Stella naar Amerika!

Status
Not open for further replies.

Mr Jones

Member
Hallo!
Sommigen van jullie denken vast: daar heb je die Jones weer met zijn slappe verhaaltjes, maar denk lekker raak!
Van verschillende betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat Stella Aviation een vierde locatie opent in Florida, USA...
Binnenkort vertrekt de eerste groep al, ben zeer benieuwd.

Groeten,

Mr Jones
 
Goed nieuws voor de andere helft van die 500 leerlingen die nog niet aan vliegen toegekomen zijn...

Wat zijn je bronnen eigenlijk, wat voor band heb je met Stella ? Als je informatie aan wannabe's wilt geven, wees dan een beetje concreet.

Waar vindt IFR-traject plaats ? Je leert veel meer IFR in slecht weer (in NL dus) dan in Florida. Hoeveel kisten kunnen worden bezet tijdens IFR traject. Hoeveel studenten zullen per jaar het IFR traject doen ? IR vindt plaats neem ik aan in NL ?

Disclaimer: Ik heb niets tegen Stella, maar wees een beetje concreet ;)

EDIT: Ook niet onbelangrijk, met welke vliegschool werken ze samen ? Gaan er Nederlandse instructeurs mee daar er een ontzettend groot instructeurstekort is in de States ?
 
"Sommige opleidingsinstituten hebben studiemogelijkheden in het buitenland. Waarom heeft Stella die niet?
Momenteel worden door Stella de mogelijkheden onderzocht om enkele praktijkfases in Amerika te vliegen. Het betreft hier het VFR deel welke dankzij betere weersomstandigheden en faciliteiten op de luchthaven sneller doorlopen zullen worden door de studenten. Uiteraard is het voor zowel de student als instructeur een geweldige ervaring!"

Bron : http://www.stella-aviation-academy.nl/6-FAQ-n17m3
 
In ieder geval instructeurs genoeg met al die werkloze Stella studenten! :yeehaa:

Op naar de 500!!!!!!! :stapelge::stapelge::stapelge:
 
Nou, de opleiding daar is soms binnen 2,5 jaar klaar maar in principe vinden ze wel binnen 6 maanden een baan check phoenix-stella.nl 2 studenten zonder baan.
 
Nou, de opleiding daar is soms binnen 2,5 jaar klaar maar in principe vinden ze wel binnen 6 maanden een baan check phoenix-stella.nl 2 studenten zonder baan.

Safa, je denkt toch zeker niet dat een klas representatief is voor een hele vliegschool? Bovendien is het nog maar de vraag of huidige studenten na voltooing ook nog zo vlot aan een baan komen.
 
Safa, je denkt toch zeker niet dat een klas representatief is voor een hele vliegschool? Bovendien is het nog maar de vraag of huidige studenten na voltooing ook nog zo vlot aan een baan komen.


Hoe zit het met de 100 piloten die naar Lufthansa zijn gegaan? :rolleyes:

[YOUTUBE] http://nl.youtube.com/watch?v=-O67yPiu8tI [/YOUTUBE]

Ik dacht namelijk dat LH passage vliegers alleen aangenomen werden direct van de eigen Lufthansa opleiding...

Van een ex Stella leerling hoorde ik dat er wel aantal ex Stella leerlingen bij LH Cityline vliegen. ( deze zijn op 2 handen te tellen ). Zijn deze max 10 man overgebleven van de 100 die er gesolliciteerd hebben? :cool:
 
Safa, je denkt toch zeker niet dat een klas representatief is voor een hele vliegschool? Bovendien is het nog maar de vraag of huidige studenten na voltooing ook nog zo vlot aan een baan komen.

Dat was maar een voorbeeld, check de andere klassensites dan ook maar.
 
Hoe zit het met de 100 piloten die naar Lufthansa zijn gegaan?

[YOUTUBE] http://nl.youtube.com/watch?v=-O67yPiu8tI [/YOUTUBE]

Ik dacht namelijk dat LH passage vliegers alleen aangenomen werden direct van de eigen Lufthansa opleiding...

Van een ex Stella leerling hoorde ik dat er wel aantal ex Stella leerlingen bij LH Cityline vliegen. ( deze zijn op 2 handen te tellen ). Zijn deze max 10 man overgebleven van de 100 die er gesolliciteerd hebben?

Die info is na een boze brief van LH van de site gehaald. Was gewoon helemaal niet waar.

Ik quote LH:

"Last week I got some phone calls from the netherlands regarding the Stella announcement.

They don't have any agreement for a special supply.

We ask Stella as well as EPST, KLS and so on in the Netherlands for pilots. We are looking for 120 Pilots in 2008. But also in Germany and Europe.

So don't worry about Stella our Management takes already care about the article."


de rest van het epos is hier te volgen:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7463&highlight=lufthansa+stella&page=2



Oh en nog even over dat Amerika verhaal mr Jones. Je vergat wel het volgende te melden:

Een quote van Just Started.....uitdeze htread

Ik zit zelf op Stella en we hebben ongeveer 2 weken geleden een brief gekregen of we even 4 duizend extra wouden betalen! Waarna ze 1 week later met het nieuws komen dat Stella het VFR traject in Amerika gaan doen! TOEVAL?!.... Dus is die 4 duizen extra nu voor brandstof of een trip naar Amerika..
 
hmm, goed nieuws voor Stella toch? Ik snap bepaalde reacties niet helemaal. -->
Mr. Jones, waarom een houding van, lekker puh, Stella gaat naar Amerika? Maar goed, waarom dan weer knullige reacties van anderen hierop? What's the big deal?
:kiss:
 
Nou, de opleiding daar is soms binnen 2,5 jaar klaar maar in principe vinden ze wel binnen 6 maanden een baan check phoenix-stella.nl 2 studenten zonder baan.

Is een andere phoenix-stella klas dan waar ik in heb gezeten dan ;).. Geen kwaaie dingen over die klas hoor;)..
 
Hoorde via/via dat de eerste groep studenten toch niet naar Amerika gaat, ivm met Visa-problemen... aangezien via/via een beetje vaag klinkt, iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten? Mr. Jones maybe?
 
Ook mijn bronnen zijn uit de ''via-via'' categorie, maar ik heb een ander verhaal gehoord. De eerste groep gaat niet omdat in Florida nog niet alles 100% gereed is. Vraag me niet of het met instructeurs / kisten / huisvesting te maken heeft: ik heb geen idee.

Wat wel zo schijnt te zijn is dat het voor de eerste groep bijna zo goed als zeker was, en nu mogen ze ineens thuis blijven. Zuur voor die jongens! ( en meisjes )
 
Als Stella zijn opleiding naar Amerika verplaatst, wordt de opleiding dan ook goedkoper? Ik bedoel....normaal kost een cpl opleiding in Amerika niet meer dan $40000,-. Reken daar nog kost en inwoning bij, conversie in nederland met theoretisch atpl en het totaal hoeft niet meer te kosten dan €75000,- toch? Zou toch erg mooi zijn voor veel leerlingen toch? Of laten ze het bij hun dikke ton? Deed efto niet ook zoiets?

Cheers!
 
Ja de opleiding wordt dan goedkoper........voor stella.
Deze thread bewijst niet echt dat de beloftes van stella beter waargemaakt worden dan een jaar geleden, maar ja....is het confirmed of iets voor het rumor network?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top