VMBO = High School ?

G

Guest

Guest
Hallo


Is VMBO gelijk aan de Amerikaanse high school ?

Wie heeft hier wat info over ?

Bedankt.
 
dat je dit uberhaupt nog moet vragen... sorry erg bot maar ... NEE

ik wil natuurlijk niet vervelend zijn. je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat als je als opleiding een buitenlandse student aanneemt dat je het "vreemde" diploma eerder gaat downgraden dan upgraden. Als het andersom zou zijn dan zou dit natuurlijk erg handig zijn. 3X verhuizen en je bent professor
 
In wat voor verband stel je deze vraag ?

VMBO is highschool, maar je GPA is zeer laag. M.a.w. je hebt heel veel concurrentie om bij een college te willen worden aangenomen in Amerika. Ik weet niet waarom je dit vraagt, maar ik denk dat een gemiddelde VMBO'er een GPA van < 2 heeft en dat is niet goed! Een HAVO'er zal tussen de 2 en de 3 hebben en een VWO'er tussen de 3 en de 4. Tussen de 3 en 4 heb je zeer veel kans aangenomen te worden bij universiteiten als Harvard en Yale (vaak moet je zelfs 3,75 of meer hebben).

Maar nogmaals met VMBO moet je naar een community college. Ik weet het niet precies, maar dat is volgens mij vooral praktijkonderwijs.

Om in Amerika te werken bij een major is een 4 jaar college degree vereist!

Nogmaals, ik weet niet in wat voor verband je deze vraag stelt. Graag opheldering hierover.

Nog een klein puntje. Ik vind je posts zeer ondoorgrond. Je blijft maar vragen, zonder zelf te zoeken. Werk daar eens aan, want dit is niet de eerste thread die je maakt die je makkelijk zelf had kunnen vinden ;)
 
In wat voor verband stel je deze vraag ?

VMBO is highschool, maar je GPA is zeer laag. M.a.w. je hebt heel veel concurrentie om bij een college te willen worden aangenomen in Amerika. Ik weet niet waarom je dit vraagt, maar ik denk dat een gemiddelde VMBO'er een GPA van < 2 heeft en dat is niet goed! Een HAVO'er zal tussen de 2 en de 3 hebben en een VWO'er tussen de 3 en de 4. Tussen de 3 en 4 heb je zeer veel kans aangenomen te worden bij universiteiten als Harvard en Yale (vaak moet je zelfs 3,75 of meer hebben).

Maar nogmaals met VMBO moet je naar een community college. Ik weet het niet precies, maar dat is volgens mij vooral praktijkonderwijs.

Om in Amerika te werken bij een major is een 4 jaar college degree vereist!

Nogmaals, ik weet niet in wat voor verband je deze vraag stelt. Graag opheldering hierover.

Nog een klein puntje. Ik vind je posts zeer ondoorgrond. Je blijft maar vragen, zonder zelf te zoeken. Werk daar eens aan, want dit is niet de eerste thread die je maakt die je makkelijk zelf had kunnen vinden ;)


Hallo

ik doe zelf geen VMBO meer, ik wou gewoon weten hoe VMBO/HAVO/VWO overeenkomt met het Amerikaans onderwijssysteem.

Bedankt.
 
kijk Hier eens.
Zelf willen zoeken is geen slechte eigenschap.
Overigens denk ik dat het niet geheel te vergelijken is met hbo maar meer met een WO Bachelor.

ik zoek ook zelf, maar ik wil vraag het gewoon om het te verifiëren
 
Back
Top