Crew Room Sub Forum?

arthorizon

New member
Allereerst een goed middag. morgen of avond, al naar gelang Uw lokatie.
Ben zojuist teruggekeerd van een extensieve zakenreis, zeer goed geweest voor het banksaldo overigens. Het is wat meer uitgelopen in tijd daar ik in gezelschap was van mijn echtgenote.
Enfin, het resultaat in tijd gespendeerd was zoals weergegeven in de lift formule, verander een parameter en je verlaat de startbaan later.

Maaaar, Toen, bij ommekomst, Airwork bekeken. Holy Comoly. Een paleis revolutie, de studenten opstand van 1966 valt in het niet, maar dat kunt u niet weten want toen was u nog niet geboren.
Heb even de tijd genomen om te bevatten waarom het kruitschip in de lucht is gevlogen.
Was het een midsummernight syndroom, de temperatuur op late uren, de drank in de man en het verstand in de fles? Zelfs de Freule van Teuge tot Apeldoorn, (sic) was gesignaleerd in opwindende kleding in een bosachtig entrepot, trollen, minkukels en non valeurs trotserend.
Airwork schudde op zijn grondvesten alsof het getroffen was met een kracht van 8 op de schaal van Richter.

Maar toen, uit het niets, the band played, Waltzing Mathilda, de kaarsen gingen uit en een ieder die zich afvroeg wat waar hoe en waarom, keerde terug op zijn/haar schreden, onderweg verloren ledematen oppakkend met een bezinning dat er weinig ergere dingen zijn dan vroegtijdig sterven in schoon of boosheid.
Plotseling zich realiserend dat alles aan aberraties onderhevig was en dat niemand iets had kunnen adstrueren.

Een en ander in beschouwing nemend, kan ik mij niet an de indruk onttrekken dat Airwotk op dit moment wellicht behoefte heeft aan een soort waardevaste Duckdalf, een baken In roerige wateren, een anker waar verloren gegane zielen zich aan vast kunnen klampen totdat de relevante denkramen wel of niet geholpen door kleine stroomstootjes, weer helder gaan functioneren. (stroomstootje is een methaphoor).


Ik overweeg daarom de JonkVrouwe van dit board bij terugkomst van de heuvels en het grote bos van het circus Jeroen Bosch, waarachter toch ligt het land van Maas en Waal, een propositie te doen als volgt.
Laten we een Sub Forum openen onder het Crew Room forum.
Immers, er zijn reeds sub forums voor allerlei vliegmaatschappijen, defensie perikelen, wannabees en zovoort enzovoort.
Het ontbreekt echter aan een Dames en Heren Forum, bijvoorbeeld in de vorm van een virtuele Soiciteit.
Het komt mij voor dat op dit board gelijkgestemde lieden op gepast nivo van gedachten zouden willen wisselen over de luchtvaart in het algemeen en, indien daar aanleiding voor is, bepaalde aandachtspunten nader toe te lichten omtrent zaken, in the greater scheme of things, waar in vluchtige discussies en welles niets argumentaties, het kind met het badwater vaak wordt weggegooid, de lijnen recht te houden en wellicht nog wat aan nodige kennis overdracht te doen.

Waarom een dergelijke soiciteit zult U vragen, wel, er is een stroming binnen het board op gang gekomen waar, laat ik zeggen, Dames en Heren van stand, met een onderscheidingsvermogen, zich niet langer vrij wensen te maken om in een somtijds baaierd van stuitend plat geweld discussies te voeren met contemplaten met een taalgebruik als ware zij zojuist uit hun stam café geworpen.
Het leven is al moeilijk genoeg voor iemand voor wie geld geen rol speelt , als Heer of Dame twijfelt men wel eens en dat maakt zwak, maar, gevoelig en recht uit het hart, en toch krachtig, zodat het bloed gaat bruisen, moeten misstanden worden aangepakt, als u begrijpt wat ik bedoel.
Al te lang worden lieden van stand op dit board kwalijk bejegend door ongemanierde gasten en het is wenselijk stelling te nemen dat er nog ruim denkende Dames en Heren bestaan.
Centraal in dat denken staat het begrip 'Dame of Heer'. Dat is iemand die de gulden middenweg heeft gevonden tussen burgermansfatsoen, tomeloze vrijheidsliefde en de behoefte aan een comfortabele leunstoel.
Een soiciteit dus waar men elkaar aanspreekt met Amice, waar men kan badineren over wereldse zaken en waar borneren een faux pas is, scabreus taalgebruik niet voor komt en waar geen plaats is voor querulanten.

Waar geen sprake is van enige ancienniteit doch slechts wederzijds respect en geen anomisiteit of het nu betreft een discussie tussen een PPL en een ATPL of een ballonvaarder en een zweefvlieger,
Gegevens uitwisseling zonder exalteren en brouilleren of gebrouilleerd zijn nooit aan de orde is.
Waar men een discourse aanvraagt om een discussie te openen, zonder te railleren en te perverteren en waar de discutabele het prerogatief heeft indien nodig een nette terechtwijzing te poneren, zoals bijvoorbeeld, “Amice, U bent een fabulant”, of woorden van gelijke strekking.
Dat, ik neem aan dat u het met me eens bent, is toch een heel ander taalgebruik als wat we over ons heen hebben gekregen in de recente, vaak bekeken, eh, kermesse, over het nivo, wat in een catatonie ontaard is.

Als U nu denkt dat Art een Bourgeois sub forum propageert stel ik voor dat u deze bijdrage nog een keer goed gaat doorlezen. Lezen wat er staat blijkt helaas soms meer moeilijkheden op te leveren dan te constateren dat twee maal twee vier is.

