Flantua
 
375 voor een kamer + levensonderhoud (wat helemaal aan je uitgavenpatroon ligt) en dat maal (grofweg) 20?

De richtlijn voor de opleidingsduur is 21 maanden, deze termijn wordt meestal overschreden door uiteenlopende redenen. Huisvesting in de USA (+/- 5 maanden) zit in de opleidingssom inbegrepen.
 
21 - 5= 16; 16+ 4(uitloop: wachttijd voor VS?) = 20. Daarom ook grofweg 20 ;). Maar KLS'ers mogen dus uitgaan van een 700-800 euro per maand. Pfoe, wat een bedrag.
 
Bij friesland bank heb je wel hogere rentes voor je levensonderhoud, maar dat zul je wel zien als je daar ook op bezoek gaat.

ok tnx! hun hielden me nog met een kluitje in het riet met een bericht dat ik in juli een aanbod zou ontvangen.
 
Ik kan bij de frieslandbank (zelfde als de KLSers) per maand maximaal 700 euro lenen. Maargoed, of dat voor DFA'ers anders dan voor KLSers is weet ik niet. Betwijfel het.
 
Volgens mij klopt dat rekensommetje van 21 - 5= 16; 16+ 4(uitloop: wachttijd voor VS?) = 20 niet helemaal.

Omdat:
- wanneer je moet wachten om naar de VS te gaan kan je mischien wel gewoon thuis gaan wonen lijkt mij handiger dan voor niks daar te gaan zitten en te betalen.
- Mijn broer zit nu op de KLS en hij zit nu op schiphol, hij woont gewoon thuis dus die 21 klopt ook niet. Ik weet niet precies waar je woont maar daar moet ook rekening mee houden dat een deel op schiphol gebeurt.
- Bovendien zie je dat veel mensen die naar de VS gaan een auto met een groep kopen.
- Veel KLS ers krijgen tijdens hun opleiding een DX te vliegen (een extra vlucht om te verbeteren) dit zit niet in de kosten.
- CAVV vraagt ook lidmaatschap
- Je krijgt geen OV dus vervoer moet je ook zien te regelen.

verder klopt het wel aardig dat je op zo n 700 a 800 euro per maand uit komt.
 
Volgens mij klopt dat rekensommetje van 21 - 5= 16; 16+ 4(uitloop: wachttijd voor VS?) = 20 niet helemaal.

Omdat:
- wanneer je moet wachten om naar de VS te gaan kan je mischien wel gewoon thuis gaan wonen lijkt mij handiger dan voor niks daar te gaan zitten en te betalen.
- Mijn broer zit nu op de KLS en hij zit nu op schiphol, hij woont gewoon thuis dus die 21 klopt ook niet. Ik weet niet precies waar je woont maar daar moet ook rekening mee houden dat een deel op schiphol gebeurt.
- Bovendien zie je dat veel mensen die naar de VS gaan een auto met een groep kopen.
- Veel KLS ers krijgen tijdens hun opleiding een DX te vliegen (een extra vlucht om te verbeteren) dit zit niet in de kosten.
- CAVV vraagt ook lidmaatschap
- Je krijgt geen OV dus vervoer moet je ook zien te regelen.

verder klopt het wel aardig dat je op zo n 700 a 800 euro per maand uit komt.


Ok dus levensondehoud+huisvesting op de KLS 800 euro per maand, we wisten dat het niet gratis was he ;)
 
Back
Top