arthorizon
New member
Allereerst een goed middag. morgen of avond, al naar gelang Uw lokatie.
Ben zojuist teruggekeerd van een extensieve zakenreis, zeer goed geweest voor het banksaldo overigens. Het is wat meer uitgelopen in tijd daar ik in gezelschap was van mijn echtgenote.
Enfin, het resultaat in tijd gespendeerd was zoals weergegeven in de lift formule, verander een parameter en je verlaat de startbaan later.
Maaaar, Toen, bij ommekomst, Airwork bekeken. Holy Comoly. Een paleis revolutie, de studenten opstand van 1966 valt in het niet, maar dat kunt u niet weten want toen was u nog niet geboren.
Heb even de tijd genomen om te bevatten waarom het kruitschip in de lucht is gevlogen.
Was het een midsummernight syndroom, de temperatuur op late uren, de drank in de man en het verstand in de fles? Zelfs de Freule van Teuge tot Apeldoorn, (sic) was gesignaleerd in opwindende kleding in een bosachtig entrepot, trollen, minkukels en non valeurs trotserend.
Airwork schudde op zijn grondvesten alsof het getroffen was met een kracht van 8 op de schaal van Richter.
Maar toen, uit het niets, the band played, Waltzing Mathilda, de kaarsen gingen uit en een ieder die zich afvroeg wat waar hoe en waarom, keerde terug op zijn/haar schreden, onderweg verloren ledematen oppakkend met een bezinning dat er weinig ergere dingen zijn dan vroegtijdig sterven in schoon of boosheid.
Plotseling zich realiserend dat alles aan aberraties onderhevig was en dat niemand iets had kunnen adstrueren.
Een en ander in beschouwing nemend, kan ik mij niet an de indruk onttrekken dat Airwotk op dit moment wellicht behoefte heeft aan een soort waardevaste Duckdalf, een baken In roerige wateren, een anker waar verloren gegane zielen zich aan vast kunnen klampen totdat de relevante denkramen wel of niet geholpen door kleine stroomstootjes, weer helder gaan functioneren. (stroomstootje is een methaphoor).
Ik overweeg daarom de JonkVrouwe van dit board bij terugkomst van de heuvels en het grote bos van het circus Jeroen Bosch, waarachter toch ligt het land van Maas en Waal, een propositie te doen als volgt.
Laten we een Sub Forum openen onder het Crew Room forum.
Immers, er zijn reeds sub forums voor allerlei vliegmaatschappijen, defensie perikelen, wannabees en zovoort enzovoort.
Het ontbreekt echter aan een Dames en Heren Forum, bijvoorbeeld in de vorm van een virtuele Soiciteit.
Het komt mij voor dat op dit board gelijkgestemde lieden op gepast nivo van gedachten zouden willen wisselen over de luchtvaart in het algemeen en, indien daar aanleiding voor is, bepaalde aandachtspunten nader toe te lichten omtrent zaken, in the greater scheme of things, waar in vluchtige discussies en welles niets argumentaties, het kind met het badwater vaak wordt weggegooid, de lijnen recht te houden en wellicht nog wat aan nodige kennis overdracht te doen.
Waarom een dergelijke soiciteit zult U vragen, wel, er is een stroming binnen het board op gang gekomen waar, laat ik zeggen, Dames en Heren van stand, met een onderscheidingsvermogen, zich niet langer vrij wensen te maken om in een somtijds baaierd van stuitend plat geweld discussies te voeren met contemplaten met een taalgebruik als ware zij zojuist uit hun stam café geworpen.
Het leven is al moeilijk genoeg voor iemand voor wie geld geen rol speelt , als Heer of Dame twijfelt men wel eens en dat maakt zwak, maar, gevoelig en recht uit het hart, en toch krachtig, zodat het bloed gaat bruisen, moeten misstanden worden aangepakt, als u begrijpt wat ik bedoel.
Al te lang worden lieden van stand op dit board kwalijk bejegend door ongemanierde gasten en het is wenselijk stelling te nemen dat er nog ruim denkende Dames en Heren bestaan.