Mocht de JonkVrouwe in mijn gedachten meegaan dan kan Ik zelfs nog een gelegenheids moderator aanbevelen. Een goede bekende van mij, een heuse Markies, ervaren ballonvaarder met brevet, evenveel starts als landingen en heeft het vak nog van Montgolfier geleerd. Voorwaar goede credentials.
Hieronder een afbeelding. Heren van stand verschuilen zich niet.

markieszx3.jpg


Parbleu,
Art
 
Last edited:
Hij is terug! Mooi stuk, wederom bedankt! Je raakt de vlakken wel goed, al is het topic van LZ over het niveau van airwork gewoon uit de hand gelopen (lees, uit de hand getrijterd) door de topic opener zelf.

Heb je alle pagina's gelezen?
 
Ik hoop van niet.

Art, welkom terug. Ik heb beperkte wifi-ontvangst hier, maar zal je post binnenkort met volle aandacht tot mij nemen. Na een korte scan klinkt het mij behoorlijk ambitieus in de oren.

Hier, achter het voormalige ijzeren gordijn, niet ver van Tempelhof, toost ik een glas Dornfelder op je gezondheid (lieblig, niet halbtrocken).
 
Ik hoop van niet.

Art, welkom terug. Ik heb beperkte wifi-ontvangst hier, maar zal je post binnenkort met volle aandacht tot mij nemen.

Tip aan Diana wat ze voor 100% zeker toch al weet: als de pagina is ingeladen heb je geen wifi ontvangst meer nodig ;)
 
@Ome Art, misschien dat U de ambiance van een dergelijk subforum – zoals beschreven in Uw bovenstaande bericht – kunt vinden op de Airwork Barbeque. Ik kan U deze Airwork Barbeque van harte aanbevelen, er heerst altijd een erg gemoedelijke sfeer.

Enfin, tot volgende jaar zal ik zeggen.

(OK, OK, dit is gewoon een post om Art op de BBQ te krijgen.)
 
Last edited:
Ik neem aan dat ik namens Querulijn Xaverius Markies de Canteclaer van Barneveldt spreek dat we dan op die barbeque allen als heren en dames van stand zouden moeten verschijnen. Wellicht in jaquet respectievelijk in het lang of meer casual met golf polo's en/of rijtenues.
Hmm .. op de een of andere wijze spreekt mij dit wel aan...ben benieuwd wat de enige echte heer van stand op dit forum daarvan vindt...
 
Je hebt wel eens van die posts die je minimaal twee keer moet lezen, wellicht niet vanwege het niet kunnen begrijpen wat er nu precies staat, maar enkel vanwege de bewoording. Dit is er in ieder geval 1 van... nu ben ik van huis uit jurist en derhalve wel gewend aan uitdagende zinsneden maar dit is inderdaad wel een juweeltje... Ik meld me graag aan voor dit subforum mocht het daadwerkelijk tot volle wasdom komen.

Chapeau!
 
Art,

Goh, ik wist dat U kon leuteren maar dit spant toch echt de kroon! Leuk en origineel stuk tekst. weinig mensen die zo goed kunnen zeveren;)

Jusqu'au nouveau!
 
Mijnheer Art, mijn welgemeende complimenten, uw vocabulaire is van een onnavolgbaar niveau.

Sta mij toe een kleine kritische noot bij uw voorstel te plaatsen.
Het al dan niet op te richten "dames en heren forum" zou als neven effect kunnen hebben dat discussies op andere fora's minder serieus gevoerd worden. Immers, voor een discussie en of vraag op gepast niveau is er het "dames en heren forum". Dit lijkt geen wenselijk scenario.

Met vriendelijke groet,
FlyFens.
 
Art,

Dit is een geweldig idee !
Ik zie het helemaal voor me, aangenaam vertoeven in onze lounge op airwork.
Romeo y Julieta in de linker hand, single malt in de rechter en ons kent ons. Een aangename hangplek voor de wat rijpere vliegende mens.
Hoop dat Diana er iets in ziet.
Groet,

Leon.

@Diana, lees anders Art z'n post nog eens, er is nu een groep die nergens echt goed past. Al was het maar gezien de gemiddelde leeftijd op airwork.
 
Last edited:
Hmmm een plek voor heren van stand. Waar het grauw, plebs en janhagel niet binnen geraakt. Een uitstekend plan met uw welnemen.
 
@Diana: Heb je er nog over nagedacht ?

Heb er met Art over gecommuniceerd. Ik sta er niet negatief tegenover, vind een Sociëteit een origineler en leuker idee dan een Jetblastforum waar iedereen tekeer kan gaan. Maar hoe juist een dergelijk forum dat drijft op verfijnde manieren in de hand te houden? Onwelvallige threads verplaatsen naar de Crewroom? En vervelende types laten doorgaan of niet? Deurbeleid voeren? Er zitten wat vragen aan vast. Wil voordat dit experiment van start gaat toch wel iets meer zicht hebben op deze aspecten. Suggesties welkom.
 
Diana,

Ik weet niet of je aan bepaalde inschrijvingen Moderator rechten kan toekennen? Indien dat wel mogelijk is, maak dat subforum, geef Art de Moderartor rechten en laat het hem lekker zelf uitzoeken. :blabla:

Kijk het even aan en als het je niet bevalt delete je de hele handel gewoon weer.

Kunnen de Neerlandici elkaar lekker maken in het aftroeven van elkaar met perfecte volzinnen. Dat is iets waar je alleen je tijd aan verdoet indien je al zoveel geld verdiend hebt dat je je dat kan veroorloven. Wij (ik) als laat begonnen vrijemarkter(s), hebben daar nog even geen tijd voor. :D

Mensen als Overload en Art daarintegen........, tja, als we ooit al eens zover komen.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top