Transavia - Klm

F

Flying Blue

Guest
Ik vroeg me af of het volgende gerucht waar is:
Als je eenmaal bij transavia werkt, is het heel erg moeilijk om nog bij klm te kunnen komen vliegen omdat ze daar met een heel andere mindsetting werken..:dozey:
 
Iedereen kan bij de KLM solliciteren zolang je maar KLS-NLS hebt gedaan.
Als je andere opleiding hebt gedaan kan je na een blauw-spuit-cursus a +/- 13.500 euro solliciteren.

Waar je daar voor hebt gewerkt of hoeveel ervaring je hebt maakt niet uit.
De vraag is meer óf je er wil solliciteren/werken als je al ergens anders werkt.


*reserveert een plaatsje op Beer's bank*
 
Dus wanneer je van de NLS komt hoef je geen brigde course te volgen...?!?
Dat vind ik vreemd aangezien er altijd hier op dit forum word geroepen dat er geen nls'ers meer worden aangenomen omdat klm niet tevreden schijnt te zijn...
 
Dus wanneer je van de NLS komt hoef je geen brigde course te volgen...?!?
Dat vind ik vreemd aangezien er altijd hier op dit forum word geroepen dat er geen nls'ers meer worden aangenomen omdat klm niet tevreden schijnt te zijn...

Als je als AI naar de KLM wilt, moet je wel de BC doen en 13.500 pleuri uitgeven. Als je NLS hebt gedaan en daarnaast heb je ook nog ervaring opgedaan, dan hoef je de BC niet te doen.
 
Last edited:
FB -

Het is mogelijk om bij de KLM aan de slag te komen als je bij HV (Transavia.com) vliegt. Echter moet je wel van de KLS, NLS of EPST af komen (of luchtmacht/marine) wil je in aanmerking komen.

Ten tweede moet je je afvragen of dit echt is wat je wilt daar je opgebouwde senioriteit (en salaris) zult moeten opgeven om bij KLM als nummer 27 of 28XX onderaan de lijst te beginnen.

Succes met de studie.
FD
 
Thread opgeschoond. Jongens, hoe grappig alles ook is, heb meelij met mij. Ik heb nog zeker een half jaar therapie nodig om bij te komen van de afgelopen week, laat staan dat ik er nóg zo eentje voor m'n kiezen krijg.
 
Thread opgeschoond. Jongens, hoe grappig alles ook is, heb meelij met mij. Ik heb nog zeker een half jaar therapie nodig om bij te komen van de afgelopen week, laat staan dat ik er nóg zo eentje voor m'n kiezen krijg.

Delegeren aan een moderator? Of zeg ik nu iets dat overeenkomt met heiligschennis?

Vraag me overigens af wat er bedoeld wordt met andere mindsetting? Zitten continu ex-trans, ex-klu, ex-Ryanair, ex-netjets, ex-denim, ex-lufthansa, ex-lufthansacityline, ex-austrian, ex-marine, ex-martinair, ex-airuk, ex-vanalles vliegers naast me. En die doen en willen niks anders dan een vliegtuig vliegen en daarvoor betaald krijgen, liefst in Nederland met een mooie CAO en een brede mogelijkheid aan lifestyle's die je in je carriere af kan gaan. Trans is natuurlijk een stuk beperkter daarin, maar waarschijnlijk wel het gezelligste bedrijf om te vliegen. Maar andere mindsetting? Volgens mij moet je (naast de papieren eisen) gewoon nog laten zien dat je gezagvoerder kan spelen op een vliegtuig met een meute passagiers (/vracht).
 
Delegeren aan een moderator? Of zeg ik nu iets dat overeenkomt met heiligschennis?

Tja, dan krijgen we zeker eerst Airwork zoekt een Moderator met Diana, Art en FD in het panel...denk dat Diana dan helemaal een jaar nodig heeft om bij te komen van de spanning!:grijns:
 
Back
Top