Lening via KLM academy

storten ze 100k op je bank of betalen ze de opleiding voor je???

Wat maakt het verschil? Vlucht je naar het buitenland op het moment dat de 100K+ op je rekening staat? :biertje:

In principe wordt het opleidingsbedrag op een rekening gestort waar je niet zomaar bij kan. Periodiek doet de school afschrijvingen van deze rekening.

Ze storten dus in totaal 100K+ op je rekening en daarvan wordt automatisch de opleiding betaald.
 
De opleiding wordt geheel voor je betaald. Ook krijg je elke maand 1200 euro zakgeld(om leuke dingen te doen). 's Avonds wordt er voor je gekookt, en er staat elke ochtend ontbijt voor je klaar. Als je klaar bent met je opleiding mag je zelf weten op welk vliegtuig je wil vliegen en hoeveel je wil gaan verdienen.
 
Ik weet niet precies wie je met "ze" bedoelt, maar om de opleiding te financieren zul je toch echt met een bank moeten gaan praten. De opleiding zul je toch echt uit eigen zak moeten betalen ;)

Met "ze" bedoel ik de bank.

Ik snap dat, maar bij de klm academy kan je lenen, zonder "borg"
Ik vraag me af waarom sommige hun ouders huis als borg hebben staan???

Mijn vraag is als je de lening krijgt. Bijv. 150k...

Hoe betaal je voor je opleiding? Bijv. Elke maand KLM schrijft 2k van je rekening waar je niet bij kan komen?

ok, klinkt logish, maar hoe kom jij dan aan die rekening voor je huur, eten, uitgaan, reizen???






source: klm flight academy

Lening:

De financiering van je opleiding wordt verzorgd door een aantal banken waarmee de KLM Flight Academy een relatie onderhoudt, namelijk ABN AMRO en de Friesland Bank. Deze banken financieren graag je studie voor je en wel onder buitengewoon aantrekkelijke voorwaarden. Een van de belangrijkste daarvan is misschien wel dat er voor het bedrag dat je leent geen borgstelling is vereist, noch van jou, noch van je ouders of verzorgers. Deze borgstelling wordt verzorgd door het Garantiefonds van de KLM Flight Academy. Het Garantiefonds is een zelfstandige en onafhankelijke stichting.
 
Wat maakt het verschil? Vlucht je naar het buitenland op het moment dat de 100K+ op je rekening staat? :biertje:

In principe wordt het opleidingsbedrag op een rekening gestort waar je niet zomaar bij kan. Periodiek doet de school afschrijvingen van deze rekening.

Ze storten dus in totaal 100K+ op je rekening en daarvan wordt automatisch de opleiding betaald.


klinkt goed, maar hoe betaal je voor je huur als je niet aan deze rekeing kan komen???
 
De bank opent een rekening voor je. Van deze rekening wordt binnen geloof ik een jaar in 4 termijnen ter grootte van het opleidingsbedrag leeggeroofd door de vliegschool en dan heb je betaald.
Ook openen ze een tweede prive rekening voor je om van te leven en uiteraard de dure huisvesting aan de vliegschool te betalen. Deze kun je continue ophogen als je aardig bent tegen de bankdirecteur en kunt aantonen dat je het nodig hebt om dus naar de kroeg te gaan en een mooie auto te kopen, maar dat moet je natuurlijk niet zeggen.
 
Dat laatste is niet eens nodig; Het is me ooit zelfs eens voorgesteld zonder dat ik erom vroeg nadat de lening al ruim een maand eerder was afgesloten. Of ik niet een auto wilde aanschaffen aangezien ik die ruimte toch al had.

Sindsdien verbaas ik me er niet meer over dat er zoveel leningen zijn die niet meer terug betaald kunnen worden. (hier lag 1 van de oorzaken van de kredietcrisis.)
 
Back
Top