Stella naar Amerika!

Status
Not open for further replies.
Dit topic gaat weer helemaal nergens over. Veel mensen die in het wilde weg schieten zonder er het fijne van te weten. Vooral veel (steeds dezelfde) personen staan wat mij betreft te vroeg klaar met een oordeel of conclusie.
Dat Stella naar de VS gaat is nog niet eens officieel gecommuniceerd naar de leerlingen. Omdat de plannen bekend werden zijn de meeste klassen inmiddels wel op de hoogte gebracht van het voornemen. Maar wie gaat en wie niet, dat is nog niet duidelijk.
Wel is duidelijk dat het hoe dan ook slechts over fase 2&3 gaat. Dus enkel de VFR omstandigheden in NL ontwijken. Een traject van zo'n twee maanden dus.
Voor wat betreft de kosten ben ik helemaal voor een verlaging! Een verhoging zal het sowieso niet zijn. En als ik twee maanden van mijn traject af kan snoepen door even in de VS te vliegen levert mij dat al op zijn minst de twee maanden rente op. (En misschien wel twee maanden meer salaris..)
 
Waarom zou Stella de prijs omlaag gooien als andere opleidingen die hun praktijk in de VS doen nagenoeg (of zelfs hogere) prijzen hebben ?
Maar goed, natuurlijk weer voor enkele een mooie kans om Stella te bashen......
 
[/Waarom zou Stella de prijs omlaag gooien als andere opleidingen die hun praktijk in de VS doen nagenoeg (of zelfs hogere) prijzen hebben ?
QUOTE]

Ze willen zich toch onderscheiden van andere vliegscholen en 500 leerlingen krijgen???

Andere vraag:

Waarom zou Stella de prijs NIET omlaag gooien als de kostprijs van de opleiding veel lager is (vanwege het deel in amerika) dan voorheen?

Cheers!
 
Waarom zou Stella de prijs omlaag gooien als andere opleidingen die hun praktijk in de VS doen nagenoeg (of zelfs hogere) prijzen hebben ?

Wellicht om een sterkere concurrentiepositie te bemachtigen.

:eek:fftopic: Was je me net voor slambam.
 
Last edited:
Ik pas de schoen, dus ik trek hem wel aan.
Het korte antwoord op mijn vraag was dus: het is niet confirmed en dus een (onjuist) rumour.
Ik doe graag weer even mee aan de stella bash die ik vorig jaar heb beindigd, omdat ik de hoop had dat stella de groeiproblemen zou overwinnen.
Wat schetst echter mijn verbazing als ik na een jaar, gewoon voor de lol, het instruktie geven weer op pak? Ik hoor nog steeds de zelfde verhalen (uit eerste hand) van studenten die genaaid worden waar ze bij staan.
Ik zou graag getuige zijn van een thread van een (ex-)stella student die goed terecht is gekomen en die daarna wordt bijgestaan en bijgevallen door AL of een groot deel van zijn/haar medestudenten, maar aangezien ik weinig positiefs hoor uit Teuge, pak ik graag de handschoen weer op en wil potentiele studenten waarschuwen voordat ze met deze school in zee gaan.

Voor de mensen die mijn vorige bash gemist hebben en voor alle duidelijkheid: ik wens de studenten en instrukteurs van stella niets dan voorspoed toe.
Het management......laat maar.

Neos, bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag en het toelichten van de situatie. Ik hoop dat je wensen uitkomen. 2 maanden Amerika kan inderdaad geen kwaad.

Overigens was het onjuiste rumour de wereld ingeholpen door een fervent stella-aanhanger.
 
[/Waarom zou Stella de prijs omlaag gooien als andere opleidingen die hun praktijk in de VS doen nagenoeg (of zelfs hogere) prijzen hebben ?
QUOTE]

Ze willen zich toch onderscheiden van andere vliegscholen en 500 leerlingen krijgen???

Andere vraag:

Waarom zou Stella de prijs NIET omlaag gooien als de kostprijs van de opleiding veel lager is (vanwege het deel in amerika) dan voorheen?

Cheers!