Centraal in dat denken staat het begrip 'Dame of Heer'. Dat is iemand die de gulden middenweg heeft gevonden tussen burgermansfatsoen, tomeloze vrijheidsliefde en de behoefte aan een comfortabele leunstoel.
Een soiciteit dus waar men elkaar aanspreekt met Amice, waar men kan badineren over wereldse zaken en waar borneren een faux pas is, scabreus taalgebruik niet voor komt en waar geen plaats is voor querulanten.
Waar geen sprake is van enige ancienniteit doch slechts wederzijds respect en geen anomisiteit of het nu betreft een discussie tussen een PPL en een ATPL of een ballonvaarder en een zweefvlieger,
Gegevens uitwisseling zonder exalteren en brouilleren of gebrouilleerd zijn nooit aan de orde is.
Waar men een discourse aanvraagt om een discussie te openen, zonder te railleren en te perverteren en waar de discutabele het prerogatief heeft indien nodig een nette terechtwijzing te poneren, zoals bijvoorbeeld, “Amice, U bent een fabulant”, of woorden van gelijke strekking.
Dat, ik neem aan dat u het met me eens bent, is toch een heel ander taalgebruik als wat we over ons heen hebben gekregen in de recente, vaak bekeken, eh, kermesse, over het nivo, wat in een catatonie ontaard is.
Als U nu denkt dat Art een Bourgeois sub forum propageert stel ik voor dat u deze bijdrage nog een keer goed gaat doorlezen. Lezen wat er staat blijkt helaas soms meer moeilijkheden op te leveren dan te constateren dat twee maal twee vier is.
Mocht de JonkVrouwe in mijn gedachten meegaan dan kan Ik zelfs nog een gelegenheids moderator aanbevelen. Een goede bekende van mij, een heuse Markies, ervaren ballonvaarder met brevet, evenveel starts als landingen en heeft het vak nog van Montgolfier geleerd. Voorwaar goede credentials.
Hieronder een afbeelding. Heren van stand verschuilen zich niet.
Parbleu,
Art
Ben zojuist teruggekeerd van een extensieve zakenreis, zeer goed geweest voor het banksaldo overigens. Het is wat meer uitgelopen in tijd daar ik in gezelschap was van mijn echtgenote.
Enfin, het resultaat in tijd gespendeerd was zoals weergegeven in de lift formule, verander een parameter en je verlaat de startbaan later.
Maaaar, Toen, bij ommekomst, Airwork bekeken. Holy Comoly. Een paleis revolutie, de studenten opstand van 1966 valt in het niet, maar dat kunt u niet weten want toen was u nog niet geboren.
Heb even de tijd genomen om te bevatten waarom het kruitschip in de lucht is gevlogen.
Was het een midsummernight syndroom, de temperatuur op late uren, de drank in de man en het verstand in de fles? Zelfs de Freule van Teuge tot Apeldoorn, (sic) was gesignaleerd in opwindende kleding in een bosachtig entrepot, trollen, minkukels en non valeurs trotserend.
Airwork schudde op zijn grondvesten alsof het getroffen was met een kracht van 8 op de schaal van Richter.
Maar toen, uit het niets, the band played, Waltzing Mathilda, de kaarsen gingen uit en een ieder die zich afvroeg wat waar hoe en waarom, keerde terug op zijn/haar schreden, onderweg verloren ledematen oppakkend met een bezinning dat er weinig ergere dingen zijn dan vroegtijdig sterven in schoon of boosheid.
Plotseling zich realiserend dat alles aan aberraties onderhevig was en dat niemand iets had kunnen adstrueren.
Een en ander in beschouwing nemend, kan ik mij niet an de indruk onttrekken dat Airwotk op dit moment wellicht behoefte heeft aan een soort waardevaste Duckdalf, een baken In roerige wateren, een anker waar verloren gegane zielen zich aan vast kunnen klampen totdat de relevante denkramen wel of niet geholpen door kleine stroomstootjes, weer helder gaan functioneren. (stroomstootje is een methaphoor).
