Vanaf januari volgens mij 18 crews CBC geweest, dus 54 studenten van o.a. NLS, EPST, Stella en MVVL. Van dit totaal zijn er 45 aangenomen. Ik ga geen uitspraken doen wie er wel of niet doorheen kwamen. CBC is ruim een maand geleden officieel al stop gezet. Bij mijn weten was een NLS-crew de laatste crew en is daarna de A310 sim op eelde stopgezet.
Verder is de KLS voornemens om 180 man per jaar op te leiden, maar nu zijn er ook al ideen gaande om de grootte van de klas (momenteel 30 man) terug te schroeven. Uiteindelijk blijft het koffiedik kijken en is het afwachten welke prognose de KLM hanteert. Afgelopen jaren waren de AI's niet aan te slepen, vandaar ook de grote instroom CBC-ers en het opschroeven van het aantal KLS-ers, maar voorlopig zijn het alleen de AI's van de KLS (met eventueel instroom met uren-eis??) die bij de KLM worden aangenomen.
Sinds begin dit jaar is ook de eerste KLS-er begonnen op de Fokker 50, terwijl die plaatsen tot op heden werden vergeven aan niet KLS-ers of mensen die reeds uren hadden opgebouwd. Het inkrimpen van de opleidingsplekken is nu dus ook praktisch te merken bij de KLM.
Greetz,
Verder is de KLS voornemens om 180 man per jaar op te leiden, maar nu zijn er ook al ideen gaande om de grootte van de klas (momenteel 30 man) terug te schroeven. Uiteindelijk blijft het koffiedik kijken en is het afwachten welke prognose de KLM hanteert. Afgelopen jaren waren de AI's niet aan te slepen, vandaar ook de grote instroom CBC-ers en het opschroeven van het aantal KLS-ers, maar voorlopig zijn het alleen de AI's van de KLS (met eventueel instroom met uren-eis??) die bij de KLM worden aangenomen.
Sinds begin dit jaar is ook de eerste KLS-er begonnen op de Fokker 50, terwijl die plaatsen tot op heden werden vergeven aan niet KLS-ers of mensen die reeds uren hadden opgebouwd. Het inkrimpen van de opleidingsplekken is nu dus ook praktisch te merken bij de KLM.
Greetz,