Je hebt helemaal gelijk, ik zou ook graag zien dat de prijs omlaag gaat.
Gezien de kostprijs van een opleiding in Amerika zou dit ook moeten kunnen.
Wat raar is, is dat dit dan weer een reden moet zijn om Stella af te branden.
Start dan de discussie dat ALLE scholen die een deel van de opleiding in Amerika doen de prijs moeten verlagen.

Persoonlijk hang ik de vlag uit als de prijs omlaag gaat :yeehaa:

Cheers.....
 
Ik heb persoonlijk niks tegen Stella, hoor alleen zoveel geruchten over Stella... En was even benieuwd wat wel en wat niet waar was...

Dan nog een gerucht:

Er is hierboven sprake van het evt. goedkoper maken van de opleiding, maar ik heb juist gehoord dat de huidige leerlingen bij moeten betalen voor gestegen brandstofkosten... (heb het ook al even ergens langs zien komen op het board geloof k...)
Klopt dit? En, dit zou niet helemaal logisch zijn met het bovengenoemde... (Amerika zou goedkoper zijn, en toch moeten de leerlingen extra betalen...)

As I said, geen post om iets of iemand te "Bashen", maar ben erg benieuwd of de geruchten wel of niet waar zijn...
 
Last edited:
Snap ook niet direct waarom de prijs drastisch omlaag zou moeten (de euro/dollar daargelaten). Wat ik van de voorgaande posts heb begrepen gaat alleen de initiele VFR fase naar de States. Tel daarbij even twee vliegtickets en kosten huisvesting instructeurs op, en de verschillen zullen mijns inziens miniem zijn ten opzichte van het Nederlandse traject. Ik denk dat de grote winst vooral gehaald moet worden uit de aldaar heersende weersomstandigheden en het verkorte opleidings traject. Voor wie er heen gaat in ieder geval succes.
 
@ MG

Waarom laat je jouw schoenen niet zien in een nieuwe BASH?
Leuk, kan je jouw frustraties weer kwijt....

Altijd Stella dit Stella dat...

On topic again:

Een feit is gewoon dat tot nu toe iedereen daar aan een baan is gekomen.
Of dan wel als instructeur of gelijk als verkeersvlieger.
Iedereen heeft zijn eigen pad.

Ik denk dat het juist positief is dat ze bezig zijn met verniewingen om het traject
te verspoedigen..

Door de brandstoftoeslagen wordt het niet goedkoper..
Een barrel oil is een barrel oil..
Overal in de luchtvaart zijn verhogingen.
Door naar Amerika te gaan hoeven ze misschien de opleiding niet nog duurder te maken.
 
Een feit is gewoon dat tot nu toe iedereen daar aan een baan is gekomen.
Of dan wel als instructeur of gelijk als verkeersvlieger.


Dan heb jij blijkbaar andere feiten dan de personen hierboven, ben benieuwd.

Daarnaast denk ik dat MG niet zo zeer frustraties heeft, maar dat hij keer op keer in het schijnbaar oeverloze bassin van betweters mensen (voordat ze een ton gaan investeren) in ieder geval probeert duidelijk te maken dat het niet enkel koek en ei is op Teuge.
 
Natuurlijk zullen er studenten zijn die nog niet aan het werk zijn.
Het is nou niet zo dat je gelijk ergens kan beginnen.
Solliciteren is nou niet in 1 dag gedaan!!


Vanaf 2004 t/m heden kan ik toch wel zeggen dat ik zeker weet dat het gros een baan heeft.. Dan wel via de school of zelf geregeld...


Dat MG problemen heeft met Stella management is zijn probleem.
Daardoor is de kwaliteit niet gelijk slecht..
Dat er studenten zijn die ontevreden zijn klopt.
Maar als ik de verhalen moet geloven komen dezelfde problemen voor
op iedere andere school. Vertraging opleidingsduur om een voorbeeld te noemen.
 
Een feit is gewoon dat tot nu toe iedereen daar aan een baan is gekomen.

Is een hele andere bewering dan:

Natuurlijk zullen er studenten zijn die nog niet aan het werk zijn.
Vanaf 2004 t/m heden kan ik toch wel zeggen dat ik zeker weet dat het gros een baan heeft..


