Geeft een 3e taal een pre bij de sollicitatie na je opleiding bij KLM?

Mister.G.

New member
Hallo allen,

Wie hem weet mag hem beantwoorden :p: Geeft het spreken van een 3e taal bijvoorbeeld spaans, russisch of een andere 'grote' taal je een pre bij de sollicitatie bij de KLM?

Ciao

Mr. G:radar:
 
Hallo allen,

Wie hem weet mag hem beantwoorden :p: Geeft het spreken van een 3e taal bijvoorbeeld spaans, russisch of een andere 'grote' taal je een pre bij de sollicitatie bij de KLM?

Ciao

Mr. G:radar:

Ik denk dat dat voor jezelf voornamelijk een pré is :D.
 
Ik kan je vertellen dat het niet per se in je voordeel werkt. Ik spreek Nederlands vloeiend, Frans ook wel, Engels goed niveau, Duits goed niveau, Spaans goed niveau, Italiaans goed niveau en kan een beetje Turks. Het probleem is als je die taal kent, dat je telkens het haasje bent om bier te halen of problemen op te lossen :D
 
Bovendien als je 1 passagier beantwoord in het Spaans/Frans/Duits/Weetikhet dan komt de rest ook met prangende vragen zoals "Vanaf welke gate gaat vliegtuig zoveel".

Kijk je alleen naar KLM dan denk ik niet dat het een enorm voordeel zal geven. Kijk je naar het buitenland (Doen.) dan heb je zeker wel een voordeel aangezien sommige maatschappijen vloeiend - Taal - vereisen.
 
Tja, wat moet je hier nu over zeggen... In principe heeft elke 'positieve' eigenschap natuurlijk een pre bij je sollicitatie. Maar realiseer je wel dat er in eerste instantie gewoon wordt gekeken naar je persoonlijkheid, vliegcapaciteiten en captaincy. Andere zaken spelen echt een bijrol. Er zijn mensen die veel talen spreken, die gestudeerd hebben, die heel oud of juist heel jong zijn, die super goed kunnen sporten etc. etc. etc. In de ervaring levert dit geen significant voordeel op.
Mocht je binnen zijn zou het echter wel handig kunnen zijn, en daarbuiten is een extra taal natuurlijk nooit weg. Enige kanttekening die ik wel wil plaatsen is dat in de toekomst Frans waarschijnlijk wel belangrijker gaat worden. Misschien niet zozeer in de cockpit operatie, maar misschien wel in nevenfuncties.
 
Daar heb je wel een punt von Richthofen. Ik kan me nog herrinneren toen ik ging solliciteren of ik alles in het Engels moest schrijven en gelijkstellen of alles in het Frans. De reactie van de mevrouw was dat Engels niet wordt geaccepteerd, maar alleen Frans. Ben dan ook wel benieuwd hoe er hier in het topmanagement mee wordt omgegaan. Blijf het raar vinden van die Fransen hoor, maar dat terzijde. Engels is voor hen immers een zeer moeilijke taal. Cockpitoperatie in het Frans zal zeer waarschijnlijk toch niet aan de orde komen daar dit een stomme regel is van de DGAC (de Franse IVW zeg maar).

Het is echter wel makkelijk om je talen paraat te hebben. Als je bij LH / CLH gaat solliciteren, verwachten zij immers ook dat je je goed in het Duits kunt uitdrukken.

Maar ik zou me hier niet echt druk om maken, echter als je tijd teveel over hebt, is het altijd handig wat ''grote'' talen te leren voor het traject na je opleiding ;)

Succes ermee!
 
Het zal je niet tegenwerken. Het maakt echter niet het verschil tussen wel of niet aangenomen te worden.
 
Back
Top