Mbo en piloot!

Erdi17

New member
Beste airworkers,

Ik volg nu mijn mbo niveua 4 opleiding : vliegtuigonderhoudstechiek mechanica.

Kun je met mijn opleiding je aanmelden voor piloot ?

Ik heb o.a Engels nederlands wiskunde en natuurkunde + rest

Mvg Erdi :)
 
Last edited:
Royfb bedoelt heb je hier op de forum de zoek functie gebruikt? Er zijn genoeg topics hierover.

Je kan aaan een atpl opleiding beginnen zonder een diploma, vraag is alleen of je dan aan een baan komt.....

Maak voor jezelf een plan voor wie zou je willen vliegen en wat zijn hun eisen.
 
ok .. Wat is volgens jullie het beste keuze ? Stella , Kls , Nls ? of ..

Ik doe mbo niveau 4 .. en wil later een baan in turkije zoeken als piloot bij turkish airlines!
 
Last edited:
Erdi, ik weet niet wat de aanname-eisen zijn van Turkish, maar zolang je geen garantie hebt op een baan raad ik het niet aan. Want straks nemen ze je niet aan en dan? Daar zit je san met je 150.000€. Nu is dat in jouw geval minder erg met die vooropleiding, maar het blijft een forse aflossing die je goed moet overwegen.
 
@Erdi17,

Ik heb de afgelopen maanden zitten puzzelen in Turkije en heb uiteraard ook veel informatie gevonden. Als eerst, je MBO, Turkish Airlines wilt Universitaire niveau zien, de meeste piloten in Turkije (ook bij Onur/Pegasus) hebben de Universiteit afgerond of HBO. Turkish Airlines neemt ook genoegen met HBO. Als je bij THY wilt vliegen kan je beter eerst je MBO niv. 4 gaan halen daarna je HBO bijv. Aviation studies + Stella Aviation of Luchtvaarttechnologie + NLS. Dan heb je een HBO papier + je brevetten en dan kom je wel in aanmerking voor de selecties van THY. Maar als de scholen hier in NL/omgeving je te duur lijken mag je me wel even PM'en over vliegscholen in Turkije.

Gr.
 
Je hebt uiteindelijk maar 1 brevet in je bezit, en dat is het ATPL. Dat is overigens eerst nog frozen, maar ik weet niet precies hoe dat zit.
 
Last edited:
Dan hoef je toch ook niet persé bij Turkish Airlines te vliegen? VLM is dan toch ook goed op de F50?
 
f50 is toch een jachtvliegtuig of? .. En kun je bij de VLM alleen terecht als je een brevet hebt voor jachtvliegtuigen of is dat net zoals EPST en stella ? Een prive school
 
f50 is toch een jachtvliegtuig of? .. En kun je bij de VLM alleen terecht als je een brevet hebt voor jachtvliegtuigen of is dat net zoals EPST en stella ? Een prive school

Haha sorry voor het lachen. De f50 is ook wel genoemd een Fokker 50, een turboprop toestel voor ongeveer 50 passagiers (dus geen raketten). De F16 is overigens wel een jachttoestel ;)

Misschien een idee om de Airwork Kennisbank eens door te lezen. Leer je wat meer over hoe het zit met brevetten etc.
 
f50 is toch een jachtvliegtuig of? .. En kun je bij de VLM alleen terecht als je een brevet hebt voor jachtvliegtuigen of is dat net zoals EPST en stella ? Een prive school

Erdi, no direspect maar als je dit soort vragen stelt lijkt het me handig dat je eerst op dit board even goed de zoekfunctie gebruikt aangezien er nog flink wat basale kennis bij je ontbreekt.

Begin hier eens.
 
En dan nog dit:

Turkish Airlines neemt voornamelijk mensen aan vanuit de Turkse luchtmacht.
Pegasus en al die anderen in Turkye hebben teveel mensen die in opleiding zijn. Al dan niet tegen betaling.
Onur air heeft net een handvol vliegers aangenomen die minimaal type rated zijn, dus daar zal je je goed over moeten laten informeren.

Prima dat je in Turkye wilt vliegen, maar dan kun je beter niet hier je opleiding doen.

Even terzake, het is in de meeste gevallen niet zo dat je maar kan kiezen waar je wilt vliegen als je net van de vliegschool af komt.
Je zult als vlieger vaak moeten aannemen wat je wordt aangeboden, ook al is dat in verweggistan.
 
f50 is toch een jachtvliegtuig of?

Weet je zeker dat je bij ons op school zit? Als je echt piloot wilt worden, mag je je wel eens wat verdiepen in de luchtvaart. Met een 'piloot zijn lijkt me wel leuk'-instelling hoef je het niet eens te proberen.
 
Back
Top