ATPL DP : Hoe kijken werkgevers er tegen aan ?

Vintage

New member
Hallo,

Ik wil gaan beginnen met mijn ATPL en ik heb de mogelijkheid om eventueel de ATPL fulltime te doen.
Mijn voorkeur gaat uit om het via distance learning te doen en dan fulltime thuis (via orbit/bristol) maar hoe kijken latere werkgevers tegen distance learning aan ?
Vinden zij dit een nadeel of prefereren de airliners liever sollicitanten die hun ATPL klassikaal hebben gedaan ?
Wie heeft hier ervaring in ?

Alvast bedankt !
 
Goeie vraag, geen idee. Je moet in ieder geval wel veel zelfdiscipline hebben als het op die manier wilt doen!
 
Volgens mij maakt het helemaal niets uit op welke manier je het doet maar ze kijken geloof ik meer naar je score dan naar de manier waarop je het doet.
 
Interessant Safa, kan je er misschien wat meer over vertellen? Zou eigenlijk betekenen dat iedereen die een dure integrated opleiding volgt, zijn geld weg gooit omdat het qua baankans geen verschil maakt?
 
Safa, zonder je volledig af te branden... Ik snap dat je het leuk vind om te reageren op topics, maar deze opmerkingen zijn eerder misleidend dan hulpvaardig. Laat het advies over aan mensen die er een zinnige mening over kunnen geven.
 
Voordeel van thuis leren is dat je je eigen tijden kan handhaven.
Nadeel is dat als je een bepaald onderwerp wat beter belicht wilt hebben, je nagenoeg altijd aangewezen bent op een instructeur.
Nu is het tegenwoordig wel zo dat je op allerlei forums natuurlijk antwoorden kan krijgen.

Uiteraard is het te doen om thuis te leren, het ligt een beetje aan jezelf hoe je studeert.
Zelf zou ik liever met instructie/begeleiding onderwerpen behandelen, omdat je dan directer feedback kan krijgen.

Airlines zal het echt boeien of jij je theorie thuis, in een klas, tijdens werk, tijdens sporten of op andere manieren hebt gehaald.
Een enkele airline zal vast vragen hoe je je opleiding hebt ingedeeld als je modulair bezig bent en misschien kan het voordeel opleveren.
Feit is uiteindelijk dat je de examens van 14 vakken hebt gehaald.
 
@ Safa, inderdaad misleidend wat je daar zegt. Naar scores kijken ze volgens mij tegenwoordig ook al niet, volgens mij kun je door gewoon vragen leren ook alles boven de 90% halen. Dat weten de maatschappijen ook.

Naar mijn weten hebben mensen die er uitleg over krijgen er sneller een beeld van gemaakt en ook sneller een beter begrip hebben van de situatie dan dat ze alles zelf moeten interpreteren. Naar mijn weten zien ze dus ook liever full time groundschool. Net zoiets als dat ze liever integrated dan modulair zien.
 
Van de website van OAA

OAA is one of three Flight Training Organisations selected to participate in the British Airways Self-Sponsored Pilot (SSP) scheme. This scheme is only available to graduates from an Integrated course of training.

Als er geen verschil is, waarom nodigt BA dan alleen maar integrated students uit?
 
Omdat ze dan veel beter een begin niveau kunnen toetsen. Voor de selectie aan de deur zegmaar. Als je alles modulair doet dan heb je geen selectietrajecten voordat je begint, en weten ze ook niet zeker hoe jij wordt geeavalueerd en wat voor leercurve je moet laten zien. Bij een integrated course staat dat veel meer vast.
 
Back
Top