Natuurlijk is geen enkele school probleemloos, maar als ik over studenten hoor die slechts 2 keer in de week kunnen vliegen dan vind ik dat redelijk schrijnend. Als ik modulair zou gaan zou ik de helft (of minder) kwijt zijn, en alsnog 7 dagen per week kunnen vlammen!
 
Is een hele andere bewering dan:




Natuurlijk is geen enkele school probleemloos, maar als ik over studenten hoor die slechts 2 keer in de week kunnen vliegen dan vind ik dat redelijk schrijnend. Als ik modulair zou gaan zou ik de helft (of minder) kwijt zijn, en alsnog 7 dagen per week kunnen vlammen!


Klopt, iedereen zijn keus.. Waarschijnlijk gaan ze daarom verkassen naar de US of A!!

Denk dat je me niet helemaal begrijpt.

Ik bedoel daarmee te zeggen dat; tot nu toe iedereen een baan heeft.
En tuurlijk zijn er studenten die nog bezig zijn met solliciteren.. Lijkt me logisch!
 
Sinds wanneer is het gros gelijk aan iedereen? Ik begrijp je prima, maar je 'feiten' worden (nog) nergens door ondersteund, erg makkelijk beweren dan.
 
Sinds wanneer is het gros gelijk aan iedereen? Ik begrijp je prima, maar je 'feiten' worden (nog) nergens door ondersteund, erg makkelijk beweren dan.

Het maakt mij niet uit of je het gelooft of niet .....
Ik ga ook niet nog een keer in de herhaling.
En ga hier ook geen namen/ Airlines noemen.
Als er oud studenten zijn die de moeite willen nemen om mijn statement te bekrachtigen.. well see.

Succes met je modulaire opleiding!!!
 
De modulaire opleiding was enkel een voorbeeld, aangezien ik er nog steeds niet helemaal bij kom waarom je zoveel zou betalen terwijl de kans enorm is dat je daarna nog een TR mag dokken. (Hetgeen ik persoonlijk eigenlijk nog veel interessanter vindt, hoeveel stella studenten hebben een baan gevonden zonder daarbij hun TR te hoeven betalen? Maargoed, dat is way offtopic)

Ik snap prima dat je geen namen of cijfers wil noemen, maar dan moet je ook accepteren dat er in ieder geval met argus-ogen naar jou 'feiten' wordt gekeken.

P.s. Een modulaire opleiding ga ik niet nodig hebben, kijk voor de grap eens naar wat profielen...daar valt veel info uit te halen, zo ook dat MG in ieder geval weet waar ie over praat binnen de luchtvaart.
 
@ MG

Waarom laat je jouw schoenen niet zien in een nieuwe BASH?

clown.jpg

Thanks Surferboy for coming to the rescue in mijn nachtelijke uurtjes.

Strut, mijn probleem met het stella management is dat ze haar afspraken naar mij niet zijn nagekomen en daarom voor mij onbetrouwbaar zijn gebleken.
Als dit een op zichzelf staand feit zou zijn geweest, was ik waarschijnlijk gewoon een "ongelukje" (volgens mijn ouders niet trouwens, blijven ze bij hoog en bij laag volhouden).
Helaas zijn er vele verhalen over het niet nakomen van beloftes, afspraken en betalingen. Iedereen doet er zijn/haar voordeel maar mee (of niet, mij om het even), maar u hoeft niet iedereen die niet uw liedje zingt meteen af te zeiken.

Overigens ben ik erg blij dat enkele van de studenten waar ik vorig jaar bij stella mee heb gevlogen een mooie start in de luchtvaart aan het maken zijn.
Dat hebben ze voorlopig bereikt door hard te werken en niet de boot te rocken.
 
Natuurlijk is geen enkele school probleemloos, maar als ik over studenten hoor die slechts 2 keer in de week kunnen vliegen dan vind ik dat redelijk schrijnend.

Bovengenoemde is bij Stella meer regel dan uitzondering.. De studenten mogen daar blij zijn als ze 2 keer per week vliegen! Wat vaak nog niet eens het geval is....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top