Ik overweeg daarom de JonkVrouwe van dit board bij terugkomst van de heuvels en het grote bos van het circus Jeroen Bosch, waarachter toch ligt het land van Maas en Waal, een propositie te doen als volgt.
Laten we een Sub Forum openen onder het Crew Room forum.
Immers, er zijn reeds sub forums voor allerlei vliegmaatschappijen, defensie perikelen, wannabees en zovoort enzovoort.
Het ontbreekt echter aan een Dames en Heren Forum, bijvoorbeeld in de vorm van een virtuele Soiciteit.
Het komt mij voor dat op dit board gelijkgestemde lieden op gepast nivo van gedachten zouden willen wisselen over de luchtvaart in het algemeen en, indien daar aanleiding voor is, bepaalde aandachtspunten nader toe te lichten omtrent zaken, in the greater scheme of things, waar in vluchtige discussies en welles niets argumentaties, het kind met het badwater vaak wordt weggegooid, de lijnen recht te houden en wellicht nog wat aan nodige kennis overdracht te doen.
Waarom een dergelijke soiciteit zult U vragen, wel, er is een stroming binnen het board op gang gekomen waar, laat ik zeggen, Dames en Heren van stand, met een onderscheidingsvermogen, zich niet langer vrij wensen te maken om in een somtijds baaierd van stuitend plat geweld discussies te voeren met contemplaten met een taalgebruik als ware zij zojuist uit hun stam café geworpen.
Het leven is al moeilijk genoeg voor iemand voor wie geld geen rol speelt , als Heer of Dame twijfelt men wel eens en dat maakt zwak, maar, gevoelig en recht uit het hart, en toch krachtig, zodat het bloed gaat bruisen, moeten misstanden worden aangepakt, als u begrijpt wat ik bedoel.
Al te lang worden lieden van stand op dit board kwalijk bejegend door ongemanierde gasten en het is wenselijk stelling te nemen dat er nog ruim denkende Dames en Heren bestaan.
Centraal in dat denken staat het begrip 'Dame of Heer'. Dat is iemand die de gulden middenweg heeft gevonden tussen burgermansfatsoen, tomeloze vrijheidsliefde en de behoefte aan een comfortabele leunstoel.
Een soiciteit dus waar men elkaar aanspreekt met Amice, waar men kan badineren over wereldse zaken en waar borneren een faux pas is, scabreus taalgebruik niet voor komt en waar geen plaats is voor querulanten.
Waar geen sprake is van enige ancienniteit doch slechts wederzijds respect en geen anomisiteit of het nu betreft een discussie tussen een PPL en een ATPL of een ballonvaarder en een zweefvlieger,
Gegevens uitwisseling zonder exalteren en brouilleren of gebrouilleerd zijn nooit aan de orde is.
Waar men een discourse aanvraagt om een discussie te openen, zonder te railleren en te perverteren en waar de discutabele het prerogatief heeft indien nodig een nette terechtwijzing te poneren, zoals bijvoorbeeld, “Amice, U bent een fabulant”, of woorden van gelijke strekking.
Dat, ik neem aan dat u het met me eens bent, is toch een heel ander taalgebruik als wat we over ons heen hebben gekregen in de recente, vaak bekeken, eh, kermesse, over het nivo, wat in een catatonie ontaard is.
Als U nu denkt dat Art een Bourgeois sub forum propageert stel ik voor dat u deze bijdrage nog een keer goed gaat doorlezen. Lezen wat er staat blijkt helaas soms meer moeilijkheden op te leveren dan te constateren dat twee maal twee vier is.
Mocht de JonkVrouwe in mijn gedachten meegaan dan kan Ik zelfs nog een gelegenheids moderator aanbevelen. Een goede bekende van mij, een heuse Markies, ervaren ballonvaarder met brevet, evenveel starts als landingen en heeft het vak nog van Montgolfier geleerd. Voorwaar goede credentials.
Hieronder een afbeelding. Heren van stand verschuilen zich niet.
Parbleu,
Art
Last edited: