Piloot en medische ingreep

Sierra Tango

New member
Beste Airworkers,

Mijn vraag betreft het volgende:

Zou een eventuele medische ingreep (neuscorrectie) nadelige gevolgen hebben voor het verlengen van je medisch certificaat? Ik zal namelijk ooit (nadat ik mij opleiding afgerond heb) een plastische ingreep (neuscorrectie) ondergaan omdat mijn neus tijdens een val enkele jaren terug een beetje krom zit.
Ik ben dan hooguit een maand uit de running en dat zal dus daarom tijdens een van mijn vakanties moeten gebeuren.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn er piloten onder ons die ooit een medische ingreep hebben gehad? Hoe hebben die dat gecombineerd met hun werk?

Als je het prive wilt houden kan je me ook PM'en.

Cheers!
 
Ik denk dat je dat het beste kan bespreken met een aeromedisch centrum, die zullen er meer van weten. Echter, het lijkt me dat over het algemeen plastische chirurgie geen probleem zou moeten zijn wat betreft vliegen.
 
Ik heb zelf een neuscorrectie gehad (na een paar gebroken neuzen :D) en het enige is dat dit in je medisch dossier staat, meer niet. Er is in ieder geval tijdens een keuring nooit een woord over gerept.
 
Super, bedankt voor jullie input!

Ik zal AEC van de week bellen, waar ik mijn initiele keuring heb gehad, en vragen hoe of wat. Als het teveel kopzorgen opgaat leveren zal ik het overwegen om het niet te doen.

@ Beer, bij welke kliniek ben je geweest om dat te laten doen? Hoelang ben ik ongeveer uit de running als ik het doe? Want ben ook momenteel aan het zoeken waar ik dat het beste kan laten doen, prijzen schillen nogal.
 
Dat was toen bij de Jan van Goyenkliniek in Amsterdam. Reken maar dat je er wel een paar weken tussenuit bent. Vliegen en door-bloed-verstopte-neuzen gaan namelijk niet goed samen. ;)
 
Back